recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal udskifte mit Bose Lifestyle 28 system.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal udskifte mit Bose Lifestyle 28 system.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal udskifte mit Bose Lifestyle 28 system.
    Sendt: 12-December-2015 kl. 18:35
Min elskede Bose Lifestyle 28 trænger til at blive udskiftet - ikke på grund af lydkvaliteten som er fin til det jeg bruger det til, men på grund af manglende tilslutningsmuligheder som f.x. WiFi, Airplay, Bluetooth osv. Jeg lytter gerne til Internet radio, så denne mulighed skulle et nyt system gerne besidde. Jeg kommer også til at bruge systemet som TV lyd.

Min ønskeliste herudover ville være at mit nye system ikke er størrelses mæssigt for stort eller for kompliceret, og endnu vigtigere at de højttalere som jeg skal investere i ikke er kæmpe. Mine eksisterende små Bose passer mig fint.

Jeg er bekendt med at en del feinsmeckere udi lydens verden vil elske at nedgøre Bose's kvalitet, så det er der ingen grund til at kommentere noget særligt på, men jeg vil blive rigtig glad for forslag til et nyt anlæg som ville passe ind i ovennævnte ønskeliste.

Prismæssig er jeg flexibel, uden dog at have vundet den store lotto gevinst for nylig. Kvalitet koster, og det er jeg klar over, men det behøver ikke at være det absolut dyreste som kan opdrives.

Forslag modtages med taknemmelighed.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 18:53
Du kan godt sætte en egnet reciever til dine små Bose højttalere.
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 18:56
Tak Kampus.
Når du specifikt nævner "egnet" så forstår jeg at det ikke er alle receivere som vil kunne tilsluttes. Ved du hvad det er jeg skal se/spørge efter?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 18:59
Med egnet mener jeg med de features du har listet op.
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 19:12
OK. Jeg troede at det havde noget at gøre med at Bose's højttalere ikke fungerer som de fleste andre højttalere.

Efter en tur på "nettet" har jeg fundet kommentarer fra folk som antyder at man vil ødelægge Bose højttalerne ved at direkte forbinde dem til en alm receiver. Det siges også at det kan lade sig gøre ved at forbinde dem via bas modulet, men at dette vil ende med seriøst reduceret lyd kvalitet, fordi Bose receiveren ikke vil "regulere" lyd kvaliteten.

Dettte er ikke noget som jeg ved noget om - det er bare noget jeg læser, og det betyder som bekendt ikke at det er rigtigt.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 19:26
.....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 19:28
Ikke for noget, men hvorfor slutter du ikke bare noget eksternt udstyr til dit Bose anlæg?

En Apple TV3 vil kunne klare Airplay og netradio, den forbinder du til en digital indgang på dit anlæg. Den kan også bruges til dit tv og eventuelt udvide mulighederne der.
Dit tv kobler du så til en passende indgang på anlægget og får lyd den vej.

Du kan ikke genbruge et Bose lydsystem, idet diskanterne ikke har godt af at køre uden baskassen og baskassen slet ikke virker til andet end Bose's eget system.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 19:50
Notfast. - ja, det gør det.

Klaus - jeg har ingen erfaring med en Apple TV3. Eneste digitale indgang på mit Bose er en Optisk lyd forbindelse. Jeg har ingen HDMI ind- eller udgange. Vil det ikke begrænse eller endda forhindre brugen af en Apple TV3? Mit TV har HDMI forbindelser, men jeg kunne forestille mig at det vil indebære at TVet skal køre hver gang jeg vil høre Internet radio?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af boom-boom boom-boom skrev:

Notfast. - ja, det gør det.

Klaus - jeg har ingen erfaring med en Apple TV3. Eneste digitale indgang på mit Bose er en Optisk lyd forbindelse. Jeg har ingen HDMI ind- eller udgange. Vil det ikke begrænse eller endda forhindre brugen af en Apple TV3? Mit TV har HDMI forbindelser, men jeg kunne forestille mig at det vil indebære at TVet skal køre hver gang jeg vil høre Internet radio?

Så har du rig mulighed for at tilslutte forskelligt udstyr via  de analog ind gange
.....
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:20
Hvis nu at jeg vælger et komplet nyt system, hvad synes i så om denne her: http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/gruppetest_5-surround-receivere/yamaha-rx-v779 . Den har fået god kritik og lader til at være "all singing - all dancing". Den er godt nok ikke særlig kompakt, men.......
Måske med nogle Sonos højttalere til?
Ville det ikke blive godt?
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:23
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af boom-boom boom-boom skrev:

Notfast. - ja, det gør det.

Klaus - jeg har ingen erfaring med en Apple TV3. Eneste digitale indgang på mit Bose er en Optisk lyd forbindelse. Jeg har ingen HDMI ind- eller udgange. Vil det ikke begrænse eller endda forhindre brugen af en Apple TV3? Mit TV har HDMI forbindelser, men jeg kunne forestille mig at det vil indebære at TVet skal køre hver gang jeg vil høre Internet radio?


Lyder som om ATV2/3 faktisk ville være en løsning for dig. Kan vel fås brugt for 200-300kr.

ATV kræver ikke at tv er tændt, men kræver selvfølgeligt at du streamer fra iphone/ipad.

ATV -> optisk forbindelse til Bose
ATV -> HDMI forbindelse til TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu