recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LUMIA 950
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LUMIA 950

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 19:44
Min kammerat købte en Lumia 950xl og fik den på udgivelses dagen. Samme dag bestilte han displaydocken som han fik 4 dage efter. Der har dog været en del problemer med mobilen siden, så mange at den har været på ud flere gange. Tab af bluetooth forbindelse under opkald, genstart under opkald, stort strømforbrug, stor varmeudvikling. Vi prøvede at tilmelde den til insider programmet for i håb om at det ville løse sig. Det blev aldrig rigtig godt. For en uge siden hentede jeg ms recovery tool til windows phone. Vi satte mobilen til og programmet installerede en ny win 10(ikke insider), her efter var der en opdatering til seneste public release. Mobilen har kørt fuldstændig klippe stabilt siden og fint strøm en hel dag. Han taler en hel del via bluetooth og har ca. 20% strøm tilbage kl.19. Han tager den gerne ud af oplader kl. 4-4.30.

Måske du skulle prøve samme procedure.
Overvejer selv at købe Lumia 650 til erstatning for min 920(win10), som igen er erstatning for min iPhone6 der desværre måtte lade skærmen til et koben...!
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:00
KAndersen: Læser du hvad jeg skriver?! Jeg skriver netop, at jeg synes OS'et er fedt, men det er de forskellige apps som gør, at jeg har valgt at skifte væk. Skrev netop også, at bruger man SMS/Opkald osv, så fungerer det meget snappy.

At du synes MobilePay kører godt, er fint for dig, men faktum er, at jeg synes det kørte skidt og ændringen til iOS har gjort at det kører langt bedre hos mig. Nej jeg har ikke performance-testet som du sikkert vil nævne som dit næste flueknepperpunkt, men ved bare at jeg ikke længere bliver irriteret over at skulle vente på appen, så ingen grund til forkromede tests.

pmalm: Jeg prøvede faktisk et reset, men dog ikke via recovery tool. Kunne have været sjovt at se om det havde løst nogle af de issues jeg havde.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

KAndersen: Læser du hvad jeg skriver?! Jeg skriver netop, at jeg synes OS'et er fedt, men det er de forskellige apps som gør, at jeg har valgt at skifte væk. Skrev netop også, at bruger man SMS/Opkald osv, så fungerer det meget snappy.

Ja jeg læste det.

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

At du synes MobilePay kører godt, er fint for dig, men faktum er, at jeg synes det kørte skidt og ændringen til iOS har gjort at det kører langt bedre hos mig. Nej jeg har ikke performance-testet som du sikkert vil nævne som dit næste flueknepperpunkt, men ved bare at jeg ikke længere bliver irriteret over at skulle vente på appen, så ingen grund til forkromede tests.

Flueknepper? Er du nu med den på igen? Imponerende du gider.
Nej, jeg sammenligner de fælles apps jeg har testet for windows mobilen, Android og iphone. Og for mig er der ingen forskel i hastighed. At du synes det, det afgøre du helt og aldeles selv. Det ændre ikke ved min mening, flueknepperi eller ej.



Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 00:00
Hvis vi nøjes med at omtale emnet/ lumia 950 og holde sig fra at ytre sig omkring personer, eller ens meninger om andres personlige holdninger, så kunne man måske nemmere få et overblik, og et generelt indtryk af folks opleveler med Lumia 950.

Så hvis i kunne klare jeres person relaterede unigheder i privat vil det være en stor hjælp/ prøv at ramme bolden, og ikke manden.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvis vi nøjes med at omtale emnet/ lumia 950 og holde sig fra at ytre sig omkring personer, eller ens meninger om andres personlige holdninger, så kunne man måske nemmere få et overblik, og et generelt indtryk af folks opleveler med Lumia 950.

Så hvis i kunne klare jeres person relaterede unigheder i privat vil det være en stor hjælp/ prøv at ramme bolden, og ikke manden.
Sorry. Jeg prøvede at fortælle om mine oplevelser med Lumia 950 og hvorfor jeg valgte at skifte den ud, men jeg fik af vide, at mine oplevelser var forkerte...

Men bottom line: Jeg synes Windows Phone samt selve Lumia 950 telefonen er rigtig fed og jeg kan godt lide opbygningen af styresystemet. Jeg synes dog stadig det er for buggy og jeg har endnu ikke fundet nogle apps jeg synes kører tilfredsstillende. Det er selvfølgelig subjektivt hvad der er tilfredsstillende, men er endnu ikke blevet irriteret over perfomance på hverken iPhone eller Android tablets på de samme apps som irriterede mig på Windows Phone.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 13:00
Jeg har så ingen app, eller i det mindste ikke andet end hvad telefonen kom med, og det har stadigt været en blandet oplevelse, efter ca 14 dage blev batterilevetiden faktisk betydeligt bedre, men når min tlf ringer, og jeg ikke kan tage opkaldet, og skal genstarte min tlf for at få den til at fungere igen, eller er ved at dele et billede fra telefonen, og midt i det hele lukker programmet ned, og man skal starte forfra, måske kun hver 5 gang, men alligevel ikke tilfredsstillende.
Efter jeg har droppet min 950, og taget min 930 i brug igen kan jeg også se at jeg faktisk har en smule bedre signal på 2G hvor min 950 konstant faldt af nettet, som feks i min stue hvis jeg har min tlf i lommen. Og display dock har jeg ikke hørt fra efter ca 5uger.
Tror jeg venter et par måneder og ser om der kommer nogle opdateringer der hjælper, og er det tilfældet må kanterne på telefonen rundes lidt på båndpudseren så den er til at holde ud at trykke ind til øret.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

 
Sorry. Jeg prøvede at fortælle om mine oplevelser med Lumia 950 og hvorfor jeg valgte at skifte den ud, men jeg fik af vide, at mine oplevelser var forkerte...

Kan du ikke lige vise mig, hvor jeg giver udtryk for, at "dine oplevelser er forkerte", så vi kan få den misforståelse ud af billedet? Det er kun to indlæg, så det burde ikke tage mange sekunder.



Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har så ingen app, eller i det mindste ikke andet end hvad telefonen kom med, og det har stadigt været en blandet oplevelse, efter ca 14 dage blev batterilevetiden faktisk betydeligt bedre, men når min tlf ringer, og jeg ikke kan tage opkaldet, og skal genstarte min tlf for at få den til at fungere igen, eller er ved at dele et billede fra telefonen, og midt i det hele lukker programmet ned, og man skal starte forfra, måske kun hver 5 gang, men alligevel ikke tilfredsstillende.

Jeg har ikke prøvet at dele et billede endnu, (ved ikke lige hvor jeg skulle dele til, andet end til Facebook måske). Og opringninger har indtil nu været begrænset. Så de oplevelser har jeg været forskånet for, endnu.
 
Men jeg er ikke specielt imponerede over batteritiden. Jeg synes den sluger umådelig meget batteri. Godt nok har jeg nærmest aktiveret alt der kan aktiveres, plus jeg har 3 email konti, samt gmail kørende som synkronisere konstant. Men det havde jeg også på min Android. 
Jeg er heller ikke imponeret over 4G dækningen. Synes tit den falder tilbage på 3G et split sekundt, for så at gå på 4G igen. Der er min Z3 noget mere stabil. 2G har jeg ikke set i lang tid, troede slet ikke det eksisterede mere Smile
Til top
Dankaihoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dankaihoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 20:36
Jeg havde en 925 som jeg var meget glad for - men har nu fået en 950 i stedet - i slutningen af jan'16 da jeg fik den var der en del fejl i den version der lå af win10 så jeg skyndte mig at tilmelde mig insider programmet. Derefter har det kørt meget stabilt, fint og hurtigt.

Det er en smags sag om man kan lide Windows - og det design udtryk den kommer med, det kan jeg tilfældigvis og det er godt for mig.

Manglende apps' thja som arbejds mobil er den i mine øjne perfekt - office er der - onedrive og Outlook - MS har opdateret meget på Outlook det er fedt at se.

Det jeg nok er mest glad for er at man er sikker på at kunne opdatere til fremtidige relases.

Display dock har jeg ikke modtaget endnu - men det ser jeg da frem til.

Ifht 925 så har 950 indbygget trådløs lader - kører godt og stabilt så den står som mit vækkeur nu.

Har ikke fået købt en ny back cover endnu - men sejt at man kan - enten hvis det går i stykker eller man ønsker et andet udseende - så slipper man for et ekstra cover men blot skifter bagsiden ud.

Har heller ikke prøvet miracast endnu.

Mht iris scanne - er lidt sejt - men bruger det ikke så meget.

Det er mine tanker og oplevelser med 950.

Dan
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 22:27
Kan man låse en 950 ved at dobbel tappe til venstre for tilbage pilen ? Det kan man på 950xl. Skal slås til i menuen.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 22:30
Stridsvognen: prøv med recovery tool. Hard reset var heller ikke nok på min kammerats. Køre helt perfekt nu.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 08:28
Nu har jeg efterhånden haft min Lumia 950 en lille måned og jeg har "kun" konstateret to små problemer som er til at lave med. Nogle gange bliver den bare ved at stå og tænke når jeg forsøger at åbne en SMS direkte handlingcenteret, og så kan jeg ikke helt finde ud af hvorfor jeg ikke har muligheden for at åbne mails direkte fra handlingscenteret. 

Når jeg skriver at det er små problemer som er til at lave med, er det også fordi at jeg har gjort op med mig selv inden at jeg købte den at det er "ungt" styresystem og man nok vel oplever små problemer. Men min oplevelse er altså også at det ikke er bedre med hverken android eller ios. 
Kenneth
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu