recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony Dynaclear
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony Dynaclear

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony Dynaclear
    Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 12:45
Hej Allesammen
 
Kan det passe, at Sony helt har droppet udviklingen af det sorte lærred. Er godt klar over, at der var nogle problemer med, at det krøllede, men det kunne man vel have stoppet med et fastrammelærred.
 
Er der måske nogle andre der arbejder videre med.
 
Jeg har en stue med mange vinduer, og jeg får jo aldrig lov til, at mørklægge lortet, jeg er gift ;o) så hvis man bare kunne forbedre kontrasten lidt i dagslys, så kunne man droppe TV'et helt. Det er da WAF :o)
 
Er jeg den eneste der har våde drømme om et lærred der kan det?
 
Pft
 
Henrik
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 12:50
Måske disse er tæt på det samme DNP Screens
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:25
Nu har jeg rodet rundt i dette et stykke tid. Ingen tvivl om, at DNP virkelig kunne være fedt, at få fat i. Priserne er desværre langt over, hvad jeg nogensinde kunne få igennem konefiltret :)

hvad med Elite Screens CineGrey, det snakker man tilsyneladene ikke meget om i Europa. Er det stadig meget nyt, eller er det bare helt hen i hegnet. Virker da ellers som en mere spiselig udgift

Mvh
Henrik
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 11:06
Jeg er den lykkelige ejer af et 100" Cinegrey 5D lærred i en sable frame fra Elite Screens og det performer som beskrevet af Elite Screen - der er en del video klip på youtube der meget godt svarer til min egen oplevelse af lærredet. Jeg bruger lærredet sammen med en Sony HW40 som erstatning for TV i en lys dagligstue. I dagslys med moderat mørklægning eller på en overskyet dag giver det et udmærket resultat til alm. TV såsom sport, nyheder og tegnefilm til børnene. Billedet er naturligvis bedst efter solnedgang men det er ikke nødvendigt med total mørke for at sort subjektivt fremstår som sort. Der er ikke tale om et mirakel lærred der forvandler dag til nat, men det fjerner subjektivt den negative effekt fra den hvidmalede stue så det ikke er nødvendigt med en lyskontrolleret kælder bio. Samtidigt har lærredet et gain på 1.5 så billedet fremstår lysstærkt selv i reference og eco mode på HW40`en.
 
Jeg har ingen baggrund for at påstå at cinegrey 5D er bedre en andre "ambient ligth rejection screens" og jeg vil tro der er en tydelig sammenhæng mellem pris og kvalitet på den her type læreder. DNP supernova og Screen Innovations Black Diamond er uden tvivl bedre men priserne er derefter.
 
Personligt købte jeg en Elite Screen 100" Sable frame med CineWhite lærred hos Amazon frankrig til 300 EUR inkl. levering og udskiftede lærredet med et løst Cinnegrey 5D lærred købt hos Amazon USA til 179 USD plus 125 USD i transport, told og moms etc. Så til en samlet pris af ca. 4300 Dkr. er jeg meget tilfreds.
 
Seymour Matinee Black lærred virker også interessant rent prismæssigt men prøv at læs mere om ambient ligth rejection screens på Projector central: http://www.projectorcentral.com/ambient-light-rejection-screens.htm
 
Mvh
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 15:11
Hej Jawa

Du er da også gået igennem ild og vand for, at få det :) kan ikke rigtigt frstå, at man ikke rigtigt promovere det lidt mere på denne side af dammen. Men hvis man kunne droppe fjernsynet, så var det jo det værd må man sige


Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 13:33
Om man helt kan afskaffe sit TV afhænger nok af på hvilke tider af døgnet man ser seriøst TV og film. Man skal ikke forvente optimal kontrast og sortniveau på alle tider af døgnet, men hvis man er villig til at trække gardinerne for i dagslys så opnår man stadigt et skarpt og relativt farvemættet billede hvor sortniveau dog er forringet men uden af billedet er udvasket og blegt. Det er stadigt en hel del sjovere at se fodbold i 100" på projektoren end på et 50" TV - også på en sommerdag. Den helt store fordel ved sådan et lærred er nu efter min mening at man om aftenen eller ved mørklægnig opnår et billed der ikke er synligt påvirket af hvide lofter og vægge. Der var subjektivt en meget stor forskel på det medfølgende gain 1.0 cinnewhite og det nye cinnegrey 5D. I min lyse stue var billedet med cinnehwite lærredet uaceptabelt udvasket og sort fremstod som højest værende mørkegrå. Personligt vil jeg ikke kunne leve med et hvidt gain 1.0 i en lys stue uanset graden af mørklægning.
Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu