recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon.de - hong kong .... told?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon.de - hong kong .... told?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon.de - hong kong .... told?
    Sendt: 21-December-2015 kl. 23:19
Jeg var åbenbart lidt for "hurtig" her i julen, og havde et par småting jeg manglede.

Bestilte så på amazon, og stejlede lidt over den "LANGE" leveringstid.

alt andet har jeg bare fået uden issues, da det jo er bestilt i Tyskland, men det her kommer fra Hongkong over London. 

det er noget rod ikke? det kommer til at koste en formue i fortoldning? det er et par headphone stands til 29 euro stykket og en converter til 70 euro til et sony objektiv.. hvad kan jeg regne med at komme af med?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 23:47
Hej.

Det står på Post.dk, men den er tilsyneladende nede.

Men så vidt jeg husker skal du først lægge portoen til.
Og så betale 25% i moms af det hele. Og til sidst betale et begyr til Postvæsenet på ca 150-160 kr.

Hilsen Carsten.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 09:36
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 09:56
Hmm. Jeg har ofte bestilt via Amazon.de og Amazon.uk

Her har jeg aldrig været fået noget fra Kina eller udenfor EU.

Hvis varerne bliver sendt via et EU land skal de fortoldes her.

Post Danmark udleverer ikke din pakke før der er betalt told og moms.

Så hvis du har modtaget pakken kommer der ingen girokort.

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 09:58
Tit fortoldes varerne i London, og videresendes derfra.
Derfor vil du ikke komme til at betale ekstra.
Jeg har flere gange handlet med firmaer belliggende i Hong Kong via Ebay, og de arrangerer det på den måde med et "mellemlager" i UK.
Det må du da kunne læse i forbindelse med købet?, altså taxes osv.....
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 10:18
Super.... så er jeg ikke SÅ nervøs..

kunne hurtigt se de blev dyre, især da der var 160kr bare i behandlings gebyr pr pakke.. og har købt SÅ meget over Amazon.de men burde have fatte det da jeg så at der var op til 20 dages levering.. det var også det mest sindssyge spænd..

du kan få varen fra 17 december til 7 januar.. .... :-D

takker
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

du kan få varen fra 17 december til 7 januar.. .... :-D


Hej.

Det er ingenting. Jeg har bestilt en SD Kortlæser fra Kina på eBay.

Her er opgivet Estimated delivery Mon, Dec 21 - Tue, Jan 26

De store leverings spænd startede ca den 6. december.

Hilsen Carsten.


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 11:02
Kommer risikoen for told ikke lidt an på, om varen er købt af Amazon eller gennem deres marketplace? Jeg har ikke indtryk af, at Amazon har noget at gøre med evt. forholdning af varen hvis det er købt på marketplace.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 12:20
Jo, hvis det er købt hos amazon har jeg aldrig oplevet noget, er det købt på marketplaze skal man være obs på hvor varen bliver sendt fra - bl.a. er der også en del fra nogle af kanaløerne.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Kommer risikoen for told ikke lidt an på, om varen er købt af Amazon eller gennem deres marketplace? Jeg har ikke indtryk af, at Amazon har noget at gøre med evt. forholdning af varen hvis det er købt på marketplace.

Enig, selvom det nok er for sent nu, så er jeg sikker på du kan finde told oplysninger m.m i forbindelse med købet.


Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Kommer risikoen for told ikke lidt an på, om varen er købt af Amazon eller gennem deres marketplace? Jeg har ikke indtryk af, at Amazon har noget at gøre med evt. forholdning af varen hvis det er købt på marketplace.

Korrekt, hvis det er købt på marketplace har man slet ikke handlet med Amazon med med en sælger der blot sælger gennem amazon - Nøjagtigt som man jo heller ikke køber noget af eBay.

Man skal kigge MEGET godt efter på amazon, for det er rigtigt mange varer de ikke selv sælger.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det er noget rod ikke? det kommer til at koste en formue i fortoldning? det er et par headphone stands til 29 euro stykket og en converter til 70 euro til et sony objektiv.. hvad kan jeg regne med at komme af med?

Da du holder dig under 1150kr kommer du ikke til at betale told, men kun moms og gebyr.

Regenestykket er som følger

Varens pris + porto x 0.25 + 160 = Det du skal af med før du kan få udleveret din pakke.

Bliver pakken ikke fortoldet af Post Danmark, kan du sparer gebyret når du selvanmelder momsen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu