recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hiper udstyr og hastighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hiper udstyr og hastighed?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 22:16
Dorf, hvilken type forbindelse. Der er jo ret stor forskel på fiber, COAX og kobber. Jeg har på fiber og har ikke en finger at sætte på det. Men generelt er fiber jo også ultra stabilt.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Dorf, hvilken type forbindelse. Der er jo ret stor forskel på fiber, COAX og kobber. Jeg har på fiber og har ikke en finger at sætte på det. Men generelt er fiber jo også ultra stabilt.

Det lyder godt. Har du så egen router bagved?  Jeg har yousee men vil gerne skifte til fiber da jeg nu har mulighed for det men ellers synes jeg yousee's bredbånd har kørt super stabilt i alle de år jeg har haft det.
Eneste minus er man deler forbindelsen med nabolaget så der er tidspunkter hvor forbindelsen ikke kan nå sit højeste. Det problem eksisterer ikke med fiber men prioriterer stabilitet frem for hastighed.


Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 08:55
lige et opmærksomhedspunkt.

jeg har på andre forummer set en DEL klage over at 1GBIT ikke er 1GBIT

nogle folk får 860-950Mbit effektivt, men det er ikke internet delen, har selv haft samme issue med WAOO, det er fordi porten på 1GBIT er flaskehalsen, gode netkort løser faktisk en del af det.

jeg gik fra Realtek til Intel hvilket hev mig op fra 860mbit til 950mbit, med bundling af porte, så er jeg faktisk på den fulde speed plus overhead.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 10:50
Jeg skulle gerne få Hiper fra på mandag d. 25  Såå skulle gerne få en 100/25 mbit, bliver dejligt at skifte fra fullrate's 20/2 som mere er en 12-14/1 mbit

Redigeret af osbech - 19-April-2016 kl. 13:26
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 20:33
Dorf - Ja, det er med min egen router på. Dog tror jeg faktisk, at den router de leverer med fiber, er ret god. Og du har adgang til at rode i det hele. Men da jeg havde min Asus i forvejen og er 100% fortrolig med den, så valgte jeg bare at slå den anden i bridge mode og så bruge Asus'en til DHCP og WiFi.

Rasmusdc - Ja, har også set det nogle steder. Flot at folk brokker sig, uden lige at tjekke op på, hvad der kunne være problemet.
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 22:07
Hvad er det for en router de leverer med til fiber?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Hvad er det for en router de leverer med til fiber?

Det står faktisk på deres hjemmeside. En Zyxel VMG3926-10A.

Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 22:13
Tak den havde jeg ikke lige set.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 17:13

Konkurrenter opgiver at slås med Yousees superbredbånd

Artikel om hvorfor Hiper ikke tilbyder mere end 100/2m Mbit/s og hvorfor der ikke er andre der tilbyder bredbånd over YouSees coax-netværk.

Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 17:57
HTPC: tak for info, håber de i fremtiden kommer med hurtigere coax forbindelser :-) indtil nu er jeg godt tilfreds med min forbindelse over tlf. :-)
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:24
Så kom teknikeren forbi i formiddags og sat boksen på husvæggen.
Den 26. skulle entreprenøren gerne komme forbi, og skyde fiberkablet ind. Blev lidt mere rolig da teknikeren fortalte det ikke var nødvendigt at pløje hele haven op. Var nemlig i tvivl om hvordan de kunne "skyde" kablet igennem jorden.


Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 18:14
Så har jeg haft Hiper et par uger, og må sige jeg er yderst tilfreds... Min 100/20 mbit er mere en 125/30mbit, så det kan jeg ikke klage over :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu