recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hiper udstyr og hastighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hiper udstyr og hastighed?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Er dit ping er ret højt?
Er din forbindelse via coax eller telefonledning?

Helt generelt, hvordan er pingtider i grunden typisk over coax i forhold til VDSL (kobber)?

Og hvad med den generelle stabilitet og oppetid på coax i forhold til kobber?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

i hipers router er der usb stik, de er dog ikke til noget lige pt, men de levere strøm, så jeg bruger en af dem til at forsyne en 5 ports switch, som sender netværket rundt i resten af huset.. jeg er glad for at ha switch ved router, og igen ved tv, men jeg har også uforholdsvis meget udstyr der skal bruge netværk. men igen, det er jo super meget individuelt.
Hvilken switch har du? Det skal selvfølgelig være en der kører på 5 V for at den kan forsynes fra en USB-port.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/64acdc9b//helpers/preHelper.js">

sådan en her:

http://www.dlink.com/-/media/Business_Products/DGS/DGS%20105/Manual/DGS_105_B1_Manual_v100_EN.pdf
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

i hipers router er der usb stik, de er dog ikke til noget lige pt, men de levere strøm, så jeg bruger en af dem til at forsyne en 5 ports switch, som sender netværket rundt i resten af huset.. jeg er glad for at ha switch ved router, og igen ved tv, men jeg har også uforholdsvis meget udstyr der skal bruge netværk. men igen, det er jo super meget individuelt.
Hvilken switch har du? Det skal selvfølgelig være en der kører på 5 V for at den kan forsynes fra en USB-port.

sådan en her:

Tak. Og så er den endda i metalhus og med skærmede Ethernet-porte. Det er altid et kvalitetstegn når det gælder netværksudstyr.
Den kan købes til 155,45 kr. her: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=info.asp&vare=758675

Jeg slog specifikationerne op her: http://www.dlink.com/dk/da/home-solutions/connect/switches/dgs-105-5-port-gigabit-ethernet-switch

Power Consumption
  • Power On (Standby):
    • DC input: 0.5 watts
    • AC input: 1.0 watts
  • Maximum:
    • DC input: 2.01 watts
    • AC input: 3.10 watts

Switchen bruger altså maks. 2,01 W
2,01 W / 5 V = 402 mA

USB 2.0 porte som den der sidder bag på Netgear routeren kan normalt levere op til 500 mA (2,5 W @ 5 V). Så den bør kunne levere strøm nok til denne switch også ved maks. belastning.

Hvor fandt du USB -> DC-jack adapterkablet, er det bare et du har købt på eBay, Amazon eller lignende?
Og hvilke dimensioner har DC-stikket, er det bare et standard 5,5 udvendig / 2,1 mm indvendigt stik?
Generic USB to 5.5 mm/2.1 mm 5 Volt DC Barrel Jack Power Cable

Her er et par eksempler på sådanne kabler kabel på eBay og Amazon:
Pris 6,20 kr. med fri fragt fra Hong Kong: http://www.ebay.com/itm/201546017100

http://www.amazon.co.uk/dp/B0185071ZI/


Redigeret af HTPC - 14-April-2016 kl. 18:56
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 21:33
Det er denne fra ebay, samme mål som du poster...< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/64acdc9b//helpers/preHelper.js">


Virker super. så dem du linker til er helt sikker lige gode.


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Det er denne fra ebay, samme mål som du poster...


Virker super. så dem du linker til er helt sikker lige gode.
Tak. Der er også nogle switche der annvender 12 V input i stedet for 5 V.
Netgear YouSee/Hiper routeren anvender også 12 V. Så jeg kom i tanke om at her kan man bruge en Y-splitter som denne til at forsyne både router og switch fra switchens 12 V forsyning, i stedet for dit trick med USB kablet:
http://www.ebay.co.uk/itm/151216567411


Redigeret af HTPC - 15-April-2016 kl. 16:14
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 15:43
YouSee har nu åbnet op for bestilling a bredbånd uden TV, så mon ikke snart Hiper følger efter på YouSees coax-net.

https://ing.dk/artikel/baghjul-til-adsl-nu-kan-du-koebe-bredbaand-paa-tv-kabler-uden-en-tv-pakke-183553

Citér

Baghjul til ADSL: Nu kan du købe bredbånd på tv-kabler uden en tv-pakke

Nu starter Yousee salget af nogle af landets hurtigste bredbåndslinjer til kunder med coax-net, også selv om de ikke køber selskabets tv-pakke. Tophastigheden er 500 Mbit/s og stigende.

http://forum.yousee.dk/t5/Nyheder/Bredb%C3%A5nd-uden-tv/m-p/9724/highlight/true#M631
Citér for 7 timer siden - senest redigeret for 7 timer siden

Hej alle,

Det er nu muligt at få bredbånd uden tv. Jeg har opdateret den oprindelig tråd med mere information: Bredbånd uden tv.

Vh

Nikolaj

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 15:54
Det tilbyder Hiper allerede.
Dog ikke i alle områder endnu.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Det er denne fra ebay, samme mål som du poster...


Virker super. så dem du linker til er helt sikker lige gode.
Tak. Der er også nogle switche der annvender 12 V input i stedet for 5 V.
Netgear YouSee/Hiper routeren anvender også 12 V. Så jeg kom i tanke om at her kan man bruge en Y-splitter som denne til at forsyne både router og switch fra switchens 12 V forsyning, i stedet for dit trick med USB kablet:

Det er ikke nok, at begge bruger samme spænding. Du skal også sikre dig, at powerbricken kan levere nok strøm (ampere).
Hvis den nu kun lige kan levere nok strøm til den ene boks med en lille overhead, så kan du ikke trække dem begge. Enten brænder du bricken af, fordi du trækker for mange ampere ud af den, eller også kan du slet ikke tænde din router og switch, fordi de ikke får nok strøm.

På powerbricken kan du som regel altid læse dig til, hvor mange ampere den kan levere. På enhederne kan du være heldig det står hvor høj strøm de trækker enten lige ved stikket eller også på sikkerhedsklistermærket. Men det er ikke altid. Nogle gang må du slå det op eller også kan du simplethen bare ikke finde de data. I så tilfælde, så anbefaler jeg, at du ikke bare prøver dig frem. Så må du simpelthen finde dig i at skulle have en separat brick til hver. 
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 19:54
Er det ikke nemmere bare at købe en switch, som tilsluttes til 220V ?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Er det ikke nemmere bare at købe en switch, som tilsluttes til 220V ?


Jeg tror alligevel aldrig jeg har set en switch med indbygget strømforsyning før? Jo, måske nogle af de store rack switches har. Men som regel får de strøm fra en lille powerbrick. Der findes dog nogle, der har POE (power over ethernet), men det kræver så, at routeren har det, hvilket jeg bestemt ikke mener Hipers har.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 21:20
Jeg har en der går på 220V via et stik med indbygget transformer (eller hvad det nu hedder)
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 21:29
Jer der har fået fiber, hvordan er kvaliteten af forbindelsen og udstyr indtil videre?
Er det noget der er stabilt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu