recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Purple Room Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Purple Room Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 15>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 11:09
Bare jeg havde læst den kommentar for en måned siden :) Har haft en Earthquake buttkicker+amp liggende i skabet i to år og netop solgt den fordi jeg ikke tænkte det var nødvendigt.

Hvad er ellers planerne for bioen? Er du et sted hvor det er som det skal være eller er der planlagt tilføjelse/udskiftning af komponenter?


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 11:52
Hahaha! Du må sgu følge lidt med, Mester LOLWink

Tak for din interesse for fremtiden! Det kan sikkert altid blive bedre, men vi er nok, som du selv siger, dér hvor vi er glade. Jeg prøver stadig at tage mig sammen til at fixe det flutter jeg har på de steder, hvor der ikke er absorbering på sidevæggene, men det er mest fordi jeg ved at det er der - det er ikke noget vi som sådan hører, når vi ser film. Er desuden nervøs for vores centerhøjttaler, jeg synes den er begyndt at lyde lidt dåset, så jeg mistænker lidt at diskanten måske er gået ... skal have tjekket det nærmere. Skal den udskiftes har jeg en fræk plan om at teste en gulvhøjttaler som center Evil Smile 

Hen ad vejen vil vi selvfølgelig gerne opgradere, både til Atmos og 4K. Der er dog ingen umiddelbare konkrete planer om noget. Skulle ikke undre mig om vi først opgraderer, når der er kommet noget nyt på markedet som alle andre vil ha' og derfor sælger det gamle Embarrassed En brugt Marantz SR7011 kan vel ikke koste mange basseører om nogle år, hva??

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 12:36
Gulvhøjttaler som center lyder som en rigtig god idé - det gør jeg selv i min bif :)

Jeg er lige gået fra 7.1 til Atmos og vil bestemt anbefale det - men synes ikke det er "dag og nat" som nogle gør det til. Bedre at bruge pengene på, at få 7.1 systemet optimalt og så efterfølgende bygge på synes jeg.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 13:37
Super at få din blåstempling af gulvhøjttaler som center! Ind imellem ser vi film som blot har stereo lydspor, og jeg kan faktisk rigtigt godt lide dialog-lyden som fronterne (Infinity Beta 50) producerer, og de dukker op med jævne mellemrum på div. brugtsider, så vil kigge efter et godt tilbud.
Ville der være nogen som helst fordel i at anvende begge to, i stedet for blot en enkelt??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Super at få din blåstempling af gulvhøjttaler som center! Ind imellem ser vi film som blot har stereo lydspor, og jeg kan faktisk rigtigt godt lide dialog-lyden som fronterne (Infinity Beta 50) producerer, og de dukker op med jævne mellemrum på div. brugtsider, så vil kigge efter et godt tilbud.
Ville der være nogen som helst fordel i at anvende begge to, i stedet for blot en enkelt??
Jeg mener kun der er ulemper ved at bruge to. Så du vil nok have én i overskud indtil den dag du skal sælge dem igen.

Havde faktisk Infinity højttalere da jeg var nybegynder i gamet. Infinity Kappa 80 - de spillede godt! Drømte om deres "Prelude" som jeg havde hørt på en messe. (Sorry for off-topic LOL )
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Så blev der installeret et par af disse i sofaen:



Det er 8 ohm's Sinus Live BassPump III "røvballe-rystere", modded med 1 kgs ballast så de spiller ned til 25hz. De drives af forstærkeren fra vores gamle Infinity-subwoofer.

Nu skal der testes, så effekten er på helt rigtige niveau.

må jeg være dum nysgerrig... hvilken sofa er det i har monteret den under ?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 09:20
Ikea "Kivik".
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 20:11
fantastisk træd, og ikke mindst heldige dig med den fantastiske kæreste :)

må jeg spørge til hvor man kan få fat i de der balle rystere du har monteret i din sofa?

jeg har nemlige en dejlig stor effektforstærker stående som sagtens kunne sættes i sub2 udgangen på min marantz:) 

en anden ting, hvor mange har du monteret i din sofa? er det nok med en eller sætter man 1 pr sæde i sofaen? :):)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 20:13
hov, og kan du guide lidt i hvordan du har moddet den? det ser lidt spændende ud at du har sendt den til tvunget styrketræning :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

fantastisk træd, og ikke mindst heldige dig med den fantastiske kæreste :)

Mange tak, og hun er endda min forlovede nu Thumbs Up

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

må jeg spørge til hvor man kan få fat i de der balle rystere du har monteret i din sofa? Hvor mange har du monteret i din sofa? er det nok med en eller sætter man 1 pr sæde i sofaen?

Jeg købte mine via Amazon, hos en sælger i Tyskland ved navn "Sporttapeband" som jeg dog ikke kan anbefale ... lang historie. Jeg har monteret to stk. hvilket har vist sig at være ganske passende i vores 3-pers sofa. En enkelt havde ikke været tilstrækkeligt. Tre havde nok været overkill (men det er jo selvfølgelig subjektivt).

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

kan du guide lidt i hvordan du har moddet den?

Gerne, men jeg kan faktisk ikke gøre det bedre end dén video jeg selv fulgte, som jeg fandt på Youtube:

 

Held og lykke!


Redigeret af jacobe - 16-November-2018 kl. 11:48
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 21:47
jamen for pokker, stort tillykke med det da! hun må da også være en keeper, de hænger ikke just på træerne de kvindfolk med interesse i hjemmebio! 

jeg har fundet en på conrad elektronik, kan du bekræfte at det er den samme enhed??


tak for videoen!! :) 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 22:01
Det er de samme, mine er også 8 ohm, som så er parallelkoblet og bliver 4 ohm - det er jo lidt vigtigt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu