recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til hjemmelavet lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guide til hjemmelavet lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pulvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Guide til hjemmelavet lærred
    Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 21:49
Hej

Som overskriften siger så leder jeg efter en guide til selv at lave et projektor lærred til min lille hjemmebio.
Min lille budget hjemmebio består af en optoma hd141x projektor og et billigt 5.1 Sony surround sæt. Planen var egentlig bare at købe et billigt lærred til at hænge på væggen, men kan se flere herinde skrive omkring ikea stræklagener på en ramme.
Så det jeg er ude efter er en step-by-step guide eller et link til nogen som selv har været igang.

På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 22:53

Et mørklægnings rullegardin er også før blevet foreslået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 23:49
Jeg har haft lavet et af voksdug underlag, spændt ud på en ramme. (til en ungdomsklub)
Voksdug underlaget blev købt i sadolin. Det lykkedes at lave et 106"
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 00:20
jamen jeg kan da godt lige give dig en hurtig guide..

værktøj du skal bruge:
sav
skruetrækker/maskine
vinkel
hobbykniv 
hæftepistol eller mange søm og en hammer

materialer:
alt efter størrelsen skal du bruge følgende:
noget fuldstændig lige og robust pind, her er en god bred liste på 100x20 mm rigtig go.
noget stof eller lærred du vil bruge. ( stof og stil har noget de kalder bi-stretch som andre herinde har brugt)
lim og skruer.

1. find størrelsen du ønsker.
2. sav dit pind i de rette størrelser 
3. sæt dit pind sammen så du har en ramme.
4. lav skråstiver i hver hjørne af din ramme.
5. monter skråstivere i hvert hjørne.
6. bred dit stof/lærred ud på gulvet så der ingen folder er.
7. placer din ramme oven på stoffet.
8. hæft stoffet fast på rammen. (go ide at starte fra midten på hvert led og arbejde sig udefter)

så har du i princippet et færdig lærred klar til at hænge op, og dette kan gøres på samme måde som et maleri, med mindre du går all in og laver et meget stort lærred.. så vil du skulle bruge beslag eller selv lave noget.

jeg kommer gerne og giver dig en hånd hvis du bor i nærheden.

MVH
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 13:58
Jeg har brugt gulvlister som ramme og malet dem sorte. Derefter har jeg brugt bagsiden af en voksdug og det setup har jeg egentlig været tilfreds med de første par år. 

Jeg overvejer nu at udskifte voksdugen med noget rigtig lærrede som jeg har tænkt at købe ved http://www.priebe.dk/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu