recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft Media Center EPG  issue m/Canal digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Microsoft Media Center EPG issue m/Canal digital

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft Media Center EPG issue m/Canal digital
    Sendt: 21-Januar-2016 kl. 23:20
Hej
Har for 3 år siden bygget et media center med digital devices CineCT.
Bruger Windows Media center, da brugerfladen er enkel for hele familien.
Alt incl EPG virkede perfekt med Yousee kabelTV.

Pga flytning til udlandet har jeg tilføjet digital devices duoflex S2, CI og Canal digital CAM og Maximum Satcr quad LNB.

Men EPG ser kun 2 programmer frem og det duer jo ikke når man skal planlægge optagelser.
Jeg har prøvet at tune kanaler på 10934 V SR24500, hvor fuld EPG ligger, men VMC anvender kun denne fulde EPG på de kanaler der er på denne frekvens/transponder (Nickelodeon, TV3 Sport osv. Men alle øvrige kanaler mangler stadig EPG. Øv.

Har i en ide til en løsning? Så WMC kan anvende den fulde EPG fra 10934 V på alle kanaler?

Jeg overvejer at prøve DVBLink, men er usikker på om det vil virke.

Jeg regner med, at mange andre Satellit HTPC med VMC har samme problem.

Glæder mig til et par gode råd.

Mvh Bjørn

Har ellers en supergod HTPC:
HW: MB:Intel DQ77KB CPU:i7-3770T, 250GB Kingston SSD, 2TB WD TV disk.
    4GB SODIMM Kingston RAM, + en gl laptop PSU.
Tunere: 1 x Cine C / T V6 (Dual DVB C/T)
        1 x DuoFlex S2 V4 (Dual DVB S2)
        1 x DuoFlex CI + Canal Digital CAM og kort

SW: Win7, VMC
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 08:01
Prøv at læs denne tråd.
Handler om at importere XML EPG:

Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 15:46
jeg bruger nrossens epg grapper  - den henter opdateret epg hver nat - i MCE kan du dermed vælge mellem flere epg-strømme til hver kanal 

brugte data fra timefortv - (kostede et lille abon. årligt)
bruger nu fra xmltv.se (som nrossens program nu understøtter) (pt gratis - men abon. kommer) 



Redigeret af espersen - 24-Januar-2016 kl. 15:49
;o)
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 10:42
Har installeret Niels Rossens fine program og det virker sådan set fint, trods at opdateringen gik ned og måtte gentages et par gange.
Et par kanal-EPG tildelinger skulle foretages manuelt i WMC, men virker fint derefter.

Jeg overvejer at resette WMC og køre opsætning forfra.

Tak for rådene!
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 10:53
jeps - EPG/kanaltildelinger er en manuel proces - men ingen grund til at at resette medmindre andet er galt
;o)
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 22:41
Hej HTPC entusiaster,

Jeg opdaterede EPG med Nrossens MCImportXMLTV indtil for et par dage siden. Men ak nu er kilden til programoversigten xmltv.se holdt op med at stille combined xmltv filer til rådighed.

Jeg har fundet ud af, a Canal Digital sender EPG på 11216MHz Vertical SR24500, men desværre kan WMC ikke finde ud af at fordele EPG udover egen transponder (hvilket ellers burde være enkelt at "fixe" for rette SW udvikler i Microsoft).
Timefor.tv er også stoppet.

Så hvad gør en klog mand nu?

Kender I en anden kilde som kan benyttes til Niels Rossens MCImportXMLTV?

Eller synes i jeg bør skifte til en anden og bedre HTPC S/W end WMC?
Der er krav til næsten samme brugervenlighed som WMC og det må meget gerne kunne afspille alle de programmer min kone og jeg har optaget med WMC (det er ganske mange).

Jeg håber, at høre fra dig, som sidder med nøglen til at løse dette,

På forhånd 1000 tak!

Bjørn A

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Bjorn A Bjorn A skrev:

Hej HTPC entusiaster,

Jeg opdaterede EPG med Nrossens MCImportXMLTV indtil for et par dage siden. Men ak nu er kilden til programoversigten xmltv.se holdt op med at stille combined xmltv filer til rådighed.

Jeg har fundet ud af, a Canal Digital sender EPG på 11216MHz Vertical SR24500, men desværre kan WMC ikke finde ud af at fordele EPG udover egen transponder (hvilket ellers burde være enkelt at "fixe" for rette SW udvikler i Microsoft).
Timefor.tv er også stoppet.

Så hvad gør en klog mand nu?

Kender I en anden kilde som kan benyttes til Niels Rossens MCImportXMLTV?

Eller synes i jeg bør skifte til en anden og bedre HTPC S/W end WMC?
Der er krav til næsten samme brugervenlighed som WMC og det må meget gerne kunne afspille alle de programmer min kone og jeg har optaget med WMC (det er ganske mange).

Jeg håber, at høre fra dig, som sidder med nøglen til at løse dette,

På forhånd 1000 tak!

Bjørn A

http://forum.recordere.dk/topic135355_post1497457.html#1497457

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 10:38
Tak for linken. Jeg synes den beskriver en bruger, som har bøvl med Honeybee. Mener du at http://honeybee.it/xmltv er løsningen?
På forhånd tak.

Bjørn A
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 10:46
Jeg bruger ikke selv WMC, men DVBVIewer Recording Service, og der fungerer det perfekt. Rigtig god EPG. Den EPG du får fra Canal Digital, er mildest talt elendig. Der er ganske rigtig en bruger der har problemer, men som du kan se i de tidligere indlæg, er der andre (f.eks. Espersen) der har det til at køre
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 11:23
Ok jeg prøver med honeybee.it i weekenden.
Ja det er en skidt ide at Canal digital kun sender EPG for 2 programmer fremad in-band. Canal Digital sender også en "ok" 14 dages EPG - men de sender den desværre kun på en transponder 11.216MHz V SR24500 og jeg har endnu ikke fundet et program som kan trække en EPG ud for at føde den tilbage til WMC med Niels Rossens program.

Jeg talte med en tekniker fra Canal Digital, og foreslog, at de sendte de 14 dages EPG in-band eller åbnede for at kunder kunne downloade EPG på deres hjemmeside.
Det kunne nok hjælpe en del af deres kunder og han lovede at viderebringe foreslaget til sin chef. Det sker der nok ikke meget ved...

1000 tak

Bjørn A
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu