recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FM sender til bilradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FM sender til bilradio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 21:14

Det har tidligere været skrevet at bemeldte køretøj er fra 2006.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af andmar77 andmar77 skrev:

Jeg spurgte mit værksted om der kunne sættes en indgang på:

" jeg går ud fra at det er en standard radio du har i din Skoda"

Det er det så ikke!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Problemet er vel, at FM senderen er meget svag for at være lovlig.

Plus at det er vanskeligt at finde en frekvens, hvor der i et større område ikke er FM radiostationer som forstyrrer signalet.

Jeg var igennem det cirkus i min gamle bil og afspilning fra en GPS med FM sender, og det virkede så dårligt at jeg valgte at købe ny bilradio med USB og SD indgang.

Selv om man kan få det til at virke, så er det ikke sikkert at man bliver tilfreds med resultatet.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 08:50
Så fungerer det efter at jeg valgte kanal manuelt. Der er dog noget højfrekvent støj på, som
man kan høre når musikken er lav. Skruer man højt op for telefonen er lydniveauet fint nok.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af andmar77 andmar77 skrev:

Så fungerer det efter at jeg valgte kanal manuelt. Der er dog noget højfrekvent støj på, som
man kan høre når musikken er lav. Skruer man højt op for telefonen er lydniveauet fint nok.
Ja, der skal skrues op for telefon for at få fuld modulation på FM senderen. 
Ellers skal der skrues meget op på bilradio volumen, og så får du støj. Wink
Hvis der kan skrues for meget op for modulation, får du forvrængning pga. overstyring, men det er nok sjældent den vej problem opstår.

Mvh. JørgenT
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 10:51
Her er en mere detaljeret annonce med det kabel du skal bruge og hvordan det skal monteres: http://www.ebay.com/itm/AUX-IN-INPUT-ADAPTOR-8PIN-MINI-ISO-RADIO-CABLE-FOR-IPOD-MP3-For-BLAUPUNKT-Player-/261801469294
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
andmar77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmar77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Her er en mere detaljeret annonce med det kabel du skal bruge og hvordan det skal monteres: http://www.ebay.com/itm/AUX-IN-INPUT-ADAPTOR-8PIN-MINI-ISO-RADIO-CABLE-FOR-IPOD-MP3-For-BLAUPUNKT-Player-/261801469294

Der står på siden:

Compatible for :
Most after-market Blaupunkt models 2000 - 2010. Models after this generally have a front aux built-in.
Note - Designed for use with after-market Blaupunkt car stereos. We can not guarantee it will work with
factory fitted Blaupunkt stereos.
Not compatible with radios including:
Woodstock DAB52 / DAB53 (requires cable part reference 7 607 001 504 instead)
Milano MP28, Monte Carlo MP28, San Remo MP28
TravelPilot DX-R52, DX-R70, DX-R5, E, Freestyler, Exact and Rome NAV55E navigation systems
Blaupunkt factory-fitted head units (the cable may plug into the rear of the radio, but will not be recognised)

Så det er ikke sikkert det virker?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af andmar77 andmar77 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Her er en mere detaljeret annonce med det kabel du skal bruge og hvordan det skal monteres: http://www.ebay.com/itm/AUX-IN-INPUT-ADAPTOR-8PIN-MINI-ISO-RADIO-CABLE-FOR-IPOD-MP3-For-BLAUPUNKT-Player-/261801469294

Der står på siden:

Compatible for :
Most after-market Blaupunkt models 2000 - 2010. Models after this generally have a front aux built-in.
Note - Designed for use with after-market Blaupunkt car stereos. We can not guarantee it will work with
factory fitted Blaupunkt stereos.
Not compatible with radios including:
Woodstock DAB52 / DAB53 (requires cable part reference 7 607 001 504 instead)
Milano MP28, Monte Carlo MP28, San Remo MP28
TravelPilot DX-R52, DX-R70, DX-R5, E, Freestyler, Exact and Rome NAV55E navigation systems
Blaupunkt factory-fitted head units (the cable may plug into the rear of the radio, but will not be recognised)

Så det er ikke sikkert det virker?
Beklager meget, jeg havde læst det modsat, dvs. at det netop var beregnet til de modeller der var listet.

Så du hænger vist på din FM sender... Confused

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu