recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSU vs. Neural X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSU vs. Neural X

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 06:47
Synes det lyder meget som Pro Logic vs Neo. DTS's 5.1->7.1 synes jeg også er alt for aggressiv og det lyder ikke så homogent. Her klarer Pro Logic sig langt bedre.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Synes det lyder meget som Pro Logic vs Neo. DTS's 5.1->7.1 synes jeg også er alt for aggressiv og det lyder ikke så homogent. Her klarer Pro Logic sig langt bedre.

Du har helt ret Jonas.. Jeg havde dog håbet på ala DSU, da den klarer alt opskalering som jeg har lyttet til, formidabelt. 
Men sådan skulle det så ikke være... Ouch
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:07
Jeg vil godt lige melde mig uenig i heppekoret for DSU Wink

For mig gør det nogenlunde det samme som det neutral X bliver kritiseret for og derudover synes jeg at det udtværer panoreringer og gør lyden hele vejen rundt mere diffus hele vejen rundt. Her kører jeg kun straight eller DSU på decideret atmos tracks. 


Redigeret af Berdel - 12-Februar-2016 kl. 09:24
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg vil godt lige melde mig uenig i heppekoret for DSU Wink

For mig gør det nogenlunde det samme som det neutral X bliver kredseret for og derudover synes jeg at det udtværer panoreringer og gør lyden hele vejen rundt mere diffus hele vejen rundt. Her kører jeg kun straight eller DSU på decideret atmos tracks. 

What.?

Det er godt nok vildt der kan være så forskellige meninger..!
Lige før jeg vil påstå at der er noget i vejen med din opsætning ( men jeg ved bedre )..


Redigeret af strecker - 12-Februar-2016 kl. 09:15
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg vil godt lige melde mig uenig i heppekoret for DSU Wink

For mig gør det nogenlunde det samme som det neutral X bliver kredseret for og derudover synes jeg at det udtværer panoreringer og gør lyden hele vejen rundt mere diffus hele vejen rundt. Her kører jeg kun straight eller DSU på decideret atmos tracks. 

Du bruger vel ikke DSU på decideret Atmos tracks? der kører du vel bare straight ik?

Det kan også være at fejlen jeg har oplevet med Neural X kun ligger i updaten på Marantz... Jeg har ikke prøvet det på andre mærker.! 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:39
Nu fik jeg det skrevet som jeg tænker og som yamaha'en skal indstilles. Jeg prøver lige igen :-)

På alle dolby digi, DTS og TrueHD sætter jeg receiveren til straight (så tager den pro logic dekoder)

For dolby atmos vælger jeg surround. Har afspiller den i atmos men vælger jeg surround til en af de 3 ovenstående formater, så vælger den automatisk at upmixe i DSU.

Ja, det er sjovt som vi oplever tingene forskelligt. Jeg testede det så sent som i aftes og der synes jeg at fokus kom væk fra lærredet og ud i rummet - lyde der ikke hører til i loftet (f.eks lyden af heste der kom galoperende) kom derfra.

Men nå, det er Neutral X tråden handler om. Jeg ville bare lige tilføje et ekstra lag af uenighed :-D


Redigeret af Berdel - 12-Februar-2016 kl. 09:45
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:46
Jeg har ALDRIG oplevet forkerte lyde i loftet med DSU, og syns netop deres upscale formår at bibeholde dynamikken i fronten.
Glæd dig til Neural-x upscale kommer Berdel, så skal du høre mystiske lyde i loftet og dynamikdrab
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg vil godt lige melde mig uenig i heppekoret for DSU Wink

For mig gør det nogenlunde det samme som det neutral X bliver kritiseret for og derudover synes jeg at det udtværer panoreringer og gør lyden hele vejen rundt mere diffus hele vejen rundt. Her kører jeg kun straight eller DSU på decideret atmos tracks. 
Dette har jeg faktisk hørt før og også noget jeg selv har oplevet. Der er ingen tvivl om, at med DSU bliver lyden mere diffus og panoreringer mister noget pinpoint sammenlignet med f.eks. ProLogic II. Det har jeg oplevet med alle DSU demoer jeg har fået. Om det er negativt eller ej, må være op til den som hører at afgøre :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:39
jeg er med i Jonas og Berdels heppekor.
Dog syntes jeg at det variere fra film til film. Men mere diffust og for meget ambience ( mere end originalt i hvert fald ) er hvad mine oplevelser er. jeg oplever også at der bliver taget nogle af de helt høje frekvenser fra LCR , og smidt op i loft HT. Og generelt er jeg stor modstander af , at der overhovedet bliver pillet ved LCR ( det gør eks PLIIx ikke - men giver også for meget ambience i surround )
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:46
Jeg er uenige med jer... jeg oplever kun gode ting ved DSU, og jeg bruger det hver gang jeg bruger min biograf... 
Jeg har kun oplevet at det blev noget rod er når der har været for meget spl i loftkanalerne i forhold til resten af setuppet, hvilket jeg har oplevet flere steder, men det var nok også fordi det var nyt og man gerne ville have noget bål og brand i loftet!...
Jeg syntes heller ikke at høre at der bliver pillet ved LCR når jeg slå DSU til og fra.!

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:51
Jeg skrev heller ikke, at det er negativt at det bliver mere diffust med DSU. Jeg er personligt mega fan af den diffuse surround-lyd fra biograferne, så jeg tror jeg vil synes godt om det. Men jeg tror at nogle vil se det som negativt.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg skrev heller ikke, at det er negativt at det bliver mere diffust med DSU. Jeg er personligt mega fan af den diffuse surround-lyd fra biograferne, så jeg tror jeg vil synes godt om det. Men jeg tror at nogle vil se det som negativt.

Der er altid personer som ikke er til upmixing hvilket jeg er fuld forstående overfor... jeg vil så også sige at det førhen med nogle upmixing måder har været noget rod, men jeg syntes virkelig at DSU gør et fantastisk stykke arbejde... Jeg er bare ked af at Neural X på mange måde er på vej i den forkerte retning i forhold til mine preferencer... Men derved ikke sagt at andre syntes det er fedt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu