recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke tænde Yousee HD boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke tænde Yousee HD boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke tænde Yousee HD boks
    Sendt: 29-September-2015 kl. 18:21
Boksen står i soveværelset, og syntes den larmer, så jeg slukkede den på on/off knappen bag på bosen.

Når jeg tænder den nu starter den op med at boot'e og load'e og ender med at tænd / sluk knappen på forside er rød (slukket)
Kan ikke trykke på knappen så den tænder og bliver grøn. Kan heller ikke bruge fjernbetjeningen (der er strøm på denne, da den virker fint på TV)

Det har lykkedes mig en gang at få den tændt ved at holde tænd / sluk knappen inden mens den boot'ede og load'ede, men kunne så ikke skifte væk fra den kanal den startede op på ej heller kunne jeg slukke boksen igen

Hvad er der galt med din boks ?

Den virkede fint før jeg valgte at slukke den på on/off knappen på bagsiden

/lars
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 18:43

Det er svært at sige hvad der er gået galt, eller om den kan reddes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 19:06
har prøvet "menu + ok + pil op"
men det hjalp ikke

Syntes bare det er mærkeligt at den kunne vise signal ved tryk og hold på tænd/sluk knap under opstart
Mener, så kan den jo ikke være helt død
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Syntes bare det er mærkeligt at den kunne vise signal ved tryk og hold på tænd/sluk knap under opstart
Mener, så kan den jo ikke være helt død
Måske strømforsyning er ved at være "træt" og trænger til nye elektrolytter f.eks. ?
Boks er vist kendt for sit store tomgangsforbrug, Smile så elektrolytter kan måske være tørret ud.  

Mvh. Jørgent
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Boksen står i soveværelset, og syntes den larmer, så jeg slukkede den på on/off knappen bag på bosen.

Når jeg tænder den nu starter den op med at boot'e og load'e og ender med at tænd / sluk knappen på forside er rød (slukket)
Kan ikke trykke på knappen så den tænder og bliver grøn. Kan heller ikke bruge fjernbetjeningen (der er strøm på denne, da den virker fint på TV)

Det har lykkedes mig en gang at få den tændt ved at holde tænd / sluk knappen inden mens den boot'ede og load'ede, men kunne så ikke skifte væk fra den kanal den startede op på ej heller kunne jeg slukke boksen igen

Hvad er der galt med din boks ?

Den virkede fint før jeg valgte at slukke den på on/off knappen på bagsiden

/lars


Hvis det er en Samsung 3126 kan du prøve følgende:

Sluk boksen bagpå. På boksen holdes tasterne Menu, OK og Pil op trykket inde, mens du tænder boksen bagpå. Tasterne holdes inde lidt efter boksen igen er tændt. Der skulle nu stå codn i boksens display. Boksen henter nu den seneste software. I boksens display tælle der nu op fra 01 til 99. Når boksen er færdig går bokmsen i STB. Vent med at tænde boksen indtil klokken står i displayet.

For at være sikker på, at din fjernbetjening er sat rigtigt, kan du trykke på den aller øverste tast, hvort der står STB på. Den er mellem TV og Music.

Hjælper det ikke, skulle du nok ringe til support på 7070 4040.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 02:40
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Syntes bare det er mærkeligt at den kunne vise signal ved tryk og hold på tænd/sluk knap under opstart
Mener, så kan den jo ikke være helt død
Måske strømforsyning er ved at være "træt" og trænger til nye elektrolytter f.eks. ?
Boks er vist kendt for sit store tomgangsforbrug, Smile så elektrolytter kan måske være tørret ud.  

Mvh. Jørgent

Det er en forholdsvis ny boks
Den er maks 2 år gammel og den der står i stuen er en del ældre og kører fint
Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 02:42
Har prøvet med "Menu / OK / Pil Op" uden at det hjalp

Jeg kan ikke engang tænde boks ved at trykke på tænd/sluk foran
Har tjekket fjernbetjening og opsætningen af denne
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Har prøvet med "Menu / OK / Pil Op" uden at det hjalp

Jeg kan ikke engang tænde boks ved at trykke på tænd/sluk foran
Har tjekket fjernbetjening og opsætningen af denne

SÅ vil jeg foreslå, at du ringer til support på 7070 4040.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 10:51
det er strømforsyningen der er død....det er de ret berygtet for.
Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 18:50
Men der er jo lys i on/off knappen og displayet

Desuden prøvede jeg at holde on/off inde samtidig med at jeg tændte bagpå og mens den bootede
Da fik jeg billede på af den sidste kanal jeg havde set
Kunne dog ikke skifte kanal, så det bliver jo nok lidt ensformigt :)
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Men der er jo lys i on/off knappen og displayet

Desuden prøvede jeg at holde on/off inde samtidig med at jeg tændte bagpå og mens den bootede
Da fik jeg billede på af den sidste kanal jeg havde set
Kunne dog ikke skifte kanal, så det bliver jo nok lidt ensformigt :)

Dine symptomer tyde på at du har en boks som har en uheldig kombination af SW i boksen (boot-loader + OS).
Der er et fåtal at brugere der er ramt af dette, det er bl.a. hvis man ikke har løbende har sagt "ja tak" til at opdatere boksen med ny software (hvad det så end skyldes).

Boksen vil ikke kunne opgraderes til en ny software, ever.

Hvis du er abbonent kan du få ombyttet boksen.

Har du på købt boksen, så er det ikke sikkert der er noget at gøre (da garantien for længst er udløbet), men du kan da ringe til YouSee og klage din nød - måske kan du få en bytter....


Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Men der er jo lys i on/off knappen og displayet

Desuden prøvede jeg at holde on/off inde samtidig med at jeg tændte bagpå og mens den bootede
Da fik jeg billede på af den sidste kanal jeg havde set
Kunne dog ikke skifte kanal, så det bliver jo nok lidt ensformigt :)
Det forekommer mig, at du bliver ved med at skrive, at du har holdt on/off inde samtidig med, at du tænder boksen bagpå. Ved ikke hvad det skulle hjælpe.

Som jeg skrev tidligere skal du bruge det, der kaldes "abegrebet".

Sluk bagpå. På boksen holdes Menu, OK og Pil Op inde samtidig med, at du tænder bagpå. Hold tasterne inde indtil der står codn i boksens display. Herefter opdaterer boksen. Vent med at "vække" boksen fra STB indtil klokken står i displayet.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu