recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "BRUMMELYD" fra LG LB1R!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"BRUMMELYD" fra LG LB1R!

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jeg afventer og ser hvad målingen viser.

Er den ok (læs til min fordel) er alt super. Er den ikke så overvejer jeg også at betale det det koster at få lo...t lavet.

Naviga2r - var det Powermill i Køge eller Elesco. Jeg blev henvist til Powermill af Kurt Bruun fra netop Elesco. Lad os lige sammenligne en evt. rep. pris hvis det kommer det til.

Det var: http://danskteknikcenter.dk/ jeg henvendte mig til.

Jeg har ikke hørt fra vognmanden, så det bliver nok først fredag, det bliver samlet op - det giver mig så lige tid til at fremskaffe kvittering. Det er åbenbart ikke noget, jeg sådan går og passer på

LG37LB1
Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 02:19

hej alle!

jeg er også den uheldige ejer med en brummelyd fra lb1r gennem første fælleskøb,men nu er den sørme også gået istykker.skærmen er helt død, og relæet fra strømforsyningen står og klikker.så nu håber jeg,at få en der ikke larmer

Til top
JLJ007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 08:48

 

Jeg skrev en mail til LG, for at høre om de var klar over problemet, og om det er rettet i den nye produktionslinie, da jeg overvejer at købe...

Fik dette svar:

"Yes it is true that there are some problems with this tv and the noise. We have been told by our head office that it is caused by the power supply, and that it is this one that is making the noise. But some customers have complained about it and have actually found a way to fix it. We still do not have an official solution to fix the problem, so until now, nothing has been changhed in the tv's"

Herefter blev jeg enig om at købe et andet TV. Hvis de ved der er noget galt, og ikke forsøger at rette fejlen, så skal jeg ikke nyde noget!!!

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 12:40

Der er en i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11950& KW=senior+lg&PN=0&TPN=6  som har kommunikeret, med en LG Senior marketing manager - hvis nu alle herinde med problemerne vedr. brummelyden går ham lidt på klingen, så må der da ske noget. I kan jo evt. skrive til den bruger, som har haft kommunikationen og spørge efter email adressen til ham LG gutten.

Har selv haft kontakt med LG support, vedr. min RH-7800 recorder og firmware-opdateringer hertil. Efter jeg gik dem lidt på kingen, er det nu endt med de poster deres opdateringer på deres web-site, hvilket de ikke gjorde før.

De gange jeg snakkede med en gut fra LG - (Jesper hed han), der var excellent service og super-hurtig feedback. Det var som sagt, vedr. min LG Recorder.

Så nogle gange hjælper det at blive ved.

De skal simpelthen have at vide, hvor mange der har fejlen - så de kan se det måske er et mere udbredt problem, end de hidtil har antaget.

Igen, som jeg før har nævnt i andre tråde har jeg ikke haft problemet med brummelyden - men kan se at MANGE har og hvis brummelyden kan fjernes ved at skifte en modstand, ja så er det vel i LG's interesse og må da logisk nok være (om ikke en fejl) så en uhensigtsmæssighed.

Oprindeligt skrevet af JLJ007 JLJ007 skrev:

Jeg skrev en mail til LG, for at høre om de var klar over problemet, og om det er rettet i den nye produktionslinie, da jeg overvejer at købe...

Fik dette svar:

"Yes it is true that there are some problems with this tv and the noise. We have been told by our head office that it is caused by the power supply, and that it is this one that is making the noise. But some customers have complained about it and have actually found a way to fix it. We still do not have an official solution to fix the problem, so until now, nothing has been changhed in the tv's"

Herefter blev jeg enig om at købe et andet TV. Hvis de ved der er noget galt, og ikke forsøger at rette fejlen, så skal jeg ikke nyde noget!!!

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
naviga2r Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jeg har lige talt med en Steen Larsen fra DTC/ Powermill (LG servicepartner). Mit TV bliver hentet i løbet af ugen og så skal der måles!

Jeg har sandelig tænkt mig at gå dem på klingen. Der er slogt flere 1000 LB1R TV og hvis vi er en håndfuld der har problemet så skal det løses.... ellers går jeg til forbrugerstyrelsen.

Nå men vi får at se hvad der sker...

TV blev ikke hentet i dag, så det sker nok først fredag. Hvis det kommer til at koste store summer, så er jeg klar til at følge dig ChrisJJ til Forbrugerstyrelsen, Basta, Kontant og alle mulige andre steder, hvor vi kan få LG til at reparere TV.

Havde jeg vist, det ville være sådan et bøvl, så havde jeg sgu returneret TV inden for de første 14 dage - men bortset fra brummen, så er det altså et lækkert fjernsyn...

LG37LB1
Til top
pcs12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 00:33

Fulgte lige linket som ChrisJJ har postet her i forummet til den svenske side med en modstand der skulle skiftes i TV´et.  1000 tak for den ChrisJJ !!!  Ved ikke om det kan bruges til noget, men der skulle komme en opdateret version af LB1R modellen i september der løser denne brumme lyd, skulle kunne vise bedre sort og et bedre panel. Det kunne jo tyde på en generel fejl.

Den nye model skulle hedde LB1RA og skulle koste det samme. Nu kunne det være interessant om det er den model der er med i fælleskøbet. Så man kunne få den der ikke brummer  . For jeg kunne se den var til levering i september. Håber det svenske forum har ret at der kommer en ny model man er sikker på ikke har den fejl med summe/brummelyden 

 

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 07:37
Er man ikke næsten NØD til at vente på den nye......til FÆLLESKØBET??
Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 08:37

Hej PCS12.

Hvor har du fra at LB1RA skulle have fixet det problem med brummelyden på de/den nye serie(r) ?
Det er ikke det, som LG melder ud officielt: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505& PN=1&TPN=500 - hertil skrives der, at der indtil videre  ikke sker ændringer i produktionen for de nye TV.

Dertil plejer xxxA serien fra LG, blot at adskille sig i design (på farven for at være helt præcis). Der plejer ikke at være andre specs på overhovedet.
Så med mindre det er fra andre end LG selv at der er tekniske forskelle på LB1R og LB1RA, har jeg svært ved at tro at LB1 serien er en undtagelse herfor.

Desuden plejer A modellerne, blot at være med SORT i stedet for SØLV, som den eneste forskel i LG's designs.
Ligesom det er tilfældet for PC1RA.

Se evt. her (pdf dokument): http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=21451

Oprindeligt skrevet af pcs12 pcs12 skrev:

Fulgte lige linket som ChrisJJ har postet her i forummet til den svenske side med en modstand der skulle skiftes i TV´et.  1000 tak for den ChrisJJ !!!  Ved ikke om det kan bruges til noget, men der skulle komme en opdateret version af LB1R modellen i september der løser denne brumme lyd, skulle kunne vise bedre sort og et bedre panel. Det kunne jo tyde på en generel fejl.

Den nye model skulle hedde LB1RA og skulle koste det samme. Nu kunne det være interessant om det er den model der er med i fælleskøbet. Så man kunne få den der ikke brummer  . For jeg kunne se den var til levering i september. Håber det svenske forum har ret at der kommer en ny model man er sikker på ikke har den fejl med summe/brummelyden 

 

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
pcs12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 13:10

Hej AnderPier

Jeg har det herfra http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=117347&am p;st=270&searchtime= der står der skulle komme en LB1RA godt nok i sort som du siger.... Mit svenske er ikke så godt mere . Men med problemet løst med brummelyden. Det ser troværdigt ud at den skulle komme. Så ville lige give det videre. Den skulle komme ud i Sverige i september har ham svenskeren fået at vide hos en LG forhandler der og så burde den også komme til DK skulle man tro. Hvis det er sandt for jeg kan ikke få det bekræftet andre steder.

Har prøvet at skrive en mail om det til justbuyit.dk som styrer fælleskøbet og han siger det er lidt hysteri og folk pisker en stemning op i forums. Dette er mailen jeg modtog nedenfor. Så om der kommer en ny model er svært at sige. Jeg har ringet til LG kundeservice og de fik mere at vide af kunderne end af LG sagde de. Hun vidste ikke noget om noget. Det er der tilsyneladende heller ikke andre der gør. Så nu er man jo skup forvirret. Er lidt beskæmmende at de ikke ved mere om det. Men de havde fået MANGE henvendelser om brummelyde og vidste godt det var noget med en modstand. TVet bruger alt for meget strøm sagde hun og så brummer den. Men dynamisk indstilling bruger ikke så meget strøm så derfor brummer den ikke med den indstilling.

der er delte meninger om hvorvidt LB1R brummer - ud af mange solgte har nogle få åbenbart været uheldige. Modellen som udbydes på rec.dk er LB1R - LB1RA har jeg ikke hørt noget selvom jeg dagligt har kontakt med LG?
 
Jeg vil understrege, at køber du en skærm gennem fælleskøbet og skulle dert vise sig at den har fejl af denne ene eller anden slags, bliver de naturligvis afhjulpet.
 
For mig og se er der lidt unødigt og ærgerligt nok pisket en stemning op på forum blandt få personer, vi skal tænke på at rigtigt mange mennesker er lykkelige ejere af LB1R-modellen.
 
Med venlig hilsen/ Best regards
 
JUSTBUYIT.DK
 
Din elektronikleverandør no. 1 på nettet...
 
Telefon: +45 5190 8970
Fax: + 45 7692 0900
Email: justbuyit@justbuyit.dk
Web: www.justbuyit.dk

 

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af pcs12 pcs12 skrev:

der er delte meninger om hvorvidt LB1R brummer - ud af mange solgte har nogle få åbenbart været uheldige. Modellen som udbydes på rec.dk er LB1R - LB1RA har jeg ikke hørt noget selvom jeg dagligt har kontakt med LG?
 
Jeg vil understrege, at køber du en skærm gennem fælleskøbet og skulle dert vise sig at den har fejl af denne ene eller anden slags, bliver de naturligvis afhjulpet.
 
For mig og se er der lidt unødigt og ærgerligt nok pisket en stemning op på forum blandt få personer, vi skal tænke på at rigtigt mange mennesker er lykkelige ejere af LB1R-modellen.
 
Med venlig hilsen/ Best regards
 
JUSTBUYIT.DK
 
Din elektronikleverandør no. 1 på nettet...
 
Telefon: +45 5190 8970
Fax: + 45 7692 0900
Email: justbuyit@justbuyit.dk
Web: www.justbuyit.dk

 

Det lyder naturligvis fint, at fejl bliver afhjulpet - MEN hvorfor er der så stadigvæk en del som ikke har fået deres brummelyd afhjulpet ???

Hvordan kan de love af fejlene bliver afhjulpet når LG endnu ikke har godtaget brummelyden som en fejl ???

Det er surt at modtage en LG som brummer og så få at vide at den ikke brummer mere end den må  

Af diverse net forummer har jeg ikke indtryk af at der er tale om "få personer".

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 14:10

Mht. LB1RA, så er der en del forvirring.

Der findes dog et LB1DA og et LB1DRA - som jo så ikke er et LB1R, men blot LB1 - mon ikke det er dem de snakker om. LB1RA holder jeg fast i, kun har en sort fod til forskel fra LB1R ! Prøv at søg på Google, der er kun 1 hit ved søgning på LB1RA (som ikke er relevant, da det ikke har noget med TV'et at gøre).
Dertil plejer xxxxA modellerne, som sagt kun at design-forskelle.

Kan det være disse modeller, der skaber forvirringen ?

LB1DA: http://us.lge.com/products/model/detail/tv|audio|video_lcd%2 0flat%20panel__37LB1DA.jhtml

LB1DRA:
http://us.lge.com/products/model/detail/tv|audio|video_lcd%2 0flat%20panel__42LB1DRA.jhtml

Dertil bliver tråden rodet sammen, med at der kommer en helt ny model - LB2, som bla. skulle have fuld HDTV opløsning (1920 x 1080), altså et 1080p.

Se evt. her for nye LG TV - her er billeder af den nye LB2
http://www.lge.com/about/press_photo/list/PHOTO_DISPRO%7CMEN U.jhtml

Oprindeligt skrevet af pcs12 pcs12 skrev:

Hej AnderPier

Jeg har det herfra http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=117347&am p;am p;st=270&searchtime= der står der skulle komme en LB1RA godt nok i sort som du siger.... Mit svenske er ikke så godt mere . Men med problemet løst med brummelyden. Det ser troværdigt ud at den skulle komme. Så ville lige give det videre. Den skulle komme ud i Sverige i september har ham svenskeren fået at vide hos en LG forhandler der og så burde den også komme til DK skulle man tro. Hvis det er sandt for jeg kan ikke få det bekræftet andre steder.

Har prøvet at skrive en mail om det til justbuyit.dk som styrer fælleskøbet og han siger det er lidt hysteri og folk pisker en stemning op i forums. Dette er mailen jeg modtog nedenfor. Så om der kommer en ny model er svært at sige. Jeg har ringet til LG kundeservice og de fik mere at vide af kunderne end af LG sagde de. Hun vidste ikke noget om noget. Det er der tilsyneladende heller ikke andre der gør. Så nu er man jo skup forvirret. Er lidt beskæmmende at de ikke ved mere om det. Men de havde fået MANGE henvendelser om brummelyde og vidste godt det var noget med en modstand. TVet bruger alt for meget strøm sagde hun og så brummer den. Men dynamisk indstilling bruger ikke så meget strøm så derfor brummer den ikke med den indstilling.

der er delte meninger om hvorvidt LB1R brummer - ud af mange solgte har nogle få åbenbart været uheldige. Modellen som udbydes på rec.dk er LB1R - LB1RA har jeg ikke hørt noget selvom jeg dagligt har kontakt med LG?
 
Jeg vil understrege, at køber du en skærm gennem fælleskøbet og skulle dert vise sig at den har fejl af denne ene eller anden slags, bliver de naturligvis afhjulpet.
 
For mig og se er der lidt unødigt og ærgerligt nok pisket en stemning op på forum blandt få personer, vi skal tænke på at rigtigt mange mennesker er lykkelige ejere af LB1R-modellen.
 
Med venlig hilsen/ Best regards
 
JUSTBUYIT.DK
 
Din elektronikleverandør no. 1 på nettet...
 
Telefon: +45 5190 8970
Fax: + 45 7692 0900
Email: justbuyit@justbuyit.dk
Web: www.justbuyit.dk

 

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
pcs12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 14:36

 

Ja jeg må jo melde pas til hvad sandheden er omkring den LB1RA model. Jeg læste bare på det svenske forum at sådan et var på vej i september i sort og med forbedringer så brummelyden ikke kom pga.overbrug af strøm. Det kan sagtens være det er en af de modeller du nævner det skal jeg ikke kunne sige. Det hele er et stort rod da ingen rigtig ved noget og når selv ikke LG virker til at have helt styr på deres ting eller ikke vil ud med det bliver forvirringen total. Var ikke glad for at høre at kundeservice får mere at vide fra kunderne end LG . Men når de er klar over at rigtig mange klager over brummelyden og de mener det er en generel fejl der viser sig før eller siden, men LG ikke vil anerkende det er man lige vidt. Det pisser mig lidt af at LG behandler deres kunder på den måde.

Hos LG kan man ikke få oplyst om der er en ny model LB2 på vej. Det har de ikke hørt om når man spørger og det er svært at sige om det er salgsgas eller ej. For at man skal købe LB1R modellen nu og der kommer en ny i september. Det hjælper jo bare ikke meget for dem der har købt at de løser problemet i en ny model til september uanset hvad den hedder.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu