recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optageproblemer YouSee <-> DMR-BCTxxx
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optageproblemer YouSee <-> DMR-BCTxxx

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2013
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optageproblemer YouSee <-> DMR-BCTxxx
    Sendt: 20-December-2015 kl. 00:21
Jeg har YouSee fuldpakke (Kbh Vestegn) og ingen kort i min BCT820 og BCT950. Inden for de sidste par uger er optagelser fra Kanal4 begyndt at hakke - aperiodiske frysninger på ca. 1 sek. under afspilning. Signalvej: antennestik->BCT950->BCT820->TV, som siger om signalet: Signal Level: High, Pre RS: 0, 5s: 0, UEC: 0, QAM AGC: -74. Begge maskiner opfører sig helt ens, og fænomenet er foreløbig kun konstateret på Kanal4. Det optræder både under egentlig afspilning og under previewet i indholdsoversigten. Der har ikke tidligere været problemer med Kanal4, og jeg har selvfølgelig en stærk mistanke om, at YouSee har pillet ved signalet, som det før er set. Har nogen oplevet lignende på Kanal4 eller en anden kanal?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 11:43
Hvis nogle flere ville prøve bare en 5 minutters optagelse fra Kanal4 (ikke TV4) og rapoportere problemet her, kunne det være at YouSee ville tage sig af det. Vær opmærksom på, at der kan gå op til et par minutter, inden den begynder på de kortvarige frysninger (uden pixelering, som ses ved dårlig signalkvalitet).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 11:49

Der er en eller flere tråde allerede om det problem, f.eks denne.

http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=143862

Redigeret af Radiomanden - 04-Februar-2016 kl. 11:52
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er en eller flere tråde allerede om det problem.
Det har jeg set, og den ser ud til at være gået i stå. Jeg har forsøgt at vække den til live igen. Det ville være bedst hvis vi kunne blive enige om at køre sagen i een tråd. Den tråd du henviser til indeholder en del "støj" omkring digitalt / analogt signal. Hvis du modtager Kanal4 uden hakkeri, kunne det være du bor i en anden landsdel. Jeg har problemet på Kbh. Vestegn.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 12:12

Det er vist diverse steder i landet der er problemer, og tilsyneladende kun i forbindelse med Panasonic Recordere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 17:25
Problemet er også konstateret på en Pana BCT hos Stofa. Så fejlen må stamme fra SBS, og det er ikke første gang.
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 17:26
Her er tråden: forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144786
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
dhbn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2010
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dhbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 20:20
Hej Peter
Der er nyt i den tråd om Kanal 4, jeg har oprettet! :-) Du kan finde den på det link, SirGadget postede herover.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu