recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke mere plads på iCloud - har jeg iCloud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke mere plads på iCloud - har jeg iCloud?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 19:13
Ok - det forstod jeg ikke lige helt. Jeg tjekkede de to iPads - der er iCloud slået fra. Og jeg kan i øvrigt også se dér at iCloud bruger min e-mail adresse. På den ene iPad kunne jeg også se at det primært (udelukkende?) er hendes iPhone, der bruger iCloud med 4,7 GB ud af de 5 GB. Men hvis jeg så i hendes iCloud indstillinger på hendes iPhone vil slå alt fra, der har med iCloud at gøre, bliver jeg advaret om at fotos og noter f.eks. bliver slettet på hendes iPhone - det forstod jeg ikke lige helt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 19:26
Få dig en Nokia 3210
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Få dig en Nokia 3210

Jeg har en Nokia X3-02.5. Den bedste telefon der findes. I hvert fald den bedste telefon jeg har haft. Jeg har også haft en Nokia Lumia 930, men den kunne jeg ikke lide. Jo lidt - men den røg til fordel for X3'eren fordi den var for stor og tung og fordi jeg ikke har behov for en smartphone. Men bortset fra det så er din kommentar ret fræk - men ja, jeg foretrækker Nokia.  Big smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

I har jo oprettet en iCloud-konto, og I har sikkert også slået backup til, hvilket nu fylder op.

Gør nu, hvad Torben skriver.


Jeg har ikke oprettet en iCloud konto./DIV]


Jo du har. Den har næppe oprettet sig selv.

Det bliver man spurgt om under opsætning.

Redigeret af lunddal - 03-November-2015 kl. 20:17
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - det forstod jeg ikke lige helt. Jeg tjekkede de to iPads - der er iCloud slået fra. Og jeg kan i øvrigt også se dér at iCloud bruger min e-mail adresse. På den ene iPad kunne jeg også se at det primært (udelukkende?) er hendes iPhone, der bruger iCloud med 4,7 GB ud af de 5 GB. Men hvis jeg så i hendes iCloud indstillinger på hendes iPhone vil slå alt fra, der har med iCloud at gøre, bliver jeg advaret om at fotos og noter f.eks. bliver slettet på hendes iPhone - det forstod jeg ikke lige helt.


Under iCloud på iPhonen har I sikkert slået til at Noter kan gemmes i iCloud, og derudover er iCloud Fotobibliotek måske slået til.

Tjek om hun har noter og få dem kopieret over lokalt på iPhonen. Kører hun iOS 9.1, er der i Indstillinger > Noter en knap til at slå lokal konto til.

Mht. fotos, så bliver du spurgt om du vil hente fotos ned, når Fotobibliotek deaktiveres.

Redigeret af lunddal - 03-November-2015 kl. 20:19
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jo lidt - men den røg til fordel for X3'eren fordi den var for stor og tung og fordi jeg ikke har behov for en smartphone


Men det har konen tilsyneladende, så måske hun skulle have lov til at bruge den som sådan en - altså en lommecomputer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 21:05
Sæt hendes iPhone til den PC som I vil have billederne gemt på.

Gå herefter ind i indstillinger -> iCloud, og slå det fra. I indstillinger har jeg yderligere slået Deling Af Fotos via wifi TIL.

Dvs. billeder taget med iPhone/iPad automatisk kommer over i min Mac Book. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med en PC.

Istedet for iCloud har jeg en ext HD, som via Timemachine klarer backup af ALT fra Mac'en.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - det forstod jeg ikke lige helt. Jeg tjekkede de to iPads - der er iCloud slået fra. Og jeg kan i øvrigt også se dér at iCloud bruger min e-mail adresse. På den ene iPad kunne jeg også se at det primært (udelukkende?) er hendes iPhone, der bruger iCloud med 4,7 GB ud af de 5 GB. Men hvis jeg så i hendes iCloud indstillinger på hendes iPhone vil slå alt fra, der har med iCloud at gøre, bliver jeg advaret om at fotos og noter f.eks. bliver slettet på hendes iPhone - det forstod jeg ikke lige helt.


Under iCloud på iPhonen har I sikkert slået til at Noter kan gemmes i iCloud, og derudover er iCloud Fotobibliotek måske slået til. Ja, jeg kunne se at Noter og Fotobibliotek var sat til.

Tjek om hun har noter og få dem kopieret over lokalt på iPhonen. Kører hun iOS 9.1, er der i Indstillinger > Noter en knap til at slå lokal konto til. Hvad mener du med "kopiere lokalt over på iPhonen? Hvis hun har noter har hun skrevet dem på iPhonen - dvs. hvis hun har noter, så er de på iPhonen.

Mht. fotos, så bliver du spurgt om du vil hente fotos ned, når Fotobibliotek deaktiveres. Hvorfor skulle fotos hentes ned? Hvis der ligger fotos på iCloud, hvad der jo nok gør, så er det jo fordi de kommer fra iPhonen.

Men vil det siger at når den advarer om at den sletter f.eks. noter eller fotos fra iPhonen, når man slår iCloud fra - så er det faktisk misvisende? Den sletter indholdet på iCloud, ikke på iPhone??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

I har jo oprettet en iCloud-konto, og I har sikkert også slået backup til, hvilket nu fylder op.

Gør nu, hvad Torben skriver.


Jeg har ikke oprettet en iCloud konto./DIV]


Jo du har. Den har næppe oprettet sig selv.

Det bliver man spurgt om under opsætning.

Ja, det lagde jeg mærke til igår da jeg lavede software opdatering på de to iPads - men der springer jeg simpelthen de der iCloud trin over. Og det gør vi også på iPhone - men der er jo nok sket det at måske første gang vi satte telefonen op, så har vi nok ikke vidst så meget om det og så bare slået iCloud til.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sæt hendes iPhone til den PC som I vil have billederne gemt på.

Gå herefter ind i indstillinger -> iCloud, og slå det fra. I indstillinger har jeg yderligere slået Deling Af Fotos via wifi TIL.

Dvs. billeder taget med iPhone/iPad automatisk kommer over i min Mac Book. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med en PC.

Istedet for iCloud har jeg en ext HD, som via Timemachine klarer backup af ALT fra Mac'en.

iPhonen bliver af og til sat til computeren, og f.eks. billeder synkroniseret med computeren vha. iTunes. Så computeren bruges grundlæggende som backup af iPhonen. Samtidigt så tager vi også billeder med almindeligt kamera - og nogle af de billeder kopierer hun så også over på iPhonen, fordi hun gerne vil have dem der også. Så det er jo fint nok. Det eneste vi mangler lidt er at hun skulle have en ekstern HDD sat til sin computer, for kontinuerlig backup af den ligesom jeg har, plus evt. online backup af computeren som jeg også har. Men det har vi ikke råd til lige nu, efter at firmaet som jeg arbejdede for gik konkurs i slutningen af august. Så det må blive en anden gang. Men grundlæggende så har vi backup af iPhonen - i hvert fald fotos og den slags. Jeg ved så ikke rigtigt om iTunes også tager backup af kontakter, men det mener jeg den gør hvis man sætter den til at lave en komplet sikkerhedskopi.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men vil det siger at når den advarer om at den sletter f.eks. noter eller fotos fra iPhonen, når man slår iCloud fra - så er det faktisk misvisende? Den sletter indholdet på iCloud, ikke på iPhone??


Hvis jeg slår Fotbibliotek fra på min, bliver jeg spurgt om den skal downloade billederne først.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men vil det siger at når den advarer om at den sletter f.eks. noter eller fotos fra iPhonen, når man slår iCloud fra - så er det faktisk misvisende? Den sletter indholdet på iCloud, ikke på iPhone??


Hvis jeg slår Fotbibliotek fra på min, bliver jeg spurgt om den skal downloade billederne først.

Hmmmm - på hendes sagde den et eller andet om at billederne bliver slettet - og umiddelbart forstod jeg det som at de bliver slettet fra iPhonen, selvom det lyder lidt ulogisk.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu