recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig men fornuftig dac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig men fornuftig dac

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig men fornuftig dac
    Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:16
Har i dag en nad c 316BEE som jeg synes har en god bund masser af dynamik/effekt,audioquest jitterbug og en behringer uca 202,  en marantz cd5005 som jeg til prisen på 1500kr synes er et rigtig godt køb, boston a26 på isoacosustics stander har endelig få en fornuftig bund med nad forstærkeren ikke ultra dyb men mere fyldig som passe godt til rytmisk musik og rockmusik, pt er kablerne supreme high end kabler (pro pa kabler) fra 4sound og dobbelt van den hul clearwater.

Skulle jeg have en dac både til min pc men også min cdafspiller kender i så noget som kunne være spændede at undersøge?

Jeg har hørt en skrive i forbindelse med et indlæg (tor det var facebook) at man et eller andet sted som jeg ikke lige kan huske hvor var, testede følgende. 10000kr's forstærker med en 5000kr's cdafspiller og det modsatte en forstærker til 5000kr og en cdafspiller til 10.000kr. Kombinationen med cdafspiller til 10.000kr lød bedst. 

Altså begge dele skal være iorden men skal man fokusere på en af tingene skal det være signalet fra cdafspilleren og mit tilfælde min pc.

Så det ville være en dac der kan bruges digitalt med min pc,cdafspiller og som lyder godt, noget smsl sanskrift (under 700kr på ebay) FiiO eller noget andet, bare det kan tilsluttes 2 enheder digitalt coaxial/optisk og helst ikke med batterier

Pris omkring 700kr må selvfølgelig godt være brugt


Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:25
Du kan godt sætte to forskellige enheder til en FiiO D3, og så skifte mellem dem med coax<->optical-omskifteren på toppen, men kontakten er lille og nok ikke lavet til at skifte mellem to enheder hele tiden.

Har du tænkt dig at gå optisk fra din UCA202 til en DAC? For det er lidt dobbeltkonfekt, UCA202 er en udemærket USB-DAC allerede, så det er lidt fjollet at bruge den kun som USB->SPDIF-konverter.

Som nævnt i den anden tråd, så behøver du slet ikke en ekstern DAC, din UCA202 og din CD-afspiller klarer fint den opgave selv.

Men hvis du endelig insisterer, så tror jeg aldrig jeg har hørt noget brok over Cambridge DACmagic, og den understøtter fint at skifte mellem flere enheder. Du kan evt. sælge din Jitterbug for at finansiere DACen, for den lille USB-ting gør absolut ingenting overhovedet :-) 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 21:12
Jeg vil ikke bruge uca 202 som digital converter.

Jeg har en fornem M2Tech hiface 2 og nej jeg sælger den ikke, kan ikke betale sig for mig at sælge den, alle andre har den til salg for 600kr eller mindre og så meget vil jeg ikke tabe på den, så heller bruge den når jeg engang for en god extern dac eller sælge den hvis der bare er noget jeg vil have og skal have solgt noget af det jeg ikke bruger.

Også rart at have lidt kabler og andet forskelligt liggende som man kan bruge så frem man opgradere istedet for hele tiden at køb/sælge når man har den der hifi itish (eller hvad det hedder) når man ofte skifter hifi komponenter (jeg er endda ikke den værste har set andre der er værre end mig), sådan er det at have hifi som sin hobby,lidenskab

Jitterbugen vil jeg bruge til min usb harddisk (film og musik) så frem jeg finder en extern dac, om den gir en effekt har jeg ikke testet, på et tidspunkt synes jeg og har læst om andre der synes den gir en effekt, har ikke så hårdt brug for penge at jeg vil sælge den, har bare sat min pris til ca 700kr for det kan man få en FiiO og sms sanskrift 6th til, med lidt held kan man også få en fra cambridge til 700kr, så den første trådløse dac fra nad til 400kr men den er kun til 1 enhed nemlig pcen. 
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 21:23
Bl.a. Stereophile har testet Jitterbug, og konstaterede at der ingen målbar forskel var overhovedet, den gjorde absolut intet ved signalet. Alligevel anbefalede de den, det synes jeg er ret problematisk for deres troværdighed.


Det virker altså ærligt talt lidt som om du ikke kan bestemme dig for hvad du egentlig gerne vil. I din anden tråd ledte du først efter en forstærker med mindst 2x100W, men endte til sidst med at købe en lille NAD C316BEE på 2x40W (mindre end din gamle Marantz). Og nu virker det lidt som om du ikke kan bestemme dig til om du vil have en ekstern DAC eller et nyt lydkort eller noget tredje.

Er det fordi du bare vil have noget nyt legetøj? :-)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 23:01
Det var meningen at jeg ville have en større forstærker og startede med en nad 316 som har preout, blev imponeret over at den lød så kraftigt, med god bund og generalt en god lyd, da forstærkeren have en lettere defekt som jeg ikke kunne leve med valgte jeg netop pga den gode bas,den generalle gode lyd og masser af effekt og 3års garanti en Nad C 316BEE.

Jeg ville have mere power, synes nad gør det rigtig godt hvor selv den mindste nad har masser af power, bedre bas det fik jeg,  om jeg har fået bedre kontrol ved ikke men igen den gør det rigtig godt.

Om det er en dac eller lydkort (creative soundblaster emu 0404) er vel egenlig lige meget de kan begge tilsluttes til 2 enheder min pc og min cdafspiller digitalt, de holder sig ca inden for det jeg vil gi og skulle begge to være gode.

Om det er en dac eller lydkort er lige meget, de gør jo grundlæggende det samme, de hedder bare noget forskelligt


Redigeret af gasolin - 12-Januar-2016 kl. 23:04
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 09:40
Hvad med en brugt cambridge DAC 100? De bør kunne findes til 7-800,-
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 09:42
Eller hvis du snupper en Dacmagic Plus, så kan den bruges som forforstærker, og så kan du tilføje en effektforstærker med lige så meget effekt du nogensinde kunne ønske dig.

Altså jeg mener at hvis vi er ude over hvad der strengt nødvendigt, og mest af alt leder efter nyt legetøj, så er mulighederne jo uanede :-)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Eller hvis du snupper en Dacmagic Plus, så kan den bruges som forforstærker, og så kan du tilføje en effektforstærker med lige så meget effekt du nogensinde kunne ønske dig.

Altså jeg mener at hvis vi er ude over hvad der strengt nødvendigt, og mest af alt leder efter nyt legetøj, så er mulighederne jo uanede :-)

kunne jeg også men de er vidst ikke helt billige brugte (billigste jeg fandt er 1600kr) og whathifi skriver i steset den mangelr dynamilk og den er lidt lys i toppen 


Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 19:24
Man skal aldrig stole på hvad What Hifi skriver. Aldrig nogensinde, for deres "anmeldelser" virker mest af alt som opdigtede eventyr og søforklaringer.

http://wathifi.com/ har en fantastisk samling af deres værste ordgejl.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 20:44
Skulle være ok lydmæssigt, kan fås til 800kr brugt

http://www.head-fi.org/t/446781/tc-electronic-bmc-2-a-little-gem
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:21
Ja, den kunne også godt fungere som forforstærker hvis man kun har digitale kilder, ligesom Dacmagic Plus.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 21:28
Det har jeg (digitale kilder) ulempen er bare der ingen bass/diskant tonekontrol er så frem lyden bliver lidt til den ene eller anden side

Redigeret af gasolin - 13-Januar-2016 kl. 21:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu