recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt af Bilka?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt af Bilka?

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Snydt af Bilka?
    Sendt: 24-September-2015 kl. 20:55
Hejsa. Min svigerinde og hendes mand, købte for 2 måneder siden (jeg hører først historien nu) et "smart-tv" i Bilka. De hæfter sig ved at det er et smart-tv, fordi de gerne vil kunne se Netflix osv på det.

Bilka mener så at de kan kalde det et Smart-tv.... fordi det er så smart at man kan se billeder via et usb stick på det, og nægter at tage det retur, da min svigerinde selv skulle have kigget efter et Netflix logo på emballagen.

Kan de virkelig afvise at tage det retur, jeg mener, er det ikke lidt solgt under falske forudsætninger?

Mvh Martin Sjøstrand
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 21:44
Ifølge den her definition, bør der være en form for internet funktionalitet i tv'et. Kan det slet intet i den retning? Altså hverken browser, Youtube, Flickr, Vimeo etc.? 
Eller beklager de sig alene fordi der ikke er en dedikeret Netflix app?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Smart_TV
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 21:47
Smart tv eller ej. Er det en selvfølge at et smart tv har lige netop netflix?
Personligt ville jeg undersøge hvad tvet tilbyder eller spørge en sælger inden jeg købte et tv hvortil jeg havde specifikke krav.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 21:48
Det kan slet ikke kobles på nettet
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 21:52
Altså de køber det fordi der kommer en reklame ind af døren, hvor de kalder det et smart-tv. Ikke at Netflix lige var det springende punkt, mere det at de havde en masse funktioner (troede de), men de er ikke så teknisk anlagt, så de lurer hvad det kan, og st Smart-tv for Bilka, bare betyder mulighed for at sætte en USB stick i
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 22:02
Det lyder, i mine ører, som om, at din svigerindes mand, har glemt at tjekke varen ordentlig, inden Dankortet kom op af lommen :)
Det er altså ham der tager fejl ved at tro, at Smart TV er lig med Netflix. Vi havde såkaldte Smart TV langt tid før Netflix kom til DK.
Jeg er dog heller ikke enig med Bilkas betegnelse for Smart TV. Den skal have internetfunktioner, før den kan kaldes det.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 22:11
Jamen bevares, de har da slet ikke fået undersøgt tingene godt nok. Min pointe er bare, om det ikke er vildledende, og om de må kalde det smart-tv, når det INGEN internetfunktionee har?
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 22:13
Og har man i så fald nogen returret? Og endnu mere kringlet... har man i så fald nogen returret efter 2 måneder, fordi man har købt Bilkas forklaring om, at man ikke kan returnere det?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 22:36
Jo, det er forkert at kalde det Smart TV, når det ingen internetfunktion har. 
Men Bilka yder kun returret for at være flinke og det gælder kun 14 dage eller måske en måned. Så efter to måneder, er der ikke noget at gøre. Han havde jo nok opdaget det noget tidligere og haft mulighed for at klage noget før.

Returret er kun lovpligtigt i 14 dage og KUN ved nethandel. Nogle butikker udvider den så op til en måned og til folk der køber i butikken. Men reelt set kan de skide ham et stykke, hvis han har købt den i butikken og/eller først vender tilbage efter 2 måneder. Sådan er købeloven.

Eneste smuthul der er, at den er solgt som Smart TV (går ud fra det stod i annoncen?), hvilken det jo ikke er. Men eftersom Bilka stejler, så skal den jo i forbrugerrådet. Det ved jeg ikke om han gider?
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 22:50
Af ren nysgerrighed - hvilken model er der tale om?

Tog et kig på Bilka.dk (https://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto-og-lyd/tv/c/tv) og her er et par uddrag:
"Smart TV: Brug dit TV som det passer dig"
"Med et Smart TV er du hele tiden på nettet og har adgang til uanede mængder godt indhold fra alle de forskellige udbydere......"
Dvs jf Bilkas egen definition er der ikke tale om et smart TV hvis der ikke er internet adgang.....det kan selvfølgelig tænkes at de har ændret deres definition er lavet inden for de sidste 2 mdr
Hvis de har det første afslag på skrift ville jeg nok tage fat på Bilka igen med dette og sammenholde det med deres definition.
Held og lykke med missionen!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 23:12
Jeg vil mene at et smart-tv er et tv, hvor man kan bruge skærmen til at se andet end tv på.

Om det er bage-opskrifter, gå på nettet eller vise feriebilleder mener jeg er ligegyldigt.

Smart tv er et tv som kan mere end at vise tv. Så Bilka er efter min mening ikke gale på den hvis man eksempelvis kan se billeder fra en USB stick og de vælger at kalde det et smart-tv.

De har til gengæld sparet nogle penge på tv'et, så brug dem på en Chromecast eller en anden medie afspiller.
Husk nu at et billigt tv med app's kun virker i en periode indtil at det ikke længere kan opdateres.


Redigeret af Cyberguyen - 24-September-2015 kl. 23:17
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 23:18
Når definitionen smart tv googles, er kriteriet internet tilslutning, hvor der skal kunne streames video med indbyggede apps. Så tilslutning af en usb nøgle, har intet med definitionen smart tv at gøre.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu