|
Snydt af Bilka? |
Besvar | Side <12345 9> |
Forfatter | ||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis verden fungerede sådan, så ville jeg ikke et sekundt være uenig med dig.
Desværre er det bare ikke sådan det er. Og sandsynligheden for at det kommer dertil er alt for lille. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19209 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ejerne af fjernsynet er glad for det de har købt, smart-tv klistermærke på rekvalme, stupide udtalelse fra en sælger til trods......
Klaus |
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvornår er det du forstår at det ikke bare er en trykfejl. Det holdt op med at være en trykfejl den dag Bilka svarede på deres klage ved at påstå at det var et fjernsyn, fordi man jo kan se billeder via USB. Du har i øvrigt fuldstændigt misforstået hvorfor der tages forbehold for trykfejl. Hvis at tv eksempelvis pga. trykfejl er annonceret til at koste 100 kroner, så er Bilka i følje loven forpligtiget til at sælge det til 100 kr. Derfor er det fornuftigt at tage forbehold for trykfejl, så man har mulighed for efterfølgende at oplyse om at den annoncerede pris er en trykfejl. Du er i øvrigt ved at være lidt på dybt vand. Hvor står det at de har gemt den gamle brochure m henblik på at klage. Det er da vist bare din egen fantasi der arbejder på at dække over dine elendige argumenter, og det afslører jo egentligt kun, at du har lidt svært ved at læse og forstå at sammensætte tingene i, en i øvrigt, ikke særligt kompliceret sammenhæng.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4936 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.
Redigeret af Cyberguyen - 29-September-2015 kl. 08:49 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Netop ved at handle andre steder kan man få dem til at rette ind. Tror Bilka er totalt kolde over for forbrugertillid og kundeservice. Så længe folk kommer rendende og køber deres tilbud er aktionærerne glade. Det er først når de mister kunder at Bilka tager kundeservice alvorligt. Redigeret af Mufti - 29-September-2015 kl. 07:48 |
||
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ufatteligt at der er så mange i denne tråd som åbenbart mener, at man gerne må snyde kunderne og gemme sig bag "trykfejl" efterfølgende.
Jeg ville uden tvivl tage kampen op. Bilka skal vide, at de ikke kan slippe afsted med det her - eller for den sagsskyld deres tordenfluer.
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så deres slagter må godt sælge råddent kød og bageren må godt sælge muggent brød, som kan skylles ned med vin med falske etiketter. Det er jo hvad man må forvente når man handler i et supermarked. Skal det være ordentligt så må man til slagteren, bageren og i vinhandlen, fordi de ved da ikke en skid om sådan noget i supermarkedet, så det er fanme da ens eget ansvar at det hakkede oksekød stammer fra en gammel krikke. Det er selvfølgelig også helt ok at Bilka, efter at det er kommet for dagen at der var hestekød i pakken forsvarer sig med at det er da det samme, fordi begge dyr har fire ben og tygger græs. Det er jo bare et supermarked, så man kan ikke forvente bedre.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Folk/forbrugerne skal ikke forvente mere, end der står i købeloven. Plain and simple. Dvs. køber de en vare, så skal den fungere i henhold til annonceret, som selvfølgelig skal være i henhold til specifikationerne. Hvis forhandler ændre specifikationerne og/eller annonce, så er det forhandlerens eget ansvar og problem. Det KAN IKKE/MÅ ALDRIG være/blive forbrugerens. Den dag det sker, så kan du tørre dig selv bagi med købeloven og forbrugerbeskyttelsen! Og jeg har ingen som helst forestilling om, at end ikke de mere "kvalificeret" forhandlere ville udnytte det. Det handler om at tjene penge, også for dem.
At en forhandler begiver sig ud i at sælge produkter, som de måske ikke helt har styr på, det har intet at gøre med forbrugerbeskyttelsen efter en handlen er indgået. Det du forsøger, er at få folk til at afholde sig fra at handle forskellige produkter med eksempelvis Bilka. Umiddelbart er jeg ikke uenig. Men det er ikke sådan virkeligheden er. Og så er man nødt til at forholde sig til virkeligheden. Dvs. så længe Bilka forhandler eksempelvis "smart-tv", og ydermere annoncere for det, så må de også stå til ansvar for det. Plain and simple! Det kan ALDRIG være nogen som helst andres ansvar. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det godt den her sag ikke handler om service! |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Noget vrøvl.. Om så det var den lokale slagter, så fritager det ikke for ansvaret! Alt det der med at pålægge forbrugeren et med-ansvar i det her, det er simpelthen langt ude, og tjener kun et formål - at der vil komme flere som Bilka, med en fuldstændig vanvittig indstilling til tingene. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det fritager dem ikke for ansvaret for pokker.. De skal stadigvæk stå til ansvar, når så der er en forbruger, der troede at han/hun købte det der stod i DERES fejlagtige annonce. Specielt når det ikke er en tydeligt/oplagt fejl, såsom en markant pris-fejl kan være, hvor man med rette kunne sige, at det burde enhver forbruger være klar over. Når/hvis en forhandler har lavet en fejl i en annonce, så er det mest naturlige, at man gør opmærksom på denne fejl, når folk henvender sig og vil købe produktet.. Det er sket massevis af gange. Netop så folk dels ved, at desværre, nu er de rejst 200km alene for at købe et produkt, der ikke stemmer overens med reklamen. Og så kan forbrugeren vælge at gennemføre handlen med de nye informationen, eller gå tomhændet hjem. DET ER DET MAN TAGER FORBEHOLDET FOR! AT forbrugere kan risikere at eksempelvis køre forgæves, eller møde op til et helt andet produkt. Og måske endda en anden pris. INDEN en handel gennemføres. FORBEHOLDET ER IKKE EN ANSVARSFRASKRIVELSE, EFTER en handel er gennemført. Sker det, at nogen desværre får købte produktet i den tro, at det stemmer overens med annoncen. Jamen, så tager man bare produktet retur, hæver handlen, kompensere eller andet, der kommer forbrugeren til fordel/gør forbrugeren tilfreds med det fejlagtige køb. Det burde ENHVER forhandler gøre. Men her i denne situation har du noget helt andet. Bilka nægter "smart-tv" er en fejl. Og så kommer Bilka med en forklaring, som er helt hen i vejret, og som ydermere ikke engang stemmer overens med deres egen beskrivelse af samme begreb "smart-tv". Det kan sådan set ikke gøres værre end Bilka har gjort det!
|
||
julefanden
Junior bruger Oprettet: 25-September-2015 Sted: Kalundborg City Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er jeg enig. Man kan jo ikke forvente super service et lavpris sted. |
||
Besvar | Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |