recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad til ny ejer - hvad gør jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad til ny ejer - hvad gør jeg?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad til ny ejer - hvad gør jeg?
    Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:15
Jeg har lavet sikkerhedskopi på min hustrus iPad, og startet ny iPad op af valgt iCloud sikkerhedskopi.

Så langt, så godt.

Nu skal gammel iPad slettes, men er i tvivl om fremgangsmåden.

Jeg læser nogle steder at jeg skal logge ud af iCloud først, men gør jeg det får jeg besked på at alle fotos fra fotostream der er lagret i iCloud slettes. Jeg aner ikke om hendes billeder er lagret i iCloud.

Jeg troede bare jeg skulle nulstille og slette alt, men er bekymret for at slette noget jeg har overført til den nye iPad.

Redigeret af kaizer - 07-Februar-2016 kl. 19:16
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:19
Du skal sørge for, at find min iPhone er slået fra, og så skal du fjerne dit produkt på iCloud.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Du skal sørge for, at find min iPhone er slået fra, og så skal du fjerne dit produkt på iCloud.


Ilfg. info fra find IPhone applikation er hun ikke logget ind.

Resten forstår jeg ikke helt.

Jeg kan se at min fotostream og iCloud fotodeling begge er slået til, men slår jeg dem fra slettes alle fotos i fotostream.

Jeg ville være noget træt af at slette indhold på den nye iPad, når nu det gik fint med at overføre alt indhold inkl. fotos til den.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Du skal sørge for, at find min iPhone er slået fra, og så skal du fjerne dit produkt på iCloud.


Ilfg. info fra find IPhone applikation er hun ikke logget ind.

Resten forstår jeg ikke helt.

Jeg kan se at min fotostream og iCloud fotodeling begge er slået til, men slår jeg dem fra slettes alle fotos i fotostream.

Jeg ville være noget træt af at slette indhold på den nye iPad, når nu det gik fint med at overføre alt indhold inkl. fotos til den.
Du skal ikke slå iCloud fra. Du skal følge mit link, og der skal du logge ind, og så skal du finde dette produkt, og så bare slette det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Du skal sørge for, at find min iPhone er slået fra, og så skal du fjerne dit produkt på iCloud.


Ilfg. info fra find IPhone applikation er hun ikke logget ind.

Resten forstår jeg ikke helt.

Jeg kan se at min fotostream og iCloud fotodeling begge er slået til, men slår jeg dem fra slettes alle fotos i fotostream.

Jeg ville være noget træt af at slette indhold på den nye iPad, når nu det gik fint med at overføre alt indhold inkl. fotos til den.

Du skal ikke slå iCloud fra. Du skal følge mit link, og der skal du logge ind, og så skal du finde dette produkt, og så bare slette det.


Jeg har tjekket find iphone staus via dit link.

Det var slået fra.

Hvor er muligheden for at slette alt indhold?

Og forhindrer det at indhold på den nye iPad slettes?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:41
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

https://support.apple.com/da-dk/HT201351



Ja, og så er vi tilbage til mit 1. indlæg. Det er den guide jeg har kigget på.

Når den guide følges, får jeg besked på at alle fotos i iCloud slettes. Hvordan ved jeg om de fotos der (nu) er på begge iPads er i sikkerhed fra at blive slettet?

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:53
Du skal bare nulstille og slette alt fra "nulstil" menuen. Find min iPhone slås automatisk fra nær du gør det, da du promotes for iCloud password før du kan slette helt. Jeg har slettet 3 enheder den sidste uge og det har virket på dem alle.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

https://support.apple.com/da-dk/HT201351



Ja, og så er vi tilbage til mit 1. indlæg. Det er den guide jeg har kigget på.

Når den guide følges, får jeg besked på at alle fotos i iCloud slettes. Hvordan ved jeg om de fotos der (nu) er på begge iPads er i sikkerhed fra at blive slettet?

Jeg har lige logget ud af iCloud på min iPhone, og så blev billeder slettet på iPhonen, men ligger stadig i iCloud, og også min iPad. Så det skulle ikke gøre noget. Og hvis du læser, hvad der står over log ud, står der, at alt slettes på iPad/iPhone, ikke i iCloud. Det forsvinder ikke. I bruger slet ikke iTunes?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

https://support.apple.com/da-dk/HT201351



Ja, og så er vi tilbage til mit 1. indlæg. Det er den guide jeg har kigget på.

Når den guide følges, får jeg besked på at alle fotos i iCloud slettes. Hvordan ved jeg om de fotos der (nu) er på begge iPads er i sikkerhed fra at blive slettet?


Jeg har lige logget ud af iCloud på min iPhone, og så blev billeder slettet på iPhonen, men ligger stadig i iCloud, og også min iPad. Så det skulle ikke gøre noget. Og hvis du læser, hvad der står over log ud, står der, at alt slettes på iPad/iPhone, ikke i iCloud. Det forsvinder ikke. I bruger slet ikke iTunes?


Ok, tak.

Jeg havde overset at der ikke stod slettes på iCloud. Så skulle det være i orden.

Nej, vi bruger ikke iTunes til noget. Jeg har brugt det en gang da min ATV 3 meldte en fejl og ikke ville starte, og det var noget bøvlet. Ellers har vi intet at bruge det til.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 23:53
Er selv ret frustreret over at skulle hjælpe med familiens Apple-produkter.
Altid bøvl - Android funger Wink
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Er selv ret frustreret over at skulle hjælpe med familiens Apple-produkter.
Altid bøvl - Android funger Wink
Sjovt, jeg har den modsatte oplevelse Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu