|
Transport og porto - erfaringer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Cybersp@ce ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2016 kl. 03:21 |
Syntes vi manglede en "Transport og porto - erfaringer". Så hvis i har beretninger om porto eller fragtfirmaer så skriv dem her. Evt. gode råd til hvem man skal bruge ved store eller små ting, Eller nogen man helst skal undgå? Skriver også priserne for porto/transport + dato.årstal(=priserne ændrer sig). De oplysninger der kommer vil være folks personlige erfaringer,
og er ikke nødvendigvis gældende for alle.
~ Cybersp@ce ~
|
|
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
|
![]() |
|
Cybersp@ce ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ved ikke helt endnu om jeg laver nogle lister
over de forskellige metoder og priser. Men laver lige ekstra plads til det hvis det skulle blive aktuelt. ~ Cybersp@ce ~ |
|
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
|
![]() |
|
.... Ekstra plads ...
Redigeret af Cybersp@ce - 15-Januar-2016 kl. 03:23 |
|
|
![]() |
|
.... Ekstra plads ...
Redigeret af Cybersp@ce - 15-Januar-2016 kl. 03:26 |
|
|
![]() |
|
... Ekstra plads ...
Redigeret af Cybersp@ce - 15-Januar-2016 kl. 03:26 |
|
|
![]() |
|
... Ekstra plads ...
|
|
|
![]() |
|
Jeg starter lige med denne - Dba + GLS -forsendelse. Ultra kort version = Lang version = Fra om aftenen - fredag 08.01.2016 til om morgenen mandag 11.01.2016, Via deres Track and trace kan jeg senere se at pakken skulle være leveret Samlet tid for forsendelse = 1 uge! Bliver ikke med Dba + GLS igen, hvis jeg kan undgå det. Kostede 49 kr. og for 11 kr. mere = 60 kr. uden omdeling hos Postdk, Obs. ser lige at prisen er steget til 70 kr. uden omdeling (op til 5 kg.) hos Postdanmark i 2016.
Så skal det gå med normal tempo, Modtog også sidste år en pakke fra Elgiganten med GLS, Så lige nu ser det ud til at være standarden med ca. en uges ventetid. Bemærk at det kan være anderledes og bedre andre steder i landet. ~ Redigeret af Cybersp@ce - 15-Januar-2016 kl. 03:34 |
|
|
![]() |
|
Jamic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
Jeg er meget enig i at DBA/GLS ikke kan anbefales. Det var mig der sendte ovenstående pakke til Cyberspace. Jeg indleverede pakken tirsdag 5/1 ca. kl. 18. Da jeg afleverede pakken, blev den bare smidt i en bunke (hos Kiwi, Vesterbrogade), jeg udbad mig en kvittering eller et track/trace nr. men kunne ikke få nogen som helst form for dokumentation på at pakken overhovedet var indleveret. Havde det været en normal handel, hvor salget udgjorde en vis værdi som der var betalt for, ville jeg ikke have afleveret pakken. I den konkrete situation, tænkte jeg at i værste fald, hvis den ikke nåede frem, måtte jeg tilbageføre de 49 kr. Det var kun derfor jeg afleverede pakken, da jeg nu havde betalt de 49 kr. for pakkelabelen. Jeg tvivler på om DBA er klar over at det foregår på den måde. God weekend Jacob
|
|
![]() |
|
xozzi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
Jeg har derimod haft en dejlig oplevelse med DBA/GLS. Købte Pakkelabel d. 6.1 og afleverede i butikken d. 7.1 om morgenen. Pakken blev afleveret ved afhentningssted d. 8.1. Så ingen klager herfra.
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Personligt er det værste for mig at få sendt pakker med Post Danmark. De nægter at omdele og påstår ingen var hjemme, selv når det er med omdeling, og så skal jeg 4 kilometer til et "posthus" i et indkøbscenter, som jeg ellers aldrig har noget at gøre i, selvom der er et andet "posthus" ca. 300 m væk.
Modsat det kan jeg få pakker med GLS og Bring i pakkeshops, der ligeledes kun er de der 300 m væk. At Elgiganten så har bungled i stor stil med nogle bestillinger på det seneste, kan jeg ikke klandre hverken GLS eller Bring for. Skulle jeg selv sende noget ville det muligvis være via Gul og Gratis' G-Porto ordning, som desværre også bruger Post Danmark, eller via GLS/DBA kombinationen. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Glem omdeling af pakker med PostDK. Det er meget lettere, billigere, og mere bekvemt at få leveret til den nærmeste Pakkeposten/Fakta. Man skal bare få afsender til at skrive at pakken skal afleveres i Pakkeposten nærmest modtager.
|
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Har med stor glæde benyttet mig af postdk's "firma til firma" da jeg har mulighed for dette via jobbet - dog kræver det en att adresse ved et andet firma - evt modtagerens job - har endnu ikke oplevet pakken ikke var fremme dagen efter - 60kr og op til 20kg
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |