|
Hjælp til projektor i kunst |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Miriam
Ny bruger Oprettet: 11-November-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-November-2015 kl. 12:05 |
Jeg er billedkunstner og vil gerne investere i en projektor. Jeg skal bruge den til, at få billeder fra min comp op på lærredet, så jeg kan tegne efter dem. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal kigge efter. Jeg ved lumen skal være omkring 2000. Farverne er ikke så vigtige, da det er efter sort hvid jeg maler. Jeg har fundet en på nettet til 2000 kr som hedder HTP LED 800s - er der mon nogen som kan anbefale denne?? Prismæssigt vil jeg gerne holde mig inden for 3000 kr.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til det formål tror jeg denne lille Philips er fin
http://www.pricerunner.dk/pl/98-2782201/Projektor/Philips-PicoPix-PPX2055-Sammenlign-Priser http://www.philips.dk/c-m-so/lommeprojektorer/?locale_code=en_us&remember_locale=da_dk Redigeret af Kampus - 11-November-2015 kl. 12:18 |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke hvilke krav der stilles, når det er et billede der skal tegnes efter, men den projektor http://www.cinema-shop.dk/raasdal-led800s.html har en ret ringe opløsning. Det er et billigt kina produkt, der nok ikke er pengene værd.
Da det ikke er så vigtig for dig at have god farver og et godt billede i et mørkt rum, tror jeg du er bedre tjent med at købe en brugt projektor med en opløsning på min. 1280x720. Evt. en dataprojektor. |
|
Miriam
Funktioner
Tak(0)
|
Øj ja den ser fin ud - den må jeg kigge nærmere på. Tak skal du ha
|
|
Miriam
Funktioner
Tak(0)
|
En data projektor - gir den et tydeligt billede i dagslys?? Kvaliteten skal nogenlunde være som fra de gamle overheads lærerne brugte til undervisning i skolen 🤓
|
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmest ville jeg holde mig fra den HTP De kommer op på forum en gang i mellem og der er vist bred enighed om at det er noget billigt ebay bras med et andet mærkat på.
Til dit behov ville jeg nok vælge en billig data projektor, selvom jeg ikke lige har erfaring med det du skal lave. En mini projektor som den Philips kan måske også gøre det, men de er som regel ikke ret lysstærke så om den har lys nok til formålet i dagslys. Godt spørgsmål... En hvilken som helst projektor har lys nok hvis du mørklægger. Hvor store billeder er der tale om? Hvis de er meget store skal du være opmærksom på om projektoren kan komme langt nok væk. Det kan have betydning for hvilken model du skal vælge hvis du ikke har så meget plads. Noget a la det her ville være mit bud. Ellers ville jeg da prøve at spørge på et kunstnerfoum. Du er helt sikkert ikke den første der har fået den ide :-) http://www.dustinhome.dk/product/5010870738/in114x-dlp-projektor |
|
Miriam
Funktioner
Tak(0)
|
nej det er rigtigt - har spørgsmålet ude - men er utålmodig og vil gerne købe NU 😆😁 men hastværk er lastværk. Jeg spurgte i Elgiganten for et stykke tid siden, og han ville sælge mig en ret dyr en - hvilket jeg ved er unødvendigt til mit brug, så stoler ikke helt på de sælgere der 😮
Men jeg tænker at billedet skal kunne vises rimelig stort, sån som man ser dem på alm 50 tommer tv. |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror vist vi taler lidt forbi hinanden. Den jeg linker til, ser netop IKKE fin ud. Jeg har blot googlet den modelbetegnelse du skrev i 1. indlæg, og det var hvad jeg fik frem. |
|
Miriam
Funktioner
Tak(0)
|
Nåhh ej haha, nå ka der kan du se HVOR uvidende jeg er - og absolut ikke kan kende forskel på dem 😳😢😁 jeg håber det sidste link jeg fik her, kan bruges til noget 😊
|
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
Ud fra det du har skrevet i tråden vil sige at du godt kan slippe af sted med sådan en data projektor med mindre du har meget specielle krav til at den skal stå langt væk eller meget tæt på. Den burde kunne give lys nok når billedet ikke er større end 50". Prøvede nu her med min egen projektor med det mindste billede jeg kunne lave (62") uden at flytte projektoren tættere på og det ville jeg godt påtage mig at tegne efter og billedet er tydeligt at se.
Redigeret af Trumle - 11-November-2015 kl. 13:18 |
|
Miriam
Funktioner
Tak(0)
|
Dvs den du linkede til her sidst er sån en data projektor?? IN114xDLP.
Høre der mon kabler med eller skal de købes ved siden a? Jeg har en Mac comp, kan den plugges i sån en? |
|
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det var bare et bud på en model som jeg tror kan løse opgaven. Det eneste der er ved den er at den ikke har ret meget zoom, så man skal flytte den frem og tilbage i forhold til lærredet få at få billedet i den rigtige størrelse. Det er ikke lige som på en overhaeder hvor man bare kan dreje på håndtaget og lave billedet kæmpe stort eller lille bitte. Jeg skal lige kigge i specs for at se om den i det hele taget kan lave så lille et billede (50"). Må billedet gerne blive større end 50" ? Der følger nok ikke nogen kabler med og Apple/MAC ved jeg ikke noget om. Men du skal bruge et HDMI kabel i en passende længde fra din MAC til projektor og evt en adapter fra "Mac" til HDMI hvis ikke din MAC allerede har HDMI stik. Det er der nok en anden der kan byde ind med? EDIT: Den kan godt lave billedet lille nok. Du kan se her hvor langt den skal stå fra skærmen for at lave forskellige størrelser. Hvis det bliver et problem må vi kigge efter en anden model der passer til dig rum. Redigeret af Trumle - 11-November-2015 kl. 13:57 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |