recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolit 15 eller Sonos Play?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolit 15 eller Sonos Play?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolit 15 eller Sonos Play?
    Sendt: 05-December-2015 kl. 19:35
Jeg står og skal have fat i en trådløs højtaler til stuen. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal vælge.

Jeg tænker lidt jeg enten skal have en Sonos Play 3, da den skulle være ganske god. Ellers overvejer jeg om jeg skal smide 1000 kr. mere og købe en Beolit 15.

Er der nogen her inde, der kan gøre mig klogere på hvad der er det bedste køb?


Redigeret af Jimmbo - 05-December-2015 kl. 20:47
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 20:20
En play 1 gør det nu også rigtig godt, har du lyttet på den
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 20:25
Jeg har kun hørt den i Elgiganten, og der kommer den selvsagt ikke til sin rette.

Jeg var ikke videre imponeret over den der ude, men igen lokalet er også kæmpe.

Men hvordan spiller en 1'er?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 07:12
Har både play1 og play3.   

Og syntes de spiller meget ens.

Men de skal lyttes til i mindre rum end elgiganten.   Bruger min ene play1 som have afspiller
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har både play1 og play3.   

Og syntes de spiller meget ens.

Men de skal lyttes til i mindre rum end elgiganten.   Bruger min ene play1 som have afspiller


Okay, det lyder da faktisk rigtig fedt.

Hvordan er de i forhold til diskant og bas?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 08:56
Det du bør gøre op med dig selv er hvordan du vil streame musikken og hvad du gerne vil afspille. Beolit har AirPlay og kan dermed afspille en del flere kilder - alt hvad du kan smide gennem AirPlay - hvor Sonos kun kan afspille de tjenester der er indbygget. Så hvis du ynder at lytte til til fra eks. Youtube, så er Sonos et dårligt valg. Beolit kan derimod ikke indgå i multirum og den kan ikke bro-kobles til en Beolit mere og give stereo. Så hvis du påtænker at udvide, så er den nok ikke det smarteste valg.

Jeg har selv 7 stk Play:1 herhjemme til de små værelser, badeværelser og køkkenet og den spiller ganske fornuftigt af så lille en højttaler. Jeg har også den gamle Play:5 og jeg foretrækker lyden i Play:1, men den var ikke på markedet da jeg købte til soveværelset...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det du bør gøre op med dig selv er hvordan du vil streame musikken og hvad du gerne vil afspille. Beolit har AirPlay og kan dermed afspille en del flere kilder - alt hvad du kan smide gennem AirPlay - hvor Sonos kun kan afspille de tjenester der er indbygget. Så hvis du ynder at lytte til til fra eks. Youtube, så er Sonos et dårligt valg. Beolit kan derimod ikke indgå i multirum og den kan ikke bro-kobles til en Beolit mere og give stereo. Så hvis du påtænker at udvide, så er den nok ikke det smarteste valg.

Jeg har selv 7 stk Play:1 herhjemme til de små værelser, badeværelser og køkkenet og den spiller ganske fornuftigt af så lille en højttaler. Jeg har også den gamle Play:5 og jeg foretrækker lyden i Play:1, men den var ikke på markedet da jeg købte til soveværelset...

Jeg bruger lige pt. Spotify til at streame musik. Jeg har før de brugt iTunes og Wimp. De skulle gerne alle være en del af Sonos - eller tager jeg fejl?
Kan man ikke med Sonos afspiller musik direkte fra iPhone til højtaleren? Eller skal  det være streaming gennem deres app?

Jeg har lige pt. nogle Audioengine 2 som jeg tror er ved at stå af. Jeg er ret imponeret over lyden, så jeg vil helst ikke have dårligere lyd end det. Ved du hvordan Play 1 spiller i forhold til Audioengine 2?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 11:39
Beolit 15 har Bluetooth 4.0 med aptX codec og kan parres i stereo, står der her efter opslag.

http://www.beoplay.com/products/beolit15#techtalk

Mvh. Jørgensen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:24
Jeg aner intet om Audioengine, men som jeg skrev, så skal ALT afspilles gennem Sonos' eget interface. Du kan intet streame andre steder fra. Visse af deres afspillere har en linjeindgang, men der skal du op i Play:5 eller deres Connect-serie.

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-December-2015 kl. 16:25
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg aner intet om Audioengine, men som jeg skrev, så skal ALT afspilles gennem Sonos' eget interface. Du kan intet streame andre steder fra. Visse af deres afspillere har en linjeindgang, men der skal du op i Play:5 eller deres Connect-serie.


Okay. Men tak for svaret.

Jeg vil gå i tankeboksen. Smile
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:56
Kan absolut anbefale Bluesound (HiFi-Klubben) over sonos. Du vil klart kunne høre forskel.
God jagt ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu