recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med mere power
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker med mere power

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 22>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Kabler gør ingen forskel

Har jeg behov for en kraftigere forstærker må jeg bruge den TC eletronics BMC-2 som jeg håber på sælger sender i morgen 

Dvs at du både har prøvet med bøjler mellem forforstærker & effektdel, men også med kabler i stedet for bøjler ?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2016 kl. 23:50
ja, jeg havde kablerne med i klubben da jeg skulle have en nad c 316BEE. 

Skulle ikke bruge dem hvis jeg fandt en effekforstærker, men da jeg fandt ud af der var hyletone,statisk støj,coil whine...........så var det lige meget om kablerne gav en effekt,forbedring af lyden imens jeg ledte efter en effektforstærker, så da jeg ikke ville  bruge forstærkeren tog jeg kablet med  og brugte det til at købe en nad c 316BEE sammen de penge jeg fik for den forstærker jeg havde før nad eventyret begyndte


Redigeret af gasolin - 15-Januar-2016 kl. 23:59
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 00:01
Jeg mener: Har du prøvet at tage bøjlerne ud:



Og så sætte et signalkabel imellem i stedet for:


Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 00:04
ja, gjorde ingen forskel på støjen


Der er stadig lidt støj fra tone defeat knappen men det kun når jeg trykker gentagne gange ellers er der ikke noget i vejen ud over støjen.

Så der er bare noget der er slidt eller en dårlig lodning der er kommet med tiden.

Men kan ikke google mig frem til en løsning


Redigeret af gasolin - 16-Januar-2016 kl. 00:08
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

ja, gjorde ingen forskel på støjen


Ok, så er det forforstærkeren der laver numre.

Har du mulighed for at prøve at jorde forstærkeren ?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 00:11
NEJ

Derfor måtte jeg returnere den nye pladespiller jeg købte for få uger siden
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

NEJ

Derfor måtte jeg returnere den nye pladespiller jeg købte for få uger siden


Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 00:49
jorde forstærkeren
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

jorde forstærkeren

Hvad har det med en pladespiller at gøre ?

Det er mht strømmen jeg tænker

Fase - nul - jord
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 01:05
har ikke mulighed for at jorde strømmen, havde jeg mulighed for at jorde forstærkeren ordenligt havde jeg ikke brum problemer med den pladespiller jeg købte

Redigeret af gasolin - 16-Januar-2016 kl. 01:08
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 01:26
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

har ikke mulighed for at jorde strømmen, havde jeg mulighed for at jorde forstærkeren ordenligt havde jeg ikke brum problemer med den pladespiller jeg købte

Det er ikke sådan at du har problemer med strømmen hvor du bor ?

Jeg har haft mange pladespillere hvor anlægget ikke var jordet, men helt uden problemer.

Eneste "jording" var stelledningen fra pladespilleren og så hen til forstærkeren/RIAA´en

Pladespilleren brummede og din NAD 312 støjer, måske er din strøm problemet ?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 01:35
Tror bare forstærkeren er lidt slidt der står trods alt 1995 inde i forstærkeren

Intet holder evigt uden at skal have skiftet noget eller justeres


Redigeret af gasolin - 16-Januar-2016 kl. 01:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu