recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 3D film ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 3D film ??

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kasper bille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper bille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:42
Jeg er heller ikke tilhænger af 3D, men hvordan kan Prometheus ikke være på listen? Det er den eneste film jeg kunne finde på at se i 3D igen (og gør det fra tid til anden)…. måske er det fordi effekten ikke er så voldsom i den som i andre, og derfor markant mere behagelig at kigge på.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:13

Så skal den jo netop ikke være på listen, hvis ikke effekterne er så meget, når det er en film i 3D, så skal der da også være 3D effekter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:18
Jeg har ellers hørt at Prometheus skulle være en rigtig god 3D film 👍
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:23

Har den, men ikke i 3D, og det er også i den udgave en god film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af 47oo 47oo skrev:

Hunt nu vil jeg lige tilføje at Pasiv 3D som vises i normale biografer ikke rigtig lever op til aktiv 3D Der er så meget forskel at de næsten brudte have hver sit navn.  

Jeg har arbejdet i vores lokal biograf, hvor vi har aktiv 3d, men går ofte i biografen i nabobyen, hvor man har passiv 3d. Jeg kan ikke se nogen som helst forskel - kun på brillerne. Dem, vi har til aktiv, 3d er alt for tunge og stramme, så hovedpine er helt uundgåeligt... Mens de passive fra Dolby har meget små glas, så man nogen gange bliver nødt til at dreje hovedet frem og tilbage for at se hele lærredet.

3d er efter min mening øv, øv med øv på... :-( Heldigvis tager filmene ALDRIG skade af at blive vist i 2d! :-D


Redigeret af hunt - 23-December-2015 kl. 14:22
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 16:11
Hunt selfølgelig er det ikke for alle 3D det som sagt en smags sag. Men der findes også kvantitet og kvalitets briller af aktive. Kan godt se at hvis man får hovedpine f brillerne så er det jo på ingen måde en god oplevelse 👎
Kan kun sige ud fra min egen erfaring efter at have set 3D på en jvc dla x30 og min egen benq w1070+ at billede står megetere skarpt i fuld HD så man kan se nakkehårene og ikke grynet som i biffen.
Jeg er jo helt imponeret af dybden i billedet og de 3D effekter som er med i filmene, gør det til en helt speciel oplevelse og føler at man bliver inviteret ind i deres verden.

Jeg vil også tilføje at det er heller ikke optimalt at side så man skal dreje hovede for at få hele billedet med igennem 3D brillerne, det ville jeg også selv blive irriteret over i længden.
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 09:01
Jeg så lige pasific rim igår og der blev jeg noget imponeret.
Den kan klart anbefales også 👍
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 11:58
Jeg har set mange 3 d film i både biffen og derhjemme og jo det er da fedt og se på . Synes især at der i mange tegnefilm er fede 3 d  effekter hvor det rigtig kommer til sin ret . Mange nyere film er der blevet skruet ned for 3 d  effekterne men nok så vigtig får man i bedre dybdevirkning i 3 D .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 22:46
Mvh
Flemming Larsen
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 00:25
Tak fin side 👍
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 11:40
Ja, de har mange gode oplysninger.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:47
Nu har vi haft 3D projektor i et års tid og har da fået samlet lidt film efterhånden, så hermed et bump af tråden med vores favoritter, udover de sædvanlige must-haves som Avatar og Life of Pi :)

- Alice in Wonderland
- A Christmas Carol (en af vore top-favoritter, 3D når det er bedst)
- Gravity
- Hobbit-trilogien, især 3'eren
- Hugo (endnu en top-favorit og ikke engang animeret! Selve filmen er dog lidt langtrukken)
- Prometheus (så den tre gange før jeg endelig så den i 3D, og blev alligevel blæst bagover)
- Pan
- The Martian
- Tangled (ja, det er muligvis "Rapunzel" men for fanden, det er en flot 3D-oplevelse!)

Her er desuden en håndfuld, som skuffede os:

- Batman vs Superman: DoJ (synes overhovedet ikke den vandt nogetsomhelst i 3D, den blev bare grimmere)
- In The Heart of The Sea (i 3D aka. "Det grønne hav" - flottere i 2D, synes vi)
- Pacific Rim (vi synes bare den er lam, uanset format!)
- Det meste fra Marvel, bortset fra Thor-filmene og Ant-Man 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu