recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic & USB Pen Format ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic & USB Pen Format ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic & USB Pen Format ?
    Sendt: 17-Marts-2016 kl. 20:55
MHT Panasonic CXC725..........

Hvilke format skal et USB stick være formateret i....NTFS eller FAT32....jeg kan slet ikke finde noget om det ?


Men det er da lidt ved siden af at den kun understøtter Harddiske som er strømforsynte når man ville bruge HDD til optagelse.  Den har jeg godt nok aldrig hørt om.



Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

MHT Panasonic CXC725..........
Hvilke format skal et USB stick være formateret i....NTFS eller FAT32....jeg kan slet ikke finde noget om det ?

Men det er da lidt ved siden af at den kun understøtter Harddiske som er strømforsynte når man ville bruge HDD til optagelse.  Den har jeg godt nok aldrig hørt om.
 
Du skal formatere din usb stick/pen i TV'et, lige så med evt. harddiske, hvis de skal bruges til optagelse.
Hvis du skal vise noget, skal det enten være FAT32, FAT16 el. exFAT.  ifl. E-hjælp/Manualen
- som findes i Menuen->Indstillinger->E-hjælp på dit fjernsyn - eller kan evt. downloades på deres support sider !
 
En hel del TV, bl.a. også mit Panasonic DT60, skal det være HHD med strømforsyning. Det skyldes muligvis en ikke kraftig nok strømforsyning i TV'et. Jeg synes nu ikke det er et problem.
 
Jeg købte selv en WD My Book AV-TV - 2TB (m/strømfors.) USB 3.0, som er bygget specielt til AV brug. Den er nærmest lydløs, slukker selv når den ikke er i brug og kører smooth.
 
Tjek evt. Panasonic's hjemmesides supportsider. Her fandt jeg ud af hvilke HHD, der var kompatibel med min model.




Redigeret af Roland - 19-Marts-2016 kl. 03:57
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 07:45
Alt grej kan håndtere FAT32. Det er sådan set laveste fællesnævner.

NTFS vil jeg gerne advare imod at bruge i denne sammenhæng. Hvis det overhovedet kan bruges af enheden, så *skal* man på en eller anden måde kunne ejecte flashdrevet. Særligt hvis man bruger det til at skrive på (f.eks. optagelse), da Ellers risikerer man at få data beskadiget.

Mit forslag vil være at forsøge sig med exFAT. De fleste nyere enheder kender formatet, det omgår nogle af problemerne ved FAT32 og det er faktisk netop skabt til ting som USB flashdrev.

Mht. eksterne harddiske og strøm, så skyldes det, at de fleste enheder kun understøttet USB2 og USB2 leverer typisk ikke nok strøm til en harddisk (kun 500 mA).

På vore Panasonic BD/HDD optagere bruger jeg dog med stor succes WD Elements Portable. Dog kun størrelser op til 1 TB, da større diske har flere platters (magnetplader) og derfor bruger mere strøm.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 18:24
min Panasonic CX700 som er samme model som 725

kan udmærket læse NTFS 

ergo kan mine optagelser i ts som fylder noget mere end 4 gb som du kan lægge på en fat32 disk
de bliver afspillet uden problemer 

så det kan jeg ikke se noget problem i 

Men ja større diske kan den ikke rigtig, da dens usb indgang ikke levere nok strøm
utroligt de ikke laver det

tror faktisk at den usb indgang de anbefaler man optager på, levere hvis nok lidt mere strøm


Redigeret af xcardman - 18-Marts-2016 kl. 18:29
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 22:29
Fatter det ærlig talt ikke. 

Nu har jeg prøvet at formatere i FAT16, FAT32, EXT16 (tror det hed) og NTFS. Har derefter smidt helt almindelige jpg filer i. Men tv'et melder om ingen filer. 

Jeg har prøvet alle 3 porte intet fungere. 

Men jeg kan godt optage fra tv til HDD (Port 3).....og afspille.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 03:46
Omkring jpg-filer, så har jeg også problemer med, at se nogle af mine mange billeder.
Jeg ved ikke om det har noget med, hvordan det er de er blevet "Gemt som" i programmet man bruger til at færdiggøre/fremkalde filerne på sin pc.
Lidt irriterende, da jeg har en del flotte FullHD billeder, som mit Panasonic tv ikke vil vise.
 
Har ikke rigtigt fundet noget om problematikken nogen steder.
Så det ku' være jeg sku' få taget mig sammen til at teste hvilken "Gem som", der evt. virker i mit billedbehandlings program (Photoshop). Hvis det altså er der problemet ligger.
 


Redigeret af Roland - 23-Marts-2016 kl. 03:51
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu