recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer sprænger sikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer sprænger sikring

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer sprænger sikring
    Sendt: 29-November-2015 kl. 08:34
Jeg har en subwoofer, der bliver ved med at sprænge sikringen (1 Ampere). Hvis jeg sætter en ny sikring i subwooferen virker den normalt. Når den ikke har modtaget lydsignal et stykke tid (ca. 20 sekunder) går den i "standby" - og det er i den forbindelse, at jeg kan høre en meget kortvarig gnistrende lyd, hvorefter sikringen sprænger igen.

Hvad pokker kan der være galt? Forslag modtages med glæde, og jeg er primært interesseret i om det kan betale sig at sende den til reparation - eller om genbrugsstationen er næste træk Confused.



Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 09:32
Det vil være dumt (=dyrere), at blive ved med at benytte subwooferen! Så lad være med det, når nu sikringen springer.

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Jeg har en subwoofer, der bliver ved med at sprænge sikringen (1 Ampere). Hvis jeg sætter en ny sikring i subwooferen virker den normalt. Når den ikke har modtaget lydsignal et stykke tid (ca. 20 sekunder) går den i "standby" - og det er i den forbindelse, at jeg kan høre en meget kortvarig gnistrende lyd, hvorefter sikringen sprænger igen.

Hvad pokker kan der være galt? Forslag modtages med glæde, og jeg er primært interesseret i om det kan betale sig at sende den til reparation - eller om genbrugsstationen er næste træk Confused.

Er du sikker på det er når den går i standby? 
Jeg kunne bedre forestille mig det er når den tænder igen, hvis det f.eks. er defekt soft start kredsløb (strømspids begrænser) , hvis den er forsynet med dette?
Og det er en træg (T) og ikke en flink (F) sikring du sætter i?
Om reparation kan betale sig, hvad var prisen på grisen fra ny?

Mvh. JørgenT
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:28
I stedet for reparation kan du undersøge hvad et nyt forstærkermodul koster, hvis du har mod på selv at skifte det ud.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det vil være dumt (=dyrere), at blive ved med at benytte subwooferen! Så lad være med det, når nu sikringen springer.

M.v.h.

Tager du strøm på mig Wink
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

 Er du sikker på det er når den går i standby? 
Jeg kunne bedre forestille mig det er når den tænder igen, hvis det f.eks. er defekt soft start kredsløb (strømspids begrænser) , hvis den er forsynet med dette?
Og det er en træg (T) og ikke en flink (F) sikring du sætter i?
Om reparation kan betale sig, hvad var prisen på grisen fra ny?

Mvh. JørgenT

Jeg er helt sikker på, at det er når den går i standby. Jeg slukkede først surround receiveren og ca. 20 sekunder efter sprang sikringen igen i subwooferen, da den ville gå i standby.
Aner ikke, hvad prisen er i dag. Købte flere højttalere, hvori subwooferen indgik som en del af handlen. Hvad vil det ca. koste at reparere dyret?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

 Hvad vil det ca. koste at reparere dyret?
Det er meget svært at sige, når fejlårsag er ukendt. Wink
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

I stedet for reparation kan du undersøge hvad et nyt forstærkermodul koster, hvis du har mod på selv at skifte det ud.
Spørger sikkert dumt lige nu - men jeg skal jo også lære!
Skal det være et originalt forstærkermodul - eller findes der noget "all round", der kan anvendes i stedet? Subwooferen produceres i Canada og det vil sikkert være noget værre bøvl at skulle skaffe det herfra. Jeg kan desværre ikke finde en forhandler i Europa.
Og så lige et tillægsspørsmål. Er det helt sikkert, at det er forstærkermodulet, der er røget - eller kan det være noget andet?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:02
Du skal i hvert fald sikre dig at det er den rigtige sikring, for hvis det normalt skal være "træg" og du sætter en "flink" i, går det galt. Hvad hvis du bruger konstant ON og OFF, går det godt?

Hvis sikringen er korrekt må der jo være en defekt, så jeg ville ikke lade den stå med strøm på, når den ikke bliver brugt.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:50
Det er helt sikkert ikke "forstærkermodulet", som er defekt, men nogle få (billige) komponenter derpå.
Har du evt. prøvet at Google fejlen?

M.v.h.
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 12:57
Well - nu er det da gået helt galt. Nu kan den slet ikke tænde længere!!! Det er ligegyldigt om den står på "Auto" eller konstant "On". Må vist hellere få en reparatør til at kigge på den.
Tak for gode inputs til alle Jer, der kom med gode råd Clap.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 13:46
*Suk*

Jeg sagde det jo...
Så fra kun at være sikringen, p.g.a. der var en mindre ting galt, er der nu brændt noget af....

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu