recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 3D film ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 3D film ??

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 00:32
Nå, det er jo ikke meget der tales om 3D herinde efterhånden, er der mon stadig andre 3D-fans på forummet end os??

Siden sidst har vi set og kan anbefale

- Alice Through The Looking Glass
- Coraline (pudsig lille film, men superfed 3D)
- Journey 2: The Mysterious Island (knægten var helt pjattet og vil nu også have 1'eren)
- Jupiter Ascending (vil jo egentlig helst ikke anbefale den ... men den er sgu flot lavet)
- Sanctum (giver en idé om, hvor vild "The Abyss" kunne have været i 3D)
- Smølferne 1-2 (Igen, for knægtens skyld, men de er sgu meget sjove og der er masser af sjov 3D!)

Vi hører meget gerne flere anbefalinger af film vi burde skaffe! Har f.eks. læst om en film som skulle hedde "Kubo & The Two Strings", nogle som har set den??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Nå, det er jo ikke meget der tales om 3D herinde efterhånden, er der mon stadig andre 3D-fans på forummet end os??

[RANT: ON]

Jeg må indrømme, at min interesse (og support) for 3D er faldet drastisk på det sidste, eftersom de fleste (90+%?) af live-action 3D film slet ikke optages i 3D, men i 2D og så efterbehandles. Det er rent og skært fup og bedrag.

Derfor køber jeg heller aldrig 3D film på Blu-Ray med mindre jeg fra anden side kan få bekræftet, at mindst 80% af filmen er optaget i ægte 3D.

Hvorfor mon filmselskaberne ikke oplyser dette, når de annoncerer 3D film/BluRays? Det burde være påkrævet ved lov, at man angiver hvor stor en procentdel af film, der sælges som 3D, rent faktisk er *optaget* i 3D og ikke bare er efterbehandlet 2D film. Så kunne det være, at folk ville undlade at købe disse "3D" film, så filmselskaberne kan lære ikke at forsøge at bedrage deres publikum...

[RANT: OFF]
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Nå, det er jo ikke meget der tales om 3D herinde efterhånden, er der mon stadig andre 3D-fans på forummet end os??

[RANT: ON]

Jeg må indrømme, at min interesse (og support) for 3D er faldet drastisk på det sidste, eftersom de fleste (90+%?) af live-action 3D film slet ikke optages i 3D, men i 2D og så efterbehandles. Det er rent og skært fup og bedrag.

Derfor køber jeg heller aldrig 3D film på Blu-Ray med mindre jeg fra anden side kan få bekræftet, at mindst 80% af filmen er optaget i ægte 3D.

Hvorfor mon filmselskaberne ikke oplyser dette, når de annoncerer 3D film/BluRays? Det burde være påkrævet ved lov, at man angiver hvor stor en procentdel af film, der sælges som 3D, rent faktisk er *optaget* i 3D og ikke bare er efterbehandlet 2D film. Så kunne det være, at folk ville undlade at købe disse "3D" film, så filmselskaberne kan lære ikke at forsøge at bedrage deres publikum...

[RANT: OFF]
Ja, de springer godt nok, over hvor gærdet er lavest. Jeg køber heller ikke flere, men det er også fordi, at mit kommende tv sikkert ikke kan afspille det.
Kender du denne side, hvor du kan finde en del film, hvor du får at vide, om de er ægte.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:36
her er anmeldelser af alle film i 3D målt på på alle mulige parametre


Og jeg må erkende, at jeg ikke er stand til at forskel på ægte eller konverterede 3D film, f. eks. Jupiter Ascending og Jurassic world som er noget af det flotteste i 3D er postkonverteret.

Omvendt mener jeg at 3D skal ses på en Projektor og på et 117" lærred for at overbevise


Redigeret af jespermart - 23-Maj-2018 kl. 10:37
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:40
Keld og andre, det er fint nok at have en mening, men nu er titlen på denne tråd nu engang "Bedste 3D film??" og ikke "Hvad synes du om 3d??" ... så kan I ikke finde eller oprette en anden tråd, hvor I kan ytre jer negativt om 3D så tosset I vil?

På forhånd tak.

EDIT: Jesper, tak for link, der er da nogle timers læsning dér! Smile


Redigeret af jacobe - 23-Maj-2018 kl. 10:52
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 11:07
Især på projektoren synes at 3D film er fede. 

Det er bare kedeligt at de skal være så dyrer, så tit ender det med at man køber 2D der er på tilbud i bilka.

Gode film:

Pan
Tarzan
Everest
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 13:33
Avatar - og derefter døde 3D.. Bum færdig.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 13:38
Frozen og Monsters Inc.

Flotte animerede 3D film.
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 14:33
Cloudy with a chance of meatballs, masser af ting som kommer ud af skærmen.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Avatar - og derefter døde 3D.. Bum færdig.
Det er jo så heldigvis ikke noget du bestemmer. Men også til dig vil jeg sige, at hvis du ikke er interesseret i emnet, så lad være med at deltage i diskussionen.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 18:56
junglebogen og Wonder woman bør også medtages
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 19:50
På denne side er der lister over de bedste 3D blu-ray disc fra 2011 til 2016 www.biojensen.dk/3d-blu-ray-best-of

Redigeret af Biojensen - 23-Maj-2018 kl. 19:51
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu