recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Må man optage og flytte digitalt TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Må man optage og flytte digitalt TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bagmand22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bagmand22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Må man optage og flytte digitalt TV?
    Sendt: 25-September-2015 kl. 18:21
Hej, jeg ved ikke om dette er det rigtige forum til dette spørgsmål, men prøver lige:-)
Jeg optager digitalt TV på en denver DVB-C boks og flytter det over på min PC, hvor jeg
Komprimere det og fjerner reklamer osv.
Jeg afspiller det så på min WDTV boks i stuen i mkv format. Er det 100% lovligt?
Jeg benytter det kun til mig selv i min lejlighed.
Kan ikke rigtig finde noget svar på det nogle steder?!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 22:30
Jep, så længe du ikke bryder en aktiv kopispærring har du lov til at lave digitale kopier til eget brug. 


Citér

Eksemplarfremstilling til privat brug

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at

1) opføre et bygningsværk,

2) fremstille et eksemplar af et kunstværk ved afstøbning, ved aftryk fra original plade eller stok eller på nogen anden måde, som indebærer, at eksemplaret kan opfattes som en original,

3) fremstille eksemplarer af edb‑programmer i digitaliseret form,

4) fremstille eksemplarer i digital form af databaser, når eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af databasen i digital form, eller

5) fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand.

Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 2, nr. 5, er det ikke tilladt uden ophavsmandens samtykke at fremstille eksemplarer i digital form på grundlag af et eksemplar, der er lånt eller lejet.

Stk. 4. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om

1) musikværker,

2) filmværker,

3) litterære værker, såfremt den fremmede medhjælp medvirker i erhvervsøjemed,

4) værker af brugskunst eller

5) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.

Stk. 5. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke brugeren ret til ved eksemplarfremstilling af musikværker og filmværker at anvende teknisk udstyr, der er stillet til rådighed for almenheden på biblioteker, i forretningslokaler eller på andre offentligt tilgængelige steder. Det samme gælder for litterære værker, såfremt det tekniske udstyr er stillet til rådighed i erhvervsøjemed.


Ting udsendt på dvb-c må siges at være offentliggjort og så har du lov til at fremstille enkelte eksemplarer til din private brug. Desuden er der krav om ved digitale kopier at det udelukkende sker til personligt brug for dig selv eller din husstand. 

Så fortsæt du bare med det du har gang i. 
Til top
Bagmand22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bagmand22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 22:39
Mange tak, jeg gir den gas ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu