recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS vs XBONE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS vs XBONE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS vs XBONE
    Sendt: 06-December-2015 kl. 18:41
Overveje at købe enten PS4 eller XBONE til ungerne (7,8,10) her til jul. Selvfølgelig skal farmand også kunne game lidt om aftenen.

Har googlet lidt og det ser ud til vandende er delt ca. 50/50 - men synes det ser ud til Xbox har de bedste tilbud for tiden. Fx har Elgiganten en Xbox med Fifa16+Ori+3 måneders Viaplay for 2199 kr - tilsvarende tilbud er næsten 1000 kr mere for en PS4

Nogen anbefalinger?


LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 19:14
Jeg har præcis de samme overvejelser, og børn på 9 og 11. En af de ting der skubber mig mod ps4 er muligheden for at købe et pstv og på den måde kan de spillet på hvilket som helst tv i huset. Jeg savner dog tilbagemeldinger på om det virker 100% efter hensigten
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:25
Må sige jeg er fristet af bundle/pris og Win10 på Xbox - men tror "desværre" der er flest i ungernes omgangskreds der har PS4 - det kunne godt have en del betydning når de skal spille sammen
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:41
Et par gode råd er at kigge på hvad omgangskredsen har (som nævnt i ovenstående), da man nok gerne vil spille med/mod vennerne. Et andet godt råd er at kigge på eksklusivtitlerne; Er der nogle spil, som man bare MÅ have, som kun findes til den ene maskine?

Ellers er spiloplevelsen vist ret identisk.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 21:49
I skal kigge på, hvad jeres børns venner har som det første. Det er ikke fedt at have en XBONE mens alle de andre har PS4. Så kan man jo ikke låne spil frem og tilbage.
Er det ligeligt fordelt, eller er de klassens første med ny konsol (det er nok utænkeligt dog), så skal I til at overveje de andre grunde til at vælge side.
Til top
andrsn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andrsn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

En af de ting der skubber mig mod ps4 er muligheden for at købe et pstv og på den måde kan de spillet på hvilket som helst tv i huset.
PSTV virker ikke super godt, med mindre det næste sidder direkte i samme router. Jeg har prøvet det hvor PS4 sad på en 1Gbit switch tilsluttet router, kabel fra switch til en anden 1Gbit switch, til den 3. 1Gbit switch hvor PSTV sad, og det kørte ikke godt. Jeg ved godt at det ikke er den optimale opsætning, nå signalet skal igennem 3. switche meen...

Xbox kan du spille på din PC hvis du har Windows 10 installeret, og har læst et sted at de også vil suppotere PS4 senere... ;)

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

I skal kigge på, hvad jeres børns venner har som det første. Det er ikke fedt at have en XBONE mens alle de andre har PS4.
+1 til dette indlæg... ;)

PS. 
Har både PS4 og XB1, og spiller på begge systemer...



Redigeret af andrsn - 19-December-2015 kl. 15:55
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 15:58
Citér

Xbox kan du spille på din PC hvis du har Windows 10 installeret, og har læst et sted at de også vil suppotere PS4 senere... ;)


Jep, man vil kunne spille PS4 remotely på PC og MAC en gang i fremtiden. (hvis det var det du mente? Wink
 )


Redigeret af bleed_blue - 19-December-2015 kl. 15:59
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu