recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt af Bilka?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt af Bilka?

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Bilka er et supermarked som har forstand på mad og tøj. 
Man kan ikke forvente kompetent elektronisk viden fra deres ansatte. Men det er fint at købe et billig tv derude, bare man har sat sig ind i tingene på forhånd.

Så deres slagter må godt sælge råddent kød og bageren må godt sælge muggent brød, som kan skylles ned med vin med falske etiketter. Det er jo hvad man må forvente når man handler i et supermarked. Skal det være ordentligt så må man til slagteren, bageren og i vinhandlen, fordi de ved da ikke en skid om sådan noget i supermarkedet, så det er fanme da ens eget ansvar at det hakkede oksekød stammer fra en gammel krikke.

Det er selvfølgelig også helt ok at Bilka, efter at det er kommet for dagen at der var hestekød i pakken forsvarer sig med at det er da det samme, fordi begge dyr har fire ben og tygger græs. Det er jo bare et supermarked, så man kan ikke forvente bedre.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 22:17
Ufatteligt at der er så mange i denne tråd som åbenbart mener, at man gerne må snyde kunderne og gemme sig bag "trykfejl" efterfølgende.

Jeg ville uden tvivl tage kampen op. Bilka skal vide, at de ikke kan slippe afsted med det her - eller for den sagsskyld deres tordenfluer. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Læren må være at handle et andet sted.

Kast et par hundrede efter en Chromecast og lad det ligge.



NEJ!
Læren må være, at få Bilka til at rette ind, så forbrugerne kan få den rette tillid til dem, så forbrugerne NETOP IKKE behøver at skulle finde alternative løsninger for deres inkompetence.



Netop ved at handle andre steder kan man få dem til at rette ind. Tror Bilka er totalt kolde over for forbrugertillid og kundeservice. Så længe folk kommer rendende og køber deres tilbud er aktionærerne glade. Det er først når de mister kunder at Bilka tager kundeservice alvorligt.



Redigeret af Mufti - 29-September-2015 kl. 07:48
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 08:48
Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.


Redigeret af Cyberguyen - 29-September-2015 kl. 08:49
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.

Hvornår er det du forstår at det ikke bare er en trykfejl. Det holdt op med at være en trykfejl den dag Bilka svarede på deres klage ved at påstå at det var et fjernsyn, fordi man jo kan se billeder via USB.

Du har i øvrigt fuldstændigt misforstået hvorfor der tages forbehold for trykfejl. Hvis at tv eksempelvis pga. trykfejl er annonceret til at koste 100 kroner, så er Bilka i følje loven forpligtiget til at sælge det til 100 kr. Derfor er det fornuftigt at tage forbehold for trykfejl, så man har mulighed for efterfølgende at oplyse om at den annoncerede pris er en trykfejl.

Du er i øvrigt ved at være lidt på dybt vand. Hvor står det at de har gemt den gamle brochure m henblik på at klage. Det er da vist bare din egen fantasi der arbejder på at dække over dine elendige argumenter, og det afslører jo egentligt kun, at du har lidt svært ved at læse og  forstå at sammensætte tingene i, en i øvrigt, ikke særligt kompliceret sammenhæng.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:30
Ejerne af fjernsynet er glad for det de har købt, smart-tv klistermærke på rekvalme, stupide udtalelse fra en sælger til trods......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
Netop ved at handle andre steder kan man få dem til at rette ind. Tror Bilka er totalt kolde over for forbrugertillid og kundeservice. Så længe folk kommer rendende og køber deres tilbud er aktionærerne glade. Det er først når de mister kunder at Bilka tager kundeservice alvorligt.


Hvis verden fungerede sådan, så ville jeg ikke et sekundt være uenig med dig.
Desværre er det bare ikke sådan det er. Og sandsynligheden for at det kommer dertil er alt for lille.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.

Du har altså ikke helt læst hvad jeg har skrevet (det er også blevet en lang tråd Smile)

Jeg skriver netop, at de klager med det samme, at de opdager der ikke er smart-tv funktion, men Bilka fortæller dem, at de IKKE har nogen sag, og de ikke får noget ud af deres klage... dette accepterer de så, da de tror Bilka har ret.

Det er MIG der efterfølgende hører om deres sag, og syntes det er for dårligt

Og det der med at have gemt tryksagen... hvor faen får du det fra?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.

Pas nu på..
1. Returret er irrelevant - Dette her handler om reklamationsret.
2. Ingen steder står der i hverken forbrugerloven, købelov, reklamationsretten eller andet, at man SKAL have gennemgået samtlige funktioner i et apparat, inden en evt. udløb af returretten. Det er grotesk at forlange eller forvente dette. Og mit bud er, at du ikke gør det selv i alle tilfælde.
3. En mangel som denne i henhold til en annoncen vil af gode grunde have været en mangel fra start. Det ændre returretten ikke på. Bla derfor har man 2 års reklamationsret!!

Din forestilling om, hvorvidt folk burde have undersøgt det, tager ikke højde for ufattelige mange scenarier, som kan argumentere for det modsatte. Eksempelvis kunne det være en gave der var indkøbt på forhånd, men først taget i brug ganske kort før manglen blev konstateret. Forestil dig at forbrugeren argumentere således. Forhandleren har yderst ringe chance for at argumentere imod. Og netop derfor tager man ikke den slags diskussion med en forbruger med sådanne argumenter. Man retter ind og acceptere, at sådan er vilkårene, når man er forhandler. Forbrugerne betaler så omvendt for disse vilkår, i forhandlerens priser. Har forhandleren ikke taget højde for disse vilkår, så bør de måske overveje om, hvorvidt de fortsat bør være forhandler!

Du er ved ovenstående ganske enkelt ved at smadre det resterende i forbrugerbeskyttelse, som ikke er specielt godt i forvejen. Og det er de 2 års reklamationsret. 

Oven i det, så fjerner du fokus de faktum du kender, og dermed det reelle problem som er, hvorvidt en forhandler kan slippe afsted med vildledning/mis-informere/mulighed for bevidst bedrageri i/ja i bund og grund rigtig mange scenarier. Og du gør det som udenforstående..

Det er altså rigtig rigtig skidt, det du har gang i her! Jeg går ud fra, at det skyldes du ikke helt har gennemtænkt situationen og dermed din argumenter.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

  de klager med det samme, at de opdager der ikke er smart-tv funktion, men Bilka fortæller dem, at de IKKE har nogen sag, og de ikke får noget ud af deres klage... dette accepterer de så, da de tror Bilka har ret.


Og det her er efter min opfattelse desværre fordi de ikke er bekendt med deres rettigheder.  
Og forhandleren er åbenlyst ikke bekendt med deres forpligtigelser!

Forøvrigt ret meget lig med den tidligere sag ang tordenfluer i TV, hvor svaret også var, at forbrugeren ikke fik noget ud af at klage.

Men tiden er ikke udløbet - Der er 2 års reklamationsret. Læg specielt mærke til den sidste stavelse i ordet. Det er en RET uanset hvad forhandleren end måtte mene!!

EDIT - Det er mig der har sat fed skrift og understreg i det citeret, da det præcis er hele humlen i denne sag!


Redigeret af Kandersen - 29-September-2015 kl. 11:02
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ejerne af fjernsynet er glad for det de har købt, smart-tv klistermærke på rekvalme, stupide udtalelse fra en sælger til trods......

Klaus

Det er vel kun en del af fjernsynet de er glade for?

Jeg opfatter det som, at de er glade for TVét, men utilfredse med, at det ikke lever op til annoncen "Smart-TV", og til Bilka´s egen definition af begrebet "Smart-TV".

Deres utilfredshed bør man ikke være uenig i, i og med annoncen fejlagtig angav "Smart-TV". Og da der åbenlyst er tale om en fejl, begået af Bilka, kan det af gode grunde heller ikke leve op til Bilka´s egen definition af begrebet "Smart-TV". Og det kan aldrig nogensinde komme til at leve op til hverken annoncen eller forbrugerens forventninger.

Den største fadæse, som jeg synes gør den her sag så alvorlig, som den i virkeligheden er. Så er det, at Bilka tilsyneladende ændre definitionen for begrebet "Smart-TV" i det pågældende enkeltstående tilfælde, for at forsøge dække over deres egen fejl. Den del må bare ikke ske!!

Oven i dette forsøger Bilka at pålægge forbrugeren forpligtigelser, som forbrugeren slet ikke har, at forbrugeren skulle have set på kassen. Igen i et forsøg på at dække over deres egen fejl.
Den del er totalt uacceptabelt!
Forbrugeren har ingen indflydelse på de informationer der bliver trykt på kassen. Og oftest er det slet ikke alle informationer, der er trykt på kassen. Det skulle lige passe at man køber et TV, som annonceret med, at det eksempelvis understøtter HEVC og HDMI 2.0. Efterfølgende finder man ud af, at det gør det ikke. Og så kan forhandleren frasige sig ansvaret, fordi det ikke er trykt på kassen?
Skal man endelig se på det ud fra dette argument, så skulle Bilka jo selv have foretaget den samme"inspektion" af kassen, inden de lavede annoncen. Det skete så åbenbart heller ikke, for Bilka.
Magen til tåbelig argument skal man altså lede længe efter.

Jeg tvivler helt oprigtig på, at Bilka vil stå ved disse udtalelse.
Jeg tror, at der desværre er tale om udtalelser fra en medarbejder, der uden tvivl ikke helt har styr på det her, og som åbenlyst bør belærers eller finde et andet job at bestride.
Det ville være interessant, hvis vi kan få en udtalelse fra Bilka i denne sag. Måske det kommer, hvis sagen følges op.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er på kundernes side. Men hvis man køber et tv og ikke indenfor returretten på 30 dage opdager at den ting som gjorde at man købte det ikke er tilstede, så er man da også en mærkelig forbruger.
Hvis man tilmed har gemt den gamle brochure med trykfejlen, med henblik på at klage, så er det også i nærheden af det som nogle vil betegne som ond tro.

Du har altså ikke helt læst hvad jeg har skrevet (det er også blevet en lang tråd Smile)

Jeg skriver netop, at de klager med det samme, at de opdager der ikke er smart-tv funktion, men Bilka fortæller dem, at de IKKE har nogen sag, og de ikke får noget ud af deres klage... dette accepterer de så, da de tror Bilka har ret.

Det er MIG der efterfølgende hører om deres sag, og syntes det er for dårligt

Og det der med at have gemt tryksagen... hvor faen får du det fra?
Jeg undskylder, selvom jeg har læst hele tråden, havde jeg forstået det sådan at de havde købt tv'et og efter op til 2 måneder havde undret sig over hvordan man bruge smart tv delen.
Hvorfor jeg skrev at de havde gemt brochuren er fordi, man vel ikke gemmer sådan noget i flere måneder normalt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu