recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VLC via Chromecast Audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VLC via Chromecast Audio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VLC via Chromecast Audio
    Sendt: 08-Marts-2016 kl. 17:54
Jeg har ledt højt og lavt for at finde en løsning på at streame min egen musiksamling fra MacBook Pro til reciever. Det går fint i VLC med radiostationer, men min egen samling - Nope! Nogen derude med erfaring?
Mvh Steen
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 19:23
Jeg tror lige PT at du ikke kan med CA - du må ud i airplay - jeg bruger en android box med airplay hvis jeg vil høre fra min macbook pro
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 08:06
Du har nok ret Niller. Mener at have læst at CA 2.2.2 kunne. Jeg må nok vente på CA 3.0, men tak.
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 09:16
Hmm - så lige på det her til morgen og fandt en vej (  delvis )  Går ud fra at de er i itunes. Åben spotify  på din mac - gå i indstillinger - slå itunes til - åben spotify på din android/ipad eller lign. - start en sang der - start chromecast - nu kan du så åbne din spotify program på din mac og du kan nu bruge den - du kan nu se alle dine filer i menu til venstre under lokal files - så kan du afspille de fleste nu, jeg kan se at der er nogen man ikke kan afspille - jeg vil tro at det er dem spotify ikke har i deres system, men ved det ikke - det må du selv lege med..  ;-))
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 09:30
PS - ellers en lang ledning fra din mac til anlæg  ;-))
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 20:06
Airport express Via airplay, kan klare det.
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 21:55
https://github.com/andresgottlieb/soundcast

Kik på dette Chromecast Audio som lydkort på Mac - det findes også til windows.
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 09:09
- kigger på det, tak...
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu