recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videokamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Videokamera

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
br9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér br9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Videokamera
    Sendt: 04-Marts-2016 kl. 18:13
Jeg skal have købt et dedikeret videokamera (altså ikke et almindeligt kamera, der også kan filme). Budgettet er 2000-3500. Jeg har søgt på nettet efter diverse tests, men jeg kan ikke rigtigt finde noget brugbart. Er der nogen herinde, der har kendskab til emnet, og som kan hjælpe? Jeg er helt ny i videokamera-gamet.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 18:32

Hvad er kravene til det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 18:56

Hej.

Jeg har haft 2 Sony'er jeg har været meget glade for. Et med 3 CCD og et til mini bånd.
Begge har haft specielle 'SONY' interfaces til PC. Det har jeg levet med, men det er ikke alle der ønsker at gøre det.

Der sidste blev et Canon købt brugt på eBay efter 3 ugers brug. Det brugte jeg bl.a til at optage min Nieces bryllup med.

Jeg er efter vi har fået en Panasonic CXC725 4K fladskærm kigget lidt på videokameraer der kan optage 4K.

Her er Sony FDR-X1000V Sports kamera inden for din prisklasse. Da det ikke har en skærm skal man enten bruge en mobil eller et specielt Sony Armbånd. Fordelen i forhold til f.eks. Hero er dens billedstabilisering.

Prøv at se nogle af de YouTube videoer der findes.

Men jeg tror at vi skal bede dig om at fortælle noget mere om hvad du hovedsageligt skal bruge det til?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-Marts-2016 kl. 18:58
Til top
br9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér br9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 19:22
Jæs, my bad - selvfølgelig. Den primære brug er at filme ungerne i haven, på trampolinen, til gymnastik, til fodbold, inde på deres værelser og så videre. Jeg er bevidst gået udenom actionkameraerne (har den første GoPro), da jeg gerne vil have en skærm og så den gode zoom-mulighed, der følger med et konventionelt kamera.
Jeg har prøvet et JVC HC-V270, men jeg blev temmelig skuffet over filmen, da jeg fik den over på puteren. Der var ret så meget slør, selvom jeg panorerede kameraet halvlangsomt. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 19:35

Er du sikker på at det var JVC.? Søgning på modellen siger Panasonic. Ser fint ud, jeg vil tro dit problem med det har været bruger fejl/forkerte indstillinger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
br9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér br9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 19:48
DOH! for anden gang i dag. Selvfølgelig - det er en Panasonic. Wacko

Jeg prøver lige at rode lidt med indstillingerne. Takker.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 20:35
Hej.

Jeg tror heller ikke at Video kameraet fejler noget.

Du skriver at billedet er sløret på Komputeren. Har du prøvet at slutte det til et TV med et HDMI kabel?

Hilsen Carsten.
Til top
br9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér br9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 20:53
Lutter guldkorn, der kommer. Jeg er ren novice ud i dette stykke gear.
Til top
br9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér br9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 21:28
Har rodet lidt med det, og er kommet på nogen spørgsmål, som jeg gerne vil have jeres kommentarer til. Det med, at filmen hakker - jeg synes, det er ligegyldigt, hvad jeg vælger af opsætning: Sport, 1080p, 1080i og hvad de ellers hedder. Jeg har også haft filen gennem movie maker, men det hjælper ikke noget ift. det, at billedet bevæger sig i ryk, når jeg panorerer. Mit kamle kompaktkamera fra Sony havde ikke disse problemer, når jeg videofilmede. Jeg skal bevæge det ret så langsomt for, at det bliver ved med at se godt ud. 
Det med at man kan sætte kameraet direkte til TV'et hjælper mig ikke helt så meget; jeg vil gerne klippe en masse filmbidder sammen til én video.
Derudover: Har det nogen betydning om det er AVCHD eller MP4, jeg indstiller det til?
Mao: Er der EN superindstilling over dem alle?


Redigeret af br9 - 04-Marts-2016 kl. 21:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 21:40

Du vil have nemmere ved at afspille det på diverse udstyr hvis det er MP4, hvilken Framerate har du indstillet det til.?
En universal indstilling, hmm nej egentlig ikke, du kan f.eks bruge en blanding af Auto og manuel indstilling, på mit, (andet fabrikat), bruger jeg Automatisk på blænde, og Manuel på lukker, det giver en god kontrol med optagelse i diverse belysninger og situationer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 21:43
Det med at sætte det direkte til TV med hdmi, er for at teste kameraet live. Altså tænd for det og panorer osv for at se om billedet ser fornuftigt ud.

AVCHD er det bedste format og kompatibelt med dvd formatet.

Der er vel en AUTO indstilling, prøv den.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2016 kl. 21:51
AVCHD er udviklet af Sony og Panasonic som et lossles format i modsætning til MP4, som så er egnet til fildeling på nettet pga compression.

http://www.macxdvd.com/mac-dvd-video-converter-how-to/avchd-vs-mp4.htm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu