recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken TV udbyder??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken TV udbyder??

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

hvorfor skulle der være forskel på det TV signal du får fordi Stofa bliver indholdsleverandør?

Nu kender jeg ikke Stofa, men:

  • Udvalg af kanaler
  • Muligheder for "bland-selv"
  • Kvalitet af TV-signal (bit-rate)
  • Kvalitet af kunde-service
  • Support for andre platforme (Tablet/ChromeCast mv.)
  • Prisen
  • Mulighed/Pris for flere kort ved kodede kanaler


Jeg kender som sagt ikke Stofa, men disse punkter er i hvert fald nogle man skal overveje, når man vælger TV-leverandør...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Verdo har i dag over telefonen sagt til mig at når vi skifter til Stofa (den 1/6-2016) så står det os frit for at skifte tv udbyder, og vores gamle antennedåse virker stadig til f.eks YouSee, så jeg tror jeg smutter over til YouSee pr 1/6-2016.

Nu er jeg godt nok MEGET biased da jeg er ansat i Stofa - men hvorfor skulle der være forskel på det TV signal du får fordi Stofa bliver indholdsleverandør?

Teknikken ændres der jo ikke ved...

Personligt ville jeg også vælge at hoppe på Yousee vognen i stedet for at følge med over til Stofa. Stofas leverede i de 3 måneder jeg havde dem ikke hvad de lovede, deres kundeservice bestod af unge mennesker uden viden. Har nu haft Yousee i næsten 2½ år, uden problemer og med en kundeservice der reagere ved henvendelser. 

Alle kundeservicer består vist af unge mennesker - om viden er højere hos YouSee skal jeg ikke udtale mig om, jeg har aldrig været kunde der, men jeg er kunde hos Waoo - og der er kvaliteten af support/kundeservice ikke meget højere end hvad jeg ellers oplever.

Men det jeg spørger ind til er hvorfor skifte når teknikken er den samme, bare med en anden indholdsleverandør?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

hvorfor skulle der være forskel på det TV signal du får fordi Stofa bliver indholdsleverandør?

Nu kender jeg ikke Stofa, men:

  • Udvalg af kanaler
  • Muligheder for "bland-selv"
  • Kvalitet af TV-signal (bit-rate)
  • Kvalitet af kunde-service
  • Support for andre platforme (Tablet/ChromeCast mv.)
  • Prisen
  • Mulighed/Pris for flere kort ved kodede kanaler


Jeg kender som sagt ikke Stofa, men disse punkter er i hvert fald nogle man skal overveje, når man vælger TV-leverandør...

Helt enig.

Udvalg af kanaler - tror det er meget ens, Yousee og Stofa.
Bland selv, muligt hos begge.
Tidligere undersøgelser har vist at Stofa har højere bitrate.
Kundeservice, svært at sammenligne når jeg ikke har prøvet hos YouSee, men hos Stofa har man support 8-22 alle ugens dage, også weekend og helligdage.
WebTV virker fint på Tablet, men kan ikke chromecastes, det ved jeg ikke om YouSee kan?
Der er mulighed for flere kort.

Men igen, det jeg prøvede at skrive i første svar var, at når nu teknikken ikke ændres som sådan (samme fiber CPE osv) hvorfor skulle det så være mere ustabilt?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 16:10

Der kan bruges Chromecast fra TV/Film Appen. Der kan fås extra kort uden extra pris. Kundeseevice er også som hos Stofa, dog vist mere begrænset i Weekend.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 13:54
zulfo, kan du så ikke lige give videre til dine Stofa kollegaer, at de hjertens gerne må gøre deres webside og priser mere brugervenlige? ;-)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

zulfo, kan du så ikke lige give videre til dine Stofa kollegaer, at de hjertens gerne må gøre deres webside og priser mere brugervenlige? ;-)

Hjertens gerne Wink

Jeg render lige over i marketing i morgen Tongue
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

hvorfor skulle der være forskel på det TV signal du får fordi Stofa bliver indholdsleverandør?

Nu kender jeg ikke Stofa, men:

  • Udvalg af kanaler
  • Muligheder for "bland-selv"
  • Kvalitet af TV-signal (bit-rate)
  • Kvalitet af kunde-service
  • Support for andre platforme (Tablet/ChromeCast mv.)
  • Prisen
  • Mulighed/Pris for flere kort ved kodede kanaler


Jeg kender som sagt ikke Stofa, men disse punkter er i hvert fald nogle man skal overveje, når man vælger TV-leverandør...


Helt enig.

Udvalg af kanaler - tror det er meget ens, Yousee og Stofa.
Bland selv, muligt hos begge.
Tidligere undersøgelser har vist at Stofa har højere bitrate.
Kundeservice, svært at sammenligne når jeg ikke har prøvet hos YouSee, men hos Stofa har man support 8-22 alle ugens dage, også weekend og helligdage.
WebTV virker fint på Tablet, men kan ikke chromecastes, det ved jeg ikke om YouSee kan?
Der er mulighed for flere kort.

Men igen, det jeg prøvede at skrive i første svar var, at når nu teknikken ikke ændres som sådan (samme fiber CPE osv) hvorfor skulle det så være mere ustabilt?


Jeg er ligeglad med Chromecast, bitrate og HD, bare jeg får noget stabilt TV, og det kender jeg hos YouSee.
//Guldhammer
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

hvorfor skulle der være forskel på det TV signal du får fordi Stofa bliver indholdsleverandør?

Nu kender jeg ikke Stofa, men:

  • Udvalg af kanaler
  • Muligheder for "bland-selv"
  • Kvalitet af TV-signal (bit-rate)
  • Kvalitet af kunde-service
  • Support for andre platforme (Tablet/ChromeCast mv.)
  • Prisen
  • Mulighed/Pris for flere kort ved kodede kanaler


Jeg kender som sagt ikke Stofa, men disse punkter er i hvert fald nogle man skal overveje, når man vælger TV-leverandør...


Helt enig.

Udvalg af kanaler - tror det er meget ens, Yousee og Stofa.
Bland selv, muligt hos begge.
Tidligere undersøgelser har vist at Stofa har højere bitrate.
Kundeservice, svært at sammenligne når jeg ikke har prøvet hos YouSee, men hos Stofa har man support 8-22 alle ugens dage, også weekend og helligdage.
WebTV virker fint på Tablet, men kan ikke chromecastes, det ved jeg ikke om YouSee kan?
Der er mulighed for flere kort.

Men igen, det jeg prøvede at skrive i første svar var, at når nu teknikken ikke ændres som sådan (samme fiber CPE osv) hvorfor skulle det så være mere ustabilt?


Jeg er ligeglad med Chromecast, bitrate og HD, bare jeg får noget stabilt TV, og det kender jeg hos YouSee.

Gør du ikke også det hos Verdo!?

Men jeg skal ikke forsøge at omvende dig - du bliver sikkert glad for YouSee...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Verdo har i dag over telefonen sagt til mig at når vi skifter til Stofa (den 1/6-2016) så står det os frit for at skifte tv udbyder, og vores gamle antennedåse virker stadig til f.eks YouSee, så jeg tror jeg smutter over til YouSee pr 1/6-2016.

Nu er jeg godt nok MEGET biased da jeg er ansat i Stofa - men hvorfor skulle der være forskel på det TV signal du får fordi Stofa bliver indholdsleverandør?

Teknikken ændres der jo ikke ved...
Har stofa ikke lige nedsat bitraten på deres tv kanaler med undskyldningen om de havde fået mere effektive encodere?
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

zulfo, kan du så ikke lige give videre til dine Stofa kollegaer, at de hjertens gerne må gøre deres webside og priser mere brugervenlige? ;-)


Hjertens gerne Wink

Jeg render lige over i marketing i morgen Tongue


Fantastisk! Spørg lige samtidig ind til, hvornår Stofa kommer med deres frit-valg løsning ;-)

http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE2790737/stofa-giver-450000-tv-seere-lov-til-frit-at-vaelge-kanaler/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 13:18

Der er en usandhed i den artikel, der skrives at Stofa er den største Kabel TV leverandør, det vil You See da være kede af, dersom de er størst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 13:19
Går jeg ikke så meget op i. Lige nu er jagten på Boomerang kanalen så billigt som muligt min primære mission. Utroligt at bare dén kanal er så svær at opdrive uden man skal af med mindst 108kr pr. device (Telia TV) eller meget mere i dyrere tv-pakker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu