recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opkrævning for download???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opkrævning for download???

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 09:59
Gæstenetværk vil nu ikke redde dig. Rettighedshaverne ser meget firkantet på det, så din forbindelse = din download.
Men godt at du sætter foden ned, og fastholder din uskyld. Håber at misforståelsen bliver opklaret hurtigst muligt.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 12:25
Selvom man har password på sit trådløse netværk er det jo ingen garenti for at det ikke bruges af andre.

Der findes en del værktøjer der kan hacke et trådløstnetværk:
Se bare dette: http://www.hacksbundle.com/how-to-hack-wifi-password/


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 13:11
Ja det næste er jo gæster. Jeg får passet mit hus hver gang vi er på ferie og vedkommende får da adgang til mit net.
Alle venner og familie har vel efterhånden også koden dertil. Hvis man står med ansvaret her, så blir du sgu lidt stramt da
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Gæstenetværk vil nu ikke redde dig. Rettighedshaverne ser meget firkantet på det, så din forbindelse = din download.


Hvis det var gældende, ville det nok være svært med gratis, og åbent wi-fi overalt i landet...
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 14:57
Så lige der her artikel på BT: http://www.bt.dk/digital/advokat-bag-download-breve-det-er-ikke-en-skraemmekampagne især interesant er den ene kommentar der henviser til en retssag i Australien hvor udvikler af "søgeprogrammet" ikke kunne redegøre for hvad de egentlig fandt med programmet.....
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 15:10
Der er meget interessant ved de her sager. Jeg har mine tvivl om den måde de har fremskaffet "beviser" overhovedet er lovlig, men det finder de nok ud af hvis de kører en sag på et tidspunkt :) Det er jo heller ikke for sjov, at advokatfirmaet Brandt & Lauritzen har oprettet et nyt firma, under et andet navn, og givet opgaven til en ung uprøvet advokat. De vil ikke engang selv lægge navn til :D


Redigeret af wernermeyer - 19-Februar-2016 kl. 15:14
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af wernermeyer wernermeyer skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Gæstenetværk vil nu ikke redde dig. Rettighedshaverne ser meget firkantet på det, så din forbindelse = din download.


Hvis det var gældende, ville det nok være svært med gratis, og åbent wi-fi overalt i landet...

Det er den måde rettighedshaverne arbejder på. Læs evt her:
http://www.computerworld.dk/art/235600/hvis-du-bliver-knaldet-for-fildeling-her-er-dine-rettigheder

Manglende retspraksis på området gør det dog svært at vide om de vil kunne vinde en retsag på baggrund af det. Under alle omstændigheder har OP gjort det rette, og skrevet at han ikke har gjort det.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Gæstenetværk vil nu ikke redde dig. Rettighedshaverne ser meget firkantet på det, så din forbindelse = din download.
Det kan da godt være rettighedshaverne ser sådan på det, men det gør Vestre Landsret ifølge http://www.scribd.com/doc/5627278/ifpidom-050908 ikke, og så er det temmeligt ligegyldigt hvad rettighedshaverne mener om det.

Dommen fastslår, at det er rettighedshavernes opgave at bevise at det er den indstævnede person der har foretaget ophavsretskrænkelserne, det er ikke nok at det bare kommer fra personens ipnummer.

I det hele taget er der voldsomt vanskeligt for rettighedshaverne at føre bevis for at det var lige netop DIG der brød ophavsretten, selv om trafikken kom fra dit offentlige ipnummer. 

Hvis du er almindelig dansk internet kunde så har du med meget stor sandsynlighed en router siddende på din internetforbindelse, og den sørger for at låne sit offentlige ipnummer ud til samtlige dine interne maskiner, inkl. naboernes maskiner hvis du har et trådløst netværk der er åbent eller med så svagt password at det kan knækkes.

Så var det DIG der downloadede det der blev downloaded eller var det konen eller en af ungerne eller en der var gæst hos dig eller en udefrakommende der udnyttede at du havde glemt at smide password på din trådløse router/access point? Hele banden sender fra samme offentlige ipnummer, så held og lykke med at føre bevis for at det helt præcis var DIG der sad ved tasterne da ophavskrænkelsen fandt sted.

Dommen siger også, at selv om du bruger dine initialer til din brugerprofil på et fildelingssite, er det stadig rettighedshavernes opgave at bevise at det er dig der har downloaded det påståede.

Jeg kan ikke få øje på hvordan de har bare den mindste chance for at bevise at det er netop DIG der har krænket noget som helst - hvilket også kommer til udtryk ved, at i de få sager de har vundet har den anklagede selv tilstået at have hentet/delt ophavsbeskyttet materiale.

Skriv til advokaten at du ikke kender noget til det han snakker om og krydspost dit svar til forbrugerombudsmanden, bare for en god ordens skyld, så er dokumentationen for at have sendt svaret også hjemme. 

Det ser ud til at advokaten har for vane at følge op med et brev hvor han forlanger at du kommer med en liste over hvem der kan have brugt din internetforbindelse, dit svar kan passende være, at det kigger du på hvis der en dag foreligger en dommerkendelse der påbyder dig at levere sådan en, det gider du ikke bare fordi en eller anden tilfældig advokat synes det kunne være fedt - nåeja, og så gentager du, at du ikke har noget med tingene at gøre og sætter endnu engang cc på til forbrugerombudsmanden, bare for hyggens skyld.

Ovenstående er ikke fordi jeg synes piratkopiering er okay, jeg hader bare bøller der truer, også selv om de går med slips og jakkesæt.. Smile


Redigeret af strandvasker - 19-Februar-2016 kl. 16:50
Til top
symbol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér symbol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 16:42

Vi har selv tidligere modtaget sådan et brev.
Det var adresseret til min samleverske da hendes navn er registreret hos stofa (internet)

skrev at vi aldrig havde downloadet den pågældende og jeg kunne faktisk ikke huske om der var kode på vores net dengang (det var over 6 måneder siden)

Ligeledes ville jeg da gerne have beviser for vores påståede download og ellers ville jeg gerne have mig frabedt yderligere henvendelser fra dem.

skrev mvh med mit navcn og først bagefter kom jeg i tanke om at hvordan skulle de vide hvem jeg var ude fra en mail og et navn. Det oplyste journal nummer er nemlig ens med alle andre henvendelser og uden min samleverskes navn eller vores ip adresse, så hvordan skulle de kunne vide hvem der havde skrevet og benægtet forholdene.
Men et par dage senere fik jeg en mail og de takkede for tilbagemeldingen og havde noteret at jeg ikke havde downloadet den omtalte film og ville afslutte sagen.

Efter hvad jeg har læst så er det vigtigt at man responderer på brevet og ikke bare ignorerer det.


Redigeret af symbol - 19-Februar-2016 kl. 16:43
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 17:20
Jeg syntes da også jeg gerne vil reagere. Lidt min måde at komme med min "forklaring" og tørre den af tilbage hos dem.
Jeg havde endda tænkt at komme med argumenter for hvorfor jeg ikke har behovet for download mm, men tænker faktisk at den stopper her anyways.
Min bekymring gik på om jeg kan ansvarliggøres for aktiviteten på mit internet. Her tænker jeg på andre der kan have downloaded af mine gæster bla.
Jeg har ofte en kammerat på besøg ind over en weekend hvor vi spiller manager, men jeg er ret overbevist (sorry hanse), at det kan han sgu ikke finde ud af.
Jeg er helt rolig på at jeg ikke kan blive taget for at have hentet den til nogen af mine computere, ganske enkelt fordi jeg simpelthen ikke har hentet nogen film. Jeg er eneste der bruger computerne her i huset og kan derfor udelukke nogen som helst anden skal have hentet den film, til mine computere.
Så ja igen, bekymringen gik på ansvarliggørelse af trafikken på mit net lå hos mig, men det kan jeg ikke finde noget om nogen steder.
Så jeg tror nu den strander her og undres fortsat. Mig bekendt har jeg altid haft kode på mit net.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 17:20
Alle ens spørgsmål besvares via nedenstående link, ligesom der et færdigt svar, til det advokatfirma, som har kontaktet en. Let og ligetil:

http://www.antipiratgruppen.dk/

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 17:29
Med Windows 10 deler man automatisk sin Wifi kode med alle sine venner, hvis man ikke slår det fra.
Så alle de besøgende venner kan benytte din internet linje, medmindre du slår det fra i Windows 10 og skifter SSID eller kode på det trådløse net.


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu