recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix bloked - så skete det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix bloked - så skete det

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Dankort er ikke et internationalt betalingskort og kan derfor kun bruges i Danmark...

Visa derimod kan bruges i hele verden.

På netflix kan der både betales med pre-payed (debit) kort og kreditkort.
Fx. Visa, Visa Debit, Mastercard, Mastercard debit.

Debit kortene kan købes i USA som "gavekort" mange steder.

 
Selvfølgelig kan man ikke betale i udlandet med Dankort, men man kan heller ikke betale for dansk Netflix med Dankort.

Men cool nok at man kan bruge pre-paid kort til udenlandske tjenester. Det ville jeg ikke have troet at de hoppede på, jeg undrer mig også lidt over hvad man gør med adresse osv. Så skal man vel opgive en fiktiv adresse og hvordan får man så kortet, osv ?


Redigeret af Flash! - 06-Marts-2016 kl. 20:36
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Dankort er ikke et internationalt betalingskort og kan derfor kun bruges i Danmark...

Visa derimod kan bruges i hele verden.

På netflix kan der både betales med pre-payed (debit) kort og kreditkort.
Fx. Visa, Visa Debit, Mastercard, Mastercard debit.

Debit kortene kan købes i USA som "gavekort" mange steder.

 
Selvfølgelig kan man ikke betale i udlandet med Dankort, men man kan heller ikke betale for dansk Netflix med Dankort.

Men cool nok at man kan bruge pre-paid kort til udenlandske tjenester. Det ville jeg ikke have troet at de hoppede på, jeg undrer mig også lidt over hvad man gør med adresse osv. Så skal man vel opgive en fiktiv adresse og hvordan får man så kortet, osv ?


EU er tæt på at slå dankortet ihjel. Og det findes formentligt ikke efter 2020.

I USA står de prepayed visa, mastercard og am kort, sammen med gavekort, itunes prepaid kort etc. ved kassen i den lokale forretning. Du køber og du kan bruge den værdi du har købt for. Så man behøver ingen adresse


 



Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 09:57
Bruger visa/dankort til den amerikanske netflix. Men vil det sige de nye DNS heller ikke virker mere?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hvordan kan det være at Netflix ikke bare binder indholdet til nationaliteten på det kort der bliver brugt til at betale for tjenesten. Det ville da være meget nemmere for dem, i stedet for denne her "katten efter musen" leg.


Fordi Netflix gerne vil tilbyde deres kunder, at de kan se Netflix, selv når de er ude at rejse.

De må ikke vise dansk indhold i f.eks. USA, så du ser så den lokale Netflix i det land, du befinder dig i (hvilket er det, unblock-tjenester udnytter).
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så stoppede den nye DNS også. Jeg er igen blokeret i diverse lande via Unblock. Øv.


Spøjst ingen problemer her. Er på gammel DNS adresse
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så stoppede den nye DNS også. Jeg er igen blokeret i diverse lande via Unblock. Øv.


Spøjst ingen problemer her. Er på gammel DNS adresse
Har du prøvet med f.eks Ant-Man som kun er tilgængelig i Canada?

Alle film/serier som ikke er tilgænglig i DK Netflix blev blokkeret da jeg prøvede i aftes.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Fordi Netflix gerne vil tilbyde deres kunder, at de kan se Netflix, selv når de er ude at rejse.
 

Det giver rigtig god mening!

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 De må ikke vise dansk indhold i f.eks. USA, så du ser så den lokale Netflix i det land, du befinder dig i (hvilket er det, unblock-tjenester udnytter).

Det synes jeg så giver knap så god mening. Jeg hører til gruppen af kunder, der 'nøjes' med at bruge den danske version af Netflix (og i øvrigt er fint tilfreds). Men, når jeg er på rejse i udlandet kan jeg så bare ikke se de serier, som jeg er i gang med fra den 'danske' hylde - hvilket er dét produkt som jeg har købt. Det har jeg kunnet løse hidtil ved at bruge en VPN med en dansk ip-adresse - men altså ikke længere. 

Derudover så er det åbenbart også kendt (i USA i hvertfald), at mange ISP'er throttler Netflix-trafikken ned, for at begrænse deres båndbreddeforbrug - enten af økonomiske årsager, eller af hensyn til at beskytte ISP'ens egne, konkurrerende produkter. Så når Netflix nu blokerer for brugen af VPN, så har det den slagside, at disse kunder risikerer at få en dårligere streamingoplevelse. 



Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ja så røg Netflix via unblocked også her. Testede lige med Ant-man på Canada og nix.....

Overvejer at droppe Netflix efter dette. 
Og du har prøvet at skifte væk fra Canada og så tilbage igen? Jeg er stødt på beskeden om proxy mange gange, men hver gang er det lykkedes mig at få hul igennem, ved at skifte frem og tilbage mellem landene. Nogle gange skulle der lige 2-3 forsøg til, men hver gang er det stadig lykkedes mig at få hul igennem.


Redigeret af Nagash - 07-Marts-2016 kl. 21:04
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ja så røg Netflix via unblocked også her. Testede lige med Ant-man på Canada og nix.....

Overvejer at droppe Netflix efter dette. 
Og du har prøvet at skifte væk fra Canada og så tilbage igen? Jeg er stødt på beskeden om proxy mange gange, men hver gang er det lykkedes mig at få hul igennem, ved at skifte frem og tilbage mellem landene. Nogle gange skulle der lige 2-3 forsøg til, men hver gang er det stadig lykkedes mig at få hul igennem.
Tak Nagash. Jeg skiftede til USA og tilbage til Canada, logout/login igen på Netflix og kunne godt se Ant-Man i aftes (tested med DNS4me på en Android tablet).

Men jeg har på fornemmelsen, at der går ikke lang tid før det lykkes Netflix at lukke alle hule Confused
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 17:36
Du har muligvis ret. Men så længe dette virker, så bliver jeg ved at betale til Unblock Us. Hvis det viser sig at stoppe med at virke, så må jeg leve med dansk Netflix fremover.
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:


Har du prøvet med f.eks Ant-Man som kun er tilgængelig i Canada?

Alle film/serier som ikke er tilgænglig i DK Netflix blev blokkeret da jeg prøvede i aftes.


Nej det havde jeg ikke lige. Der er desværre også lukket her :(
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:


Har du prøvet med f.eks Ant-Man som kun er tilgængelig i Canada?

Alle film/serier som ikke er tilgænglig i DK Netflix blev blokkeret da jeg prøvede i aftes.


Nej det havde jeg ikke lige. Der er desværre også lukket her :(
Se hvad han har skrevet siden. Der er stadig hul igennem. I er simpelthen for utålmodige. Man skal jo ikke bare give op, hvis ikke det virker ved første forsøg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu