recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt af Bilka?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt af Bilka?

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
Netop ved at handle andre steder kan man få dem til at rette ind. Tror Bilka er totalt kolde over for forbrugertillid og kundeservice. Så længe folk kommer rendende og køber deres tilbud er aktionærerne glade. Det er først når de mister kunder at Bilka tager kundeservice alvorligt.


Hvis verden fungerede sådan, så ville jeg ikke et sekundt være uenig med dig.
Desværre er det bare ikke sådan det er. Og sandsynligheden for at det kommer dertil er alt for lille.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:30
Ejerne af fjernsynet er glad for det de har købt, smart-tv klistermærke på rekvalme, stupide udtalelse fra en sælger til trods......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.

Hvornår er det du forstår at det ikke bare er en trykfejl. Det holdt op med at være en trykfejl den dag Bilka svarede på deres klage ved at påstå at det var et fjernsyn, fordi man jo kan se billeder via USB.

Du har i øvrigt fuldstændigt misforstået hvorfor der tages forbehold for trykfejl. Hvis at tv eksempelvis pga. trykfejl er annonceret til at koste 100 kroner, så er Bilka i følje loven forpligtiget til at sælge det til 100 kr. Derfor er det fornuftigt at tage forbehold for trykfejl, så man har mulighed for efterfølgende at oplyse om at den annoncerede pris er en trykfejl.

Du er i øvrigt ved at være lidt på dybt vand. Hvor står det at de har gemt den gamle brochure m henblik på at klage. Det er da vist bare din egen fantasi der arbejder på at dække over dine elendige argumenter, og det afslører jo egentligt kun, at du har lidt svært ved at læse og  forstå at sammensætte tingene i, en i øvrigt, ikke særligt kompliceret sammenhæng.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 08:48
Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.


Redigeret af Cyberguyen - 29-September-2015 kl. 08:49
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Læren må være at handle et andet sted.

Kast et par hundrede efter en Chromecast og lad det ligge.



NEJ!
Læren må være, at få Bilka til at rette ind, så forbrugerne kan få den rette tillid til dem, så forbrugerne NETOP IKKE behøver at skulle finde alternative løsninger for deres inkompetence.



Netop ved at handle andre steder kan man få dem til at rette ind. Tror Bilka er totalt kolde over for forbrugertillid og kundeservice. Så længe folk kommer rendende og køber deres tilbud er aktionærerne glade. Det er først når de mister kunder at Bilka tager kundeservice alvorligt.



Redigeret af Mufti - 29-September-2015 kl. 07:48
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 22:17
Ufatteligt at der er så mange i denne tråd som åbenbart mener, at man gerne må snyde kunderne og gemme sig bag "trykfejl" efterfølgende.

Jeg ville uden tvivl tage kampen op. Bilka skal vide, at de ikke kan slippe afsted med det her - eller for den sagsskyld deres tordenfluer. 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Bilka er et supermarked som har forstand på mad og tøj. 
Man kan ikke forvente kompetent elektronisk viden fra deres ansatte. Men det er fint at købe et billig tv derude, bare man har sat sig ind i tingene på forhånd.

Så deres slagter må godt sælge råddent kød og bageren må godt sælge muggent brød, som kan skylles ned med vin med falske etiketter. Det er jo hvad man må forvente når man handler i et supermarked. Skal det være ordentligt så må man til slagteren, bageren og i vinhandlen, fordi de ved da ikke en skid om sådan noget i supermarkedet, så det er fanme da ens eget ansvar at det hakkede oksekød stammer fra en gammel krikke.

Det er selvfølgelig også helt ok at Bilka, efter at det er kommet for dagen at der var hestekød i pakken forsvarer sig med at det er da det samme, fordi begge dyr har fire ben og tygger græs. Det er jo bare et supermarked, så man kan ikke forvente bedre.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af julefanden julefanden skrev:

 
Giver dig ret i at man bør have og kunne ha tillid til der hvor man handler. Problemet er bare at folk forventer at alt skal være åh så billigt at det jo er svært for de "rigtige" forhandlere at følge med. Så jeg synes at den går begge veje. Hvis folk forventer ordentlig service og vejledning så bør man måske ikke vælge lavpris husene som Bilka, Elgiganten og Aldi.

Folk/forbrugerne skal ikke forvente mere, end der står i købeloven. Plain and simple.
Dvs. køber de en vare, så skal den fungere i henhold til annonceret, som selvfølgelig skal være i henhold til specifikationerne. 
Hvis forhandler ændre specifikationerne og/eller annonce, så er det forhandlerens eget ansvar og problem. Det KAN IKKE/MÅ ALDRIG være/blive forbrugerens.
Den dag det sker, så kan du tørre dig selv bagi med købeloven og forbrugerbeskyttelsen! Og jeg har ingen som helst forestilling om, at end ikke de mere "kvalificeret" forhandlere ville udnytte det. Det handler om at tjene penge, også for dem.

Oprindeligt skrevet af julefanden julefanden skrev:

Man går jo også til slagteren hvis man vil ha noget ordentlig kød og vejledning om dette. Vælger man istedet Netto, så kan man heller ikke forvente det vilde.

At en forhandler begiver sig ud i at sælge produkter, som de måske ikke helt har styr på, det har intet at gøre med forbrugerbeskyttelsen efter en handlen er indgået.
Det du forsøger, er at få folk til at afholde sig fra at handle forskellige produkter med eksempelvis Bilka. Umiddelbart er jeg ikke uenig. Men det er ikke sådan virkeligheden er. Og så er man nødt til at forholde sig til virkeligheden. Dvs. så længe Bilka forhandler eksempelvis "smart-tv", og ydermere annoncere for det, så må de også stå til ansvar for det. Plain and simple! Det kan ALDRIG være nogen som helst andres ansvar.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af julefanden julefanden skrev:

Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Bilka er et supermarked som har forstand på mad og tøj. 
Man kan ikke forvente kompetent elektronisk viden fra deres ansatte. Men det er fint at købe et billig tv derude, bare man har sat sig ind i tingene på forhånd.

Der er jeg enig. Man kan jo ikke forvente super service et lavpris sted. 


Så er det godt den her sag ikke handler om service!


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Bilka er et supermarked som har forstand på mad og tøj. 
Man kan ikke forvente kompetent elektronisk viden fra deres ansatte. Men det er fint at købe et billig tv derude, bare man har sat sig ind i tingene på forhånd.

Noget vrøvl..
Om så det var den lokale slagter, så fritager det ikke for ansvaret!
Alt det der med at pålægge forbrugeren et med-ansvar i det her, det er simpelthen langt ude, og tjener kun et formål - at der vil komme flere som Bilka, med en fuldstændig vanvittig indstilling til tingene.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Bilka var ved en fejl kommet til at skrive smarttv på billedet. Og det er en typisk fejl i en annonce. Det kan også være en forkert pris. Derfor har de forbehold for trykfejl

Det fritager dem ikke for ansvaret for pokker.. 
De skal stadigvæk stå til ansvar, når så der er en forbruger, der troede at han/hun købte det der stod i DERES fejlagtige annonce. Specielt når det ikke er en tydeligt/oplagt fejl, såsom en markant pris-fejl kan være, hvor man med rette kunne sige, at det burde enhver forbruger være klar over.

Når/hvis en forhandler har lavet en fejl i en annonce, så er det mest naturlige, at man gør opmærksom på denne fejl, når folk henvender sig og vil købe produktet.. Det er sket massevis af gange. Netop så folk dels ved, at desværre, nu er de rejst 200km alene for at købe et produkt, der ikke stemmer overens med reklamen.
Og så kan forbrugeren vælge at gennemføre handlen med de nye informationen, eller gå tomhændet hjem.

DET ER DET MAN TAGER FORBEHOLDET FOR!
AT forbrugere kan risikere at eksempelvis køre forgæves, eller møde op til et helt andet produkt. Og måske endda en anden pris. INDEN en handel gennemføres. 
FORBEHOLDET ER IKKE EN ANSVARSFRASKRIVELSE, EFTER en handel er gennemført. 

Sker det, at nogen desværre får købte produktet i den tro, at det stemmer overens med annoncen. Jamen, så tager man bare produktet retur, hæver handlen, kompensere eller andet, der kommer forbrugeren til fordel/gør forbrugeren tilfreds med det fejlagtige køb. Det burde ENHVER forhandler gøre.

Men her i denne situation har du noget helt andet.

Bilka nægter "smart-tv" er en fejl. Og så kommer Bilka med en forklaring, som er helt hen i vejret, og som ydermere ikke engang stemmer overens med deres egen beskrivelse af samme begreb "smart-tv".

Det kan sådan set ikke gøres værre end Bilka har gjort det! 

Til top
julefanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2015
Sted: Kalundborg City
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julefanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Bilka er et supermarked som har forstand på mad og tøj. 
Man kan ikke forvente kompetent elektronisk viden fra deres ansatte. Men det er fint at købe et billig tv derude, bare man har sat sig ind i tingene på forhånd.

Der er jeg enig. Man kan jo ikke forvente super service et lavpris sted. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu