recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan man finde koden til en zipfil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kan man finde koden til en zipfil?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kan man finde koden til en zipfil?
    Sendt: 11-Marts-2016 kl. 21:45
JEg har en gammel *.bak backupfil liggende. 

Jeg kan lave den om til en zip fil, og så kan jeg se backuppens indhold. Eller jeg kan se filerne.
Jeg kan ikke åbne disse grundet en kode.
Jeg kan ikke huske koden. 
Er det muligt at fremsøge den på en eller anden måde? Altså et program der kan søge koden frem eller lignende?

Eller er vi så langt ude på et skråplan, at det ikke kan lade sig gøre?

Redigeret af aerik - 11-Marts-2016 kl. 21:45
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 23:31
bruteforce attack kan nok godt, men der er aldrig garantier. prøv at google "brute force zip password" og se om der er noget der kan bruges. Der er INGEN klik og så er det der. Det er jo hele essensen i at bruge password og i det hele taget forsøge at beskytte noget som helst. Så det den gør er at lave massive mængder af tests mod filen så jo hurtigere computer jo bedre, indtil den finder det rigtige password (deraf navnet Brute force)
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 00:32
Pas på med kritikløst at hente programmer som dukker op i google-søgning, medmindre du gerne vil inficeres med noget slemt.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 03:16
Så vidt jeg husker, så kunne den gamle zip komprimering før Winzip 8 brydes med et attack. Så hvis du er heldig og din backup fil benytter den gamle algoritme uden AES, så kan programmer som "Passware" nemt give adgang til indholdet.

Er filen krypteret med AES, så er du nød til at bruteforce og det kan tage en uendelighed, hvis man er over 10 tegn.
Her er det vigtigt at finde et program som udnytter hardwaren i maskinen optimalt, så det bliver du nok nødt til at købe.

Der findes programmer som kan gætte password på en AES krypteret zip fil, hvis man kan se indholdet og man har en ukrypteret version af en af filerne.
Derfor skal man altid sørge for også at kryptere navnene på indholdet af en zip fil, hvis man ikke ønsker at åbne for den slags angrebsvektorer.

Men har du slet ingen ide om hvad dit password kan være?

Redigeret af Cyberguyen - 12-Marts-2016 kl. 03:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 07:21
Ingen ide overhovedet.
Men det er 39 billedet, som ikke har stor værdi. Så det er spørgsmålet om det er det værd.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 07:31
Nu jeg tænker efter, er filen sikkert lavet i et backuprogram, men det gør jo nok ikke sagen nemmere
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg kan lave den om til en zip fil, og så kan jeg se backuppens indhold. Eller jeg kan se filerne.
Er det muligt at fremsøge den på en eller anden måde? Altså et program der kan søge koden frem eller lignende?

Så må det være koden til backup filen .bak du skal have og ikke en ny zip fil som du laver. Hvis du ikke ved hvad backup program der er brugt finder du næppe noget "låse op program".
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Så må det være koden til backup filen .bak du skal have og ikke en ny zip fil som du laver. Hvis du ikke ved hvad backup program der er brugt finder du næppe noget "låse op program".
Han laver jo ikke nogen ny zip fil!

Han har sikkert åbnet filen først i en teksteditor og gennemskuet at det ligner zip formateret data.

Som et kvalificeret gæt omdøber han bare benævnelsen på filnavnet til .zip og ser om zip-programmet kan forstå formatet, hvad det tilsyneladende kan. Det er ikke så mærkeligt, da mange backupprogrammer benytter zip komprimering. Hvorfor ikke benytte en standard som er kendt og gennemtestet.

Der er altså intet hokus pokus ved filer. Hvis den ikke var komprimeret. Så kunne han med lidt held bare have fundet start og stop data på sine billeder inde i filen og kopieret dem over i en ny fil og kaldt den for .jpg afgængig af formatet.

Redigeret af Cyberguyen - 12-Marts-2016 kl. 14:15
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 07:25
Det var et gæt, at bak kunne laves om til zip.
Men da den var lavet om, kunne jeg som sagt se alt indholdet af filen, dog ikke åbne eller pakke ud, da jeg ikke har koden.

Jeg må erkende at det lyder til jeg er på dybt vand, så jeg opgiver jagten nu,og ser billederne som tabte.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu