recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 114115116117>
Forfatter
Besked
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 18:04
Har tidligere spillet borderlands, just cause, mm på min Nvidia shield TV, men inden for den sidste måneds tid er der opstået et eller andet der gør at der er vanvittige pixeleringer, hakken og lag, så spildelen er fuldstændig ubrugelig .!
Kører med kabel og en 300/300 forbindelse, og nvidia games godkender også forbindelsen. 

Nogen der har samme problem ?



Redigeret af Practical - 07-Juli-2018 kl. 18:05
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Har tidligere spillet borderlands, just cause, mm på min Nvidia shield TV, men inden for den sidste måneds tid er der opstået et eller andet der gør at der er vanvittige pixeleringer, hakken og lag, så spildelen er fuldstændig ubrugelig .!
<span style="font-size: 12px;">Kører med kabel og en 300/300 forbindelse, og nvidia games godkender også forbindelsen. </span>

Nogen der har samme problem ?





Nvidia Gamestream eller Geforce Now? ...Forklaringerne kan jo være meget forskellige. Hvis f.eks Gamestream kører perfekt mens Geforce now har problemer er mistanken jo helt åbenlyst på leveringen/infrastrukturen på vejen til dig via internettet, mens mistanken kun falder på selve boksen/firmware hvis det gælder begge løsninger.

Redigeret af TBC1 - 07-Juli-2018 kl. 19:08
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 19:30
Har ikke benyttet gamestream. 
Jeg spiller via geforce now. 

Speed test siger at der er fint hul igennem, 289 download og 311 upload. 
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 19:45
tænkte på om, der er andre end mig som oplever at man er nødsaget til at genstarte ens shield efter den har været i sleep mode, for at få dens billede format til at passe? 

For ved mig, trækker den i billedet så jeg mangler noget af toppen og bunden. Men dette løses ved en genstart, så virker det normalt igen
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 21:01
GeForce Now kører fint med Sonic All stats, og doa 5. Hos mig.

Og ingen problemet med billede formet her hellere
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Har ikke benyttet gamestream. 
Jeg spiller via geforce now. 

Speed test siger at der er fint hul igennem, 289 download og 311 upload. 

Speedtest måler jo op i forhold til en anden server, formentligt meget tættere på hvor du bor end den du spiller fra. Min egen speedtest siger at jeg på min 68 kr dyre forbindelse har 920/980 mbps med 1 ms latency, men det har stadig ikke forhindret mig i sammen med andre forumbrugere at opleve kvalitetsdrop på HBO hver aften i en periode op nogle få ugers tid for omtrent et års tid siden og indtil HBO fik opgraderet kapaciteten. Og hvor står gamestream's serveren? Næppe inde på Borups Alle eller i Lyngby, men måske ligefrem et sted i Amsterdam eller Irland. Hvordan er kapaciteten hos dem=? Og hvordan er kapaciteten på vejen fra dem til din udbyder og hjem til dig=? (Den slags kan jo også variere fra udbyder til udbyder via brug af forskellige routes) Det gode spørgsmål er derfor dit spørgsmål om der også er andre der oplever det for tiden og der er tale om en tendens?


Redigeret af TBC1 - 08-Juli-2018 kl. 01:27
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 13:54
hej håber i kan hjælpe mig
jeg opdaterede min shield inden. jeg tog på ferie, nu sidder jeg her i Kroatien og vil gerne se en film på min shield, men når jeg starter shielden skal jeg oprette forbindelse til wifi, og kan ikke vælge det netværk der er, jeg kan kun vælge via wps via routeren, kan jeg ikke ignorere wifi ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 14:18

 Der skal jo være en forbindelse for at den kan bruges, kan netværket findes, kan anden enhed logge på, f.eks telefonen.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Har ikke benyttet gamestream. 
Jeg spiller via geforce now. 

Speed test siger at der er fint hul igennem, 289 download og 311 upload. 

Sad også og streamede lidt spil i går, hvad jeg ellers sjældent gør. Måtte droppe det til sidst med store pakketab, har 100/100... kvaliteten nåede op på 2 streger, men lå for det meste på 0. 

Shield er på kabel og ingen problemer ellers med internet.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 23:47
Nogen der ved, hvordan jeg nemmest kan redigere filen advancedsettings.xml som bruges til at konfigurere Kodi på Nvidia Shield?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Nogen der ved, hvordan jeg nemmest kan redigere filen advancedsettings.xml som bruges til at konfigurere Kodi på Nvidia Shield?
Endte med at redigere den på computeren og dernæst overføre den via usb-dongle til Shield'en med filhåndterings-app'en X-Plore.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 04:02
Jeg prøver lige i denne tråd også, da jeg ikke har fået svar i anden nyere tråd om Shield:

Jeg bruger i dag CromeCast til 50 fps materiale og PC til 24 fps fra Netflix og andet 24 fps materiale.

Men jeg fik den tanke at Shield jo kan sættes til at outputte 24 fps og vel kunne bruges som en ekstra 24 fps ChromeCast så at sige til flere tjenester end der understøttes med Apps til PC'en. Så jeg har lige et par spørgsmål:

- Vil Shield automatisk aktivere til skift til dens egen HDMI-indgang via HDMI-CEC ligesom ChromeCast gør det, når man starter en stream via den indbyggede ChromeCast funktion?

- Jeg formoder ikke at Shield registreres som en enhed hos de udbydere der registrerer og tæller enheder når man blot benytter den indbyggede ChromeCast funktion - Lige som udbyderne heller ikke tæller ChromeCasts, men kun selve telefonen når man benytter alm. ChromeCast. (Det ville nemlig blive et problem for mig ifht nogle tjenester, hvis Shiled'ens cromecast funktion talte som en registreret enhed på tjenesten)

- Virker et manuelt sat 24 fps output på shield bare perfekt til Netflix og andre udbydere/andet materiale med 24 fps eller er der udfordringer?

- Forbliver shield i det hele taget på et manuelt sat 24 fps output ved brug af den indbyggede ChromeCast funktion eller slåes der om til 60?

- Kan den egentligt afspille BD-Iso filer eller kun rip/remux som m2ts eller MKV. Jeg mener at have forstået at den fint skulle kunne både bitstreame selv HD formater og sættes til 24 bit/192 kHz output og også afspille bl.a. flac i op til dette format uden downsampling - korrekt?

- Beholder den sine indstillinger (inkl. 24 fps) hvis den har en periode uden strøm (Der vil automatisk blive tændt og slukket for strømmen sammen med forstærkerens on/off)

For så kunne det jo måske være at jeg skulle se mig om efter en billig brugt Shield.

Redigeret af TBC1 - 08-November-2018 kl. 18:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 114115116117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu