recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup af NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backup af NAS
    Sendt: 11-December-2015 kl. 16:03
Hejsa. Jeg er ved at købe en Synology DS415+ og vil også lige kigge på en backup-løsning.
Jeg vil bruge NAS'en til fotos, hjemmevideoer og dokumenter, og søger en cloud-løsning, hvor det er muligt at gemme en sikkerhedskopi af indholdet på NAS'en. Det kan godt blive 3-5 Gb.
Findes der løsninger, hvor det er muligt, og kan man opsætte noget automatik, så der tages backup om natten.
Jeg abonnerer på Google Drive, men jeg kan ikke læse mig til en løsning med Google.

Redigeret af jjdk - 11-December-2015 kl. 16:04
iPhone 13, OS 15.3
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 19:32
som det er lige i øjeblikket, så skulle amazon være den absolut biligste. - det koster stort set intet at lægge noget derud, men til gengæld skal du betale hver gang du skal hente data.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 11:04
Tak for info. Kender du til, om der findes løsninger til NAS, hvor der automatisk kører backup, fx om natten og op i skyen.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Tak for info. Kender du til, om der findes løsninger til NAS, hvor der automatisk kører backup, fx om natten og op i skyen.

Synology har indbygget Backup & Replication som bl.a. kan tage backup til nogen cloud tjenester, deriblandt Amazon S3. Der findes også mulighed for backup til Amazon Glacier og andre.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 12:20
Hej jjdk - fandt du en god løsning ?
Jeg sidder lige og kigger på Synology CloudStation funktionen.
Ser ud for mig som om der er mulighed for at synke med CloudStorage hos Synology - med versionskontrol. Gratis - men så tænker jeg på om der er fælder i det... :)
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 21:10
Jeg købte en DS716+, men er ikke nået til at anvende cloud- og backupløsningerne.
Så jeg håber på, at andre byder ind....
iPhone 13, OS 15.3
Til top
d19s Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2008
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér d19s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 11:39
Jeg har koblet min synology op på one drive, hvor jeg har 45 gb
jeg har selv valgt de mapper på synology, som jeg vil have backup af, dvs hvergang jeg lægger nyt i mappen, ryger de op i one drive
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 12:36
Du kan bruge Amazon Cloud Drive:
https://www.amazon.com/clouddrive/home

Ubegrændset plads koster 36$ om året.

Så er der en app der syncer din NAS med skyen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan bruge Amazon Cloud Drive:
https://www.amazon.com/clouddrive/home

Ubegrændset plads koster 36$ om året.

Så er der en app der syncer din NAS med skyen.
Jeg kan kun se den pris som hedder 59,99 $
 
Hvordan kan man få det til 36 $ om året? Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan bruge Amazon Cloud Drive:
https://www.amazon.com/clouddrive/home

Ubegrændset plads koster 36$ om året.

Så er der en app der syncer din NAS med skyen.
Jeg kan kun se den pris som hedder 59,99 $
 
Hvordan kan man få det til 36 $ om året? Smile
Sorry. Du har ret det er 60$.

Jeg havde regnet det ud til lidt over 360 kr, så derfor kom jeg til at skrive 36.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 18:02
Har lige kigget på Amazon Cloud Drive.
Jeg kan se, at jeg kan downloade nogle apps, men ikke umiddelbart til min Synology NAS.

Jeg kunne godt tænke mig en løsning, hvor backup kører helt automatisk, fx om natten.
Og en pris på 60$ om året for ubegrænset plads, skræmmer mig bestemt ikke.

Nogen er kan komme med konkrete løsninger, der fungerer nemt - dels hvilken online-tjeneste, og dels hvordan NAS'en sættes op til det.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 18:56

Du skal bare inst. Clous Sync på din Synology.

Eneste ulempe med DSM version 5 er at du kun kan sync et katalog. Det skulle være ændret i version 6
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu