recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst billedsignal til projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløst billedsignal til projektor?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst billedsignal til projektor?
    Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 16:31
Hejsa.
Har i dag fået sat firmaets projektor i mødelokalet op i loftet, så vi ikke skal have den stående og rode midt på bordet.
Så lang så godt...
Nu har vi så signal kablet hængende og flagre fra projektoren og ned på bordet og det ser dælme også lidt træls ud :)
Har være ved at Google lidt efter trådløse muligheder, men kan ikke lige blive klog på om de billige løsninger jeg har fundet er noget for os...
Har behov for at kunne spejle en bærbar computers signal op til projektoren ved møder og fremlæggelser.

Chromecast - Er vel ikke det oplagte valg til det vi skal bruge men har alligevel læst om nogle tricks der kan få den til at spejle hele skærmen.

Microsoft Wireless Display Adapter - Virker som det perfekte valg.
Er blot i tvivl om hvad det kræver af PC?
Jeg sidder med en 3-4 år gammel IBM/Lenovo bærbar (dog en af de større/dyrere maskiner).
Kører pt win7 men overvejer at opdatere den til win10.
Men selv hvis jeg kan få min til at køre derpå, var det jo rart at andre kollegaer og firmaforbindelser også nemt kunne køre det trådløst.

Airtame - Er vel også helt oplagt?
Dog syntes jeg det er liiiige dyrt nok.

Har i andre forslag eller kommentarer til ovenstående?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 16:48

Trådløs HDMI. Eller føre et kabel ned til et HDMI vægudtag som placeres et passeende sted. Måske også et VGA, så kan alle Laptops bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 19:07
Kabler vil jeg gerne undgå da bordet står midt i rummet og vi således ikke undgår kabler hen over gulvet, selv hvis der laves en ellers fin løsning med vægudtag.
Trådløs hdmi lyder som en mulighed - Har du noget du kan anbefale?

Tak for input :)
Til top
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 19:26
https://m.av-cables.dk/220-traadloes-video/12041-ezcast-m2-miracast-hdmi-dongle-dlna-miracast-airplay/

Faldte over denne fætter...
Er det korrekt forstået at jeg vil kunne spejle den bærbare via vores wifi netværk til denne sat i projektoren?
Altså uden at skulle installere noget speciel software?
I givet fald en uhyggeligt billig løsning :)

Kiggede lidt videre på Airtame og umiddelbart virker det til at man SKAL installere noget af deres software for at det virker? Dermed syntes jeg ikke det er en brugbar løsning hvis gæster også skal have muligheden for at koble sig på...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 21:35
Er der ikke strøm frem til bordet?

Bedste løsning er et trådløst tastatur og mus og en stationær pc. På denne pc (der er fast forbundet til projektor), styrer man så andre computere via teamviewer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 09:48
Barco ClickShare kan være en løsning. Dog i den lidt dyre ende.

https://www.barco.com/en/Products/Presentation-collaboration/ClickShare-wireless-presentation-system

J
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Trådløs HDMI. Eller føre et kabel ned til et HDMI vægudtag som placeres et passeende sted. Måske også et VGA, så kan alle Laptops bruges.

Gid det var så vel. På Business PC'ere er VGA på vej væk, og HDMI er truet af DisplayPort. Så skal alle baser dækkes, skal der også DisplayPort med.

J

Redigeret af Jwin - 17-Oktober-2015 kl. 09:56
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Barco ClickShare kan være en løsning. Dog i den lidt dyre ende.

https://www.barco.com/en/Products/Presentation-collaboration/ClickShare-wireless-presentation-system

J


Det bruger vi på min arbejdsplads og det virker bare.

De bærbare skal bare slutte en USB device på, at så er skærmen på projektoren.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Kasper_M_A Kasper_M_A skrev:

Kabler vil jeg gerne undgå da bordet står midt i rummet og vi således ikke undgår kabler hen over gulvet, selv hvis der laves en ellers fin løsning med vægudtag.
Trådløs hdmi lyder som en mulighed - Har du noget du kan anbefale?

Tak for input :)
Vi har også fået en projektor smidt op under loftet og har valgt at trække VGA+HDMI ned fra den, gemt i en kabelbakke i hjørnet.
Via stik i væggen er begge trukket over til bordet, sammen med strøm, gemt i en bakke til at lægge på gulvet.
Der ligger så displayport/DVI til HDMI konverteringsstik i vinduet, til dem der skal bruge det.

I min optik er det en dødssejler at vælge en løsning, som kræver installation af nogen form for software.
Både fordi risikoen for problemer forøges, men du skal også have software klar til Windows/Mac/Linux (jo, det bruges hos os) + at brugeren skal være i stand til at installere det (og ikke have en firma PC, hvor man ikke selv må installere software).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Oprindeligt skrevet af Kasper_M_A Kasper_M_A skrev:

Kabler vil jeg gerne undgå da bordet står midt i rummet og vi således ikke undgår kabler hen over gulvet, selv hvis der laves en ellers fin løsning med vægudtag.
Trådløs hdmi lyder som en mulighed - Har du noget du kan anbefale?

Tak for input :)

I min optik er det en dødssejler at vælge en løsning, som kræver installation af nogen form for software.
Både fordi risikoen for problemer forøges, men du skal også have software klar til Windows/Mac/Linux (jo, det bruges hos os) + at brugeren skal være i stand til at installere det (og ikke have en firma PC, hvor man ikke selv må installere software).

Det er jeg lodret uenig i.
Du skulle prøve at se nogle af de løsninger der findes i dag.
F.eks det der blev linket til tidligerer. Det er så nemt at prøve og så gennemført.
Så ønsker man ikke at gå tilbage til den kabel løsning.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Oprindeligt skrevet af Kasper_M_A Kasper_M_A skrev:

Kabler vil jeg gerne undgå da bordet står midt i rummet og vi således ikke undgår kabler hen over gulvet, selv hvis der laves en ellers fin løsning med vægudtag.
Trådløs hdmi lyder som en mulighed - Har du noget du kan anbefale?

Tak for input :)

I min optik er det en dødssejler at vælge en løsning, som kræver installation af nogen form for software.
Både fordi risikoen for problemer forøges, men du skal også have software klar til Windows/Mac/Linux (jo, det bruges hos os) + at brugeren skal være i stand til at installere det (og ikke have en firma PC, hvor man ikke selv må installere software).

Det er jeg lodret uenig i.
Du skulle prøve at se nogle af de løsninger der findes i dag.
F.eks det der blev linket til tidligerer. Det er så nemt at prøve og så gennemført.
Så ønsker man ikke at gå tilbage til den kabel løsning.
Tjah, så vælger jeg at være lodret uenig med dig Wink

Jeg har skam oplevet Barco løsningen og en sand tumling optræde med den (og han var tekniker, ikke sælger) - det tog ca. 20 minutter at få det til at køre.....

Prisen skal jo også tages i betragtning, hvor kabler kan bære det billigste.
Barco løsningen er dyr, Miracast står ikke til at supportere Linux (ved ikke om der overhovedet skal installeres noget).


Redigeret af quarkir - 17-Oktober-2015 kl. 19:30
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Kasper_M_A Kasper_M_A skrev:

Kabler vil jeg gerne undgå da bordet står midt i rummet og vi således ikke undgår kabler hen over gulvet, selv hvis der laves en ellers fin løsning med vægudtag.
Trådløs hdmi lyder som en mulighed

Tak for input :)

Hvis I alligevel skal trække strøm hen til bordet, så vælg en kablet løsning.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Vi har også fået en projektor smidt op under loftet og har valgt at trække VGA+HDMI ned fra den, gemt i en kabelbakke i hjørnet.
Via stik i væggen er begge trukket over til bordet, sammen med strøm, gemt i en bakke til at lægge på gulvet. Der ligger så displayport/DVI til HDMI konverteringsstik i vinduet, til dem der skal bruge det.

En enkel løsning næste alle kan finde ud af at bruge uden support. Den kan med fordel "pimpes" med en Neets Projector Control. Denne tænder og slukker automatisk for projektor, så fjernbetjeningen kan fjernes fra lokalet.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

I min optik er det en dødssejler at vælge en løsning, som kræver installation af nogen form for software.
Både fordi risikoen for problemer forøges, men du skal også have software klar til Windows/Mac/Linux (jo, det bruges hos os) + at brugeren skal være i stand til at installere det (og ikke have en firma PC, hvor man ikke selv må installere software).

Ah, Dødssejler er måske så hårdt sagt. Men vil man pine-død have noget trådløst som ClickShare eller Kramers tilsvarende, skal man have en supporter klar til at rykke ud. Og det er "med det samme". Folk i mødelokaler har ingen tålmodighed med grej de ikke kan få til at virke.

Så der er faktisk et spørgsmål om hvilket niveau af hurtig support man kan levere, der bestemmer om det skal være kablet eller trådløst.

J

Redigeret af Jwin - 19-Oktober-2015 kl. 09:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu