recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - asus eee 204b sorround ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

asus eee 204b sorround ud?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BoNJacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-December-2007
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: asus eee 204b sorround ud?
    Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 15:24
Hej gruppe
Jeg har opgraderet hjemmebiografen med en Sony str dn1000 reciever som jeg har koblet til min trofaste gamle asus eee box, som kører win7.
De to kan ikke helt finde ud af det sammen, jeg kan kun få pcm lyd ud gennem hdmi stikket, og så bliver der ikke meget sorround Cry
Fejlen som optræder er at lyden fra baghøjttalerne bliver sendt ud gennem fronthøjttalerne.

Jeg har været inde på KODI's forum (har lige opgraderet til 15.1), og har her læst mig til at jeg skal afinstallere realtek drivere, og installere AMD's egen, det har jeg gjort.
På trods af dette kan jeg i Windows kontrolpanel kun få to kanalers lyd ud gennem HDMI stikket Dead

Kan dette løses? eller er tiden kommet til at pensionere den lille kasse?

Jeg har ikke rigtigt mod på at gå SPdif vejen, da jeg er nervøs for lip sync problemer, men det er måske kælligeagtigt?

Jeg kan se at SPdif giver mulighed for DTS og Dolby digital, men det er med en microsoft driver, som der også bliver advaret imod, men jeg kan ikke rigtigt finde en anden, når det ikke må være realtek...

På forhånd tak
mvh
Bo
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu