recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hiper udstyr og hastighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hiper udstyr og hastighed?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 16:04
Den router de leverer til net gennem kabel tv har den kun to netværksporte?Det er jo ikke særlig meget og så skal man ud og købe en ekstra.


Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 16:06
Så kom der hul igennem for mig. Desværre har dem der har bygget huset valgt at trække CAT5E kabler, så jeg kan ikke udnytte forbindelsen til fulde, men jeg klarer mig nu nok:

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 16:07
Naim, du skal bare have dig en switch. Du behøver ikke en ekstra router. En 1Gbit switch koster ikke meget mere end 200kr for en anstændig model.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Den router de leverer til net gennem kabel tv har den kun to netværksporte?Det er jo ikke særlig meget og så skal man ud og købe en ekstra.




Det er da bedre en Altibox,der er kun en ledig port til netværk.
Og 3 porte til deres tv.
Mvh.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 19:09
det er selvfølgelig meget individuelt hvor mange lan stik man har brug for, men jeg tror det bliver mere almindeligt at man har brug for mere end 1, så kommer 4 jo hurtigt til kort også... alt er altså bare bedre med kabel i. Så jeg synes det er helt fint med kun 1, eller 2... jeg sætter alligevel mit eget udstyr på i forlængelse.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/1f4b7b36//helpers/preHelper.js">

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 19:40
Hej.
Synes det er lidt tumpet at man skal bruge Switch,først ved routern og så ved Tv / Radio.
Vil helst køre det hele via kabel.
Mvh.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 19:45
i hipers router er der usb stik, de er dog ikke til noget lige pt, men de levere strøm, så jeg bruger en af dem til at forsyne en 5 ports switch, som sender netværket rundt i resten af huset.. jeg er glad for at ha switch ved router, og igen ved tv, men jeg har også uforholdsvis meget udstyr der skal bruge netværk. men igen, det er jo super meget individuelt.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/1f4b7b36//helpers/preHelper.js">
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 07:58
Jeg kan så ikke i øjeblikket få Hiper i Århus gennem kabeltv.De har fortalt mig,at de forhandler med Yousee om dette.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 09:21
Har læst - et eller andet sted - at de tidligst åbner op for coax 18/4
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Så kom der hul igennem for mig. Desværre har dem der har bygget huset valgt at trække CAT5E kabler, så jeg kan ikke udnytte forbindelsen til fulde, men jeg klarer mig nu nok:

Øhm, 5E da kan sagtens trække gigabit ?

Redigeret af quarkir - 08-April-2016 kl. 18:02
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 18:11
Har overvejet at bestille fiber hos dem, nogen der kan fortælle hvordan de skyder kabler ind huset?
Har nemlig ikke fiber ind til huset p.t.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

i hipers router er der usb stik, de er dog ikke til noget lige pt, men de levere strøm, så jeg bruger en af dem til at forsyne en 5 ports switch, som sender netværket rundt i resten af huset.. jeg er glad for at ha switch ved router, og igen ved tv, men jeg har også uforholdsvis meget udstyr der skal bruge netværk. men igen, det er jo super meget individuelt.
Hvilken switch har du? Det skal selvfølgelig være en der kører på 5 V for at den kan forsynes fra en USB-port.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu