recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabler sidder fast!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kabler sidder fast!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
shauge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shauge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kabler sidder fast!
    Sendt: 14-December-2015 kl. 11:07
Hej,

Har netop købt et hus hvor jeg troede jeg var så heldig at der var rør i vægen til at trække ledninger til fronthøjtalere, men jeg er nu blevet klogere...

Så har brug for hjælp de ledninger der er i de rør der er i vægen sidder fast det er som om at ledningerne har en gummi agtigt overflade og derved sidder fast i de plastik rør der er i vægen.

Så mit spørgsmål er hvordan pokker for jeg dem til at glide i rørene igen, jeg tænker at der skal sprøjtes noget glidemiddel ind og ned igenne røret, men hvad bruger man med så lang en søger så man kan komme til at sprøjte det ind så det render helt ned igennem røret så ledningerne bliver glatte og kan trækkes ud?
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 11:28
Jeg har været igennem dem samme øvelse, desværre med rør jeg selv havde monteret. Jeg endte med at kravle rundt på mit loft i et par dage, og trække nye kabler rundt.
Det kan både være et knæk, eller måske overflader som du nævner.

Er det tilfældigvis 1-plans hus med mulighed for at trække nye?

Sur omgang ellers!
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 12:00
Elektrikerer bruger alm. opvaskemiddel, når de har problemer med at trække ledninger i rør.
Men om det også hjælper på ledninger der sidder fast, skal jeg ikke kunne sige
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 13:17
Silicone spray måske, problem er at få det fordelt ind i røret. Kan måske lade sig gøre med kompressor og trykluft pistol til hjælp.

Støvsuger på modsatte ende kunne hjælpe under indsprøjtning, men hvis det er brandbar drivgas i spraydåse kan støvsuger eksplodere! Wink Confused

Mvh. JørgenT
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 14:33
Brugte tape rundt om kabel og så en masse silikone spray på da jeg trak kabler i mine tomrør.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 16:31
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 09:06
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 16:59
Prøv på apoteket
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 21:20
For det første skal i være 2 personer, en i hver ende! Så skal i bruge glidemiddel på spray. Hvis det ikke hjælper, er der nok et sammenfald i røret.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Laminat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laminat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 21:43
Har haft samme problem med et kabel som sad fast,
jeg brugte fortyndet opvaskemiddel, og fyldte det i røret.
brugte trykluft i røret for at få sulfovandet tvunget fremad,
derefter kunne jeg trække kablet ud, blæse røret tom bagefter, 
og så var det smurt og klar til næste omgang, (kabel)Wink

Monitor audio Gx 200, GXC 150, RXFS, B&W PV1, Musical Fidelity M6 PRX, M6 PRE, M3 CD Yamaha RX-A820 LG BD390, Dune HD Smart H1, Luxman PD-350 T+A CD2000, Panasonic TX-L55WT50Y, Synology DS 411+II
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu