recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay S8 - go or no go?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay S8 - go or no go?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hvad er det der gør, at du måske ville vælge noget andet i dag? 


Det er mest fordi jeg overvejer en pladespiller og et par "rigtige" højttalere...


Jeg forstår hvor du vil hen

Tror hellere jeg må finde et sted at lytte S8 inden jeg gør noget

Tak for inputs
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg har i dag store transmission line højtalere drevet af Holfi grej, men det bliver bare ikke brugt. Primært tv, og lidt streaming i weekenden gennem et Apple TV - alt sammen på et moderat lydniveau.


Hvad er det der forhindrer dig i at "opgradere" nuværende setup til streaming, så det bliver lige så let at bruge som Beoplay S8?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg har i dag store transmission line højtalere drevet af Holfi grej, men det bliver bare ikke brugt. Primært tv, og lidt streaming i weekenden gennem et Apple TV - alt sammen på et moderat lydniveau.


Hvad er det der forhindrer dig i at "opgradere" nuværende setup til streaming, så det bliver lige så let at bruge som Beoplay S8?


Klaus
 
Der er intet der forhindrer mig, og jeg har da også i dag muligheder for airplay gennem et Apple TV nu, men det er dog lidt træls i længden at tv skal være tændt, ligesom lyden ikke just bliver bedre af behandling i tv'et.
 
Jeg troede faktisk at B&O løsningen bare var sagen - kompakt, elegant og måske også lidt hifi lyd.
 
Dog er jeg kommet meget i tvivl om, hvad der er "løsningen". Jeg må indrømme, at jeg er meget tilfreds med lyden i dag, men streaming kunne være nemmere og de store gulvhøjttalere fylder meget i stuen. Jeg har ingen cd'ere længere, så alt musik er Yousee musik, Tidal og Spotify - normalt afspillet fra en tablet via airplay.
 
Godt nok skriver jeg, at det ikke bruges meget længere, men det er jo måske fordi streaming ikke er så nemt. Tidligere havde jeg en dedikeret computer og ekstern DAC til at stå for den del, men det er nu røget ud af stuen, til fordel for et nyt tv møbel.
 
Jeg går derfor og overvejer, om jegmåske alligevel skal beholde mine gulvhøjttalere, og købe en effekt forstærker + Audiolab MDAC som forforstærker + airport express. En anden løsning kunne være den anmelder roste Cambridge Audio CXA80, som skulle have en fornuftig DAC onboard. Der findes sikkert et vælg af andre muligheder, men det er blot hvad jeg selv har udvalgt.
 
Jeg har længe været træt af betjeningen på min nuværende Holfi, da den ikke har fjernbetjening eller mulighed for at køre uden om forforstærkeren. Sidst jeg prøvede til med en anden forstærker, forsvandt den dejlige fyldige varme lyd jeg værdsætter. Så det er noget af en satsning uanset hvad jeg gør Confused
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 09:10
 


Redigeret af Plex - 17-Marts-2016 kl. 10:10
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Der er intet der forhindrer mig, og jeg har da også i dag muligheder for airplay gennem et Apple TV nu, men det er dog lidt træls i længden at tv skal være tændt, ligesom lyden ikke just bliver bedre af behandling i tv'et.

Min Apple TV3 er forbundet direkte til min forstærker (som har DAC). med et optisk kabel. Du kan gøre det samme med din nuværende (med en løs DAC), eller en ny med indbygget DAC. Du behøves ikke at have dit tv tændt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Der er intet der forhindrer mig, og jeg har da også i dag muligheder for airplay gennem et Apple TV nu, men det er dog lidt træls i længden at tv skal være tændt, ligesom lyden ikke just bliver bedre af behandling i tv'et.

Min Apple TV3 er forbundet direkte til min forstærker (som har DAC). med et optisk kabel. Du kan gøre det samme med din nuværende (med en løs DAC), eller en ny med indbygget DAC. Du behøves ikke at have dit tv tændt.

Klaus
 
Apple TV4 har ikke separat lydudgang - kun HDMI.
 
I weekenden vil jeg besøge en B&O butik, for at finde ud af, om det er den vej jeg skal.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 09:06
Fik du købt s8?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 11:03
Det vil jeg også gerne høre.

Selv tog jeg springet i januar som supplement til et ellers komplet stereo- og surroundlydsystem, og jeg har ikke fortrudt. Som skrevet i en anden tråd kan de små satelitter dog godt lyde lidt tyndt i visse sammenhænge, men det kan jo næppe være anderledes, når subwooferen ikke altid er involveret i gengivelsen.

Da jeg har et sæt Beoplay S3, har jeg derfor for nylig købt de fornødne stumper til at sammenkoble systemet med Beoplay S8. Tanken er så at undvære de små satelitter og lade Beoplay S3 gengive, hvad den nu kan gengive med fuldt frekvensområde og så blot lade subwooferen supplere.

Længere er jeg dog ikke nået, så jeg bruger fortsat Beoplay S8 med satelitter som tv-lyd og er faktisk tilfreds dermed. Det lyder også godt til musik. 

Med mit forrige TV kunne jeg ikke skrue op og ned for lyden, så jeg har faktisk koblet min forhenværende surroundreceiver til og bruger denne som forforstærker til Beoplay S8. Også for at kunne tilkoble andre lydkilder, hvis jeg har lyst til at høre andet via Beoplay S8.

Dog har jeg bibeholdt Connectionhub'en i kæden også. Da jeg lige har skiftet mit tv, skal jeg have afprøvet, om det fungerer bedre nu. Det skal jo være muligt at skrue op og ned på hub'en, samt mute. Mit forrige tv kunne desværre kun mutes.

Mens systemet altså spiller udmærket i det store og hele, som hifi4all og recordere også er inde på, jævnfør links på side 1, så er opstillingen af systemet lidt besværlig, og de benyttede ledninger er meget tynde, ligesom diverse stik forekommer spinkle, men der kommer da lyd igennem.

Her har jeg givet 6.995 kr. for Beoplay S8 med Connectionhub, men systemet kan faktisk købes til 5.995 kr. med Connectionhub, hvis man ser sig lidt for.

Det synes jeg, er en fordelagtig pris, i forhold til det design og den lyd, der trods alt følger med.

Mvh. Jørgensen
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Fik du købt s8?

Nope Smile

Jeg valgte at beholde mine gulvhøjttalere, og udskifte forstærkeren med en Bluesound Powernode 2. Den lille spilledåse imponerer voldsomt, taget størrelse i betragtning. Den giver god komfort, da den også har ir learning og auto input, ligesom den tilbyder et godt udvalg af indbyggede streaming tjenester. Jeg forventede faktisk, at den skulle sendes tilbage, pga manglende kræfter til at drive min transmission Line, men blev slemt overrasket.

Kom på sporet, efter at have lyttet til Sonos i hifiklubben, som skuffede meget, men faldt så for Bluesound løsningen, som jeg fik fremvist. 

S8 fik jeg aldrig lyttet til, da Bluesound ret hurtig gjorde valget nemt.

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 22:50
super, tak for svaret :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu