recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Generation af Grafikkort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Generation af Grafikkort.

 Besvar Besvar Side  <1 678910 33>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 19:56
Forstår ikke de helt store skærme til PC brug. Sidder du 50-70 cm fra en 43", så er der altså noget af skærmen du ikke kan se og går der efter min mening væk fra oplevelen. Plus tror min nakke ville blive træt af det i længden.
Til produktivitet giver de helt store skærme mening, men til gaming mener jeg en curved ultrawide giver klart den bedste oplevelse. 
BFGD er jo heller ikke lavet til at have stående på skrivebordet.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 21:37
Der findes også folk der ikke forstår selv et lille 65 tommer TV til en stue. Jeg sidder ca 70 cm (eller præcis en armslænge væk) og kan se hele skærmen og mere til i mit synsfelt. Det er lige som at være i biografen eller sidde foran projektoren i stuen mht. udfyldelsen af synsfeltet - 43 tommer fungerer helt fint på den afstand, mens en 65 tommer skærm nok skulle skubbes lidt længere bagud på skrivebordet (jeg har god plads bag ved skærmen, fordi 43 tommer skærmen faktisk er skubbet frem til midt på bordet, for mere optimal størrelse og oplevelse). Jeg tror 55 tommer ville være optimal på et skrivebord mens man med 65-75 tommer også kunne begynde at skulle tænke på en væg bag et skrivebord (og de kommende BFGM bliver da netop også 65 tommer)

Nakken skal ikke andet end hvad den skulle den gang der var tale om 27 tommer - Der er bare blevet bedre plads imellem keybord og skærm, så der nu kan lægge f.eks. nogle høretelefoner der.

Redigeret af TBC1 - 01-September-2018 kl. 15:11
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 17:34
Mulige leakede 2080 Ti benchmarks. Passer godt med hvad man ellers har set og hørt i forhold til andre spil:

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9bltwr/rumor_1080ti_vs_2080ti_benchmarks_possibly_leaked/[URL= ][/URL]

Klik på overskriften "<RUMOR> 1080ti vs 2080ti Benchmarks possibly leaked, up to 55% increase in performance. Video, pics, graphs below" for at se links.


Redigeret af TBC1 - 01-September-2018 kl. 17:36
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 18:27
Jeg sidder med en 27" i 2K. Jeg havde overvejet en 34", men jeg synes simpelthen den bliver for stor, så jeg mister overblikket. Til gengæld kunne jeg godt overveje 2 x 27" i 4K til min musik produktion, hvor jeg så kan have mixeren på den ene hele tiden. Men nærrigheden kom desværre op i mig Embarrassed 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg sidder med en 27" i 2K. Jeg havde overvejet en 34", men jeg synes simpelthen den bliver for stor, så jeg mister overblikket. Til gengæld kunne jeg godt overveje 2 x 27" i 4K til min musik produktion, hvor jeg så kan have mixeren på den ene hele tiden. Men nærrigheden kom desværre op i mig Embarrassed
Mvh

Kim Andersen.
Kim Andersen

Er det virkeligt dine egne produktioner? …Det er sku både imponerende og virkeligt godt gået!    

Elsker selv Ovnimoon, Suduaya, Ott, Shpongle, Steve Roach, Saki Kaskas mv. og stilarter som trance, psytrance og nok især ambient og psybient.

Kan der arrangeres nogle lossless udgaver tager jeg imod med kyshånd! Kim Andersen

Edit: Det ser ud til at man får wave 24 bit 44,1 KHz fra SoundCloud som download i dit tilfælde, så har nappet 2 af dem den vej, men kan ikke downloade resten.
_ _ _

Eksempler på noget af det jeg i forvejen holder af inden for disse genrer:
Ovnimoon - Sat Nam for me, Sat Nam for you
Great leap forward - In the name of the super natural
Suduaya & irina mikhailova - Sweetness
Shpongle - Around The World In A Tea Daze Ott Remix
Steve Roach - Heart's Core
Amnesia Part 1 (Green Beats remix)
Saki Kaskas & Rom Di Prisco - Kallista (Callista Long Mix)

Redigeret af TBC1 - 02-September-2018 kl. 15:18
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 17:41
Hvor langt ned kommer prisen på GTX 1080 op til jul, tror I?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 11:24
Det ser ud til, at GTX 1080ti er en anelse hurtigere end RTX 2080
Men det er kun RTX 2080, der understøtter ray tracing?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor langt ned kommer prisen på GTX 1080 op til jul, tror I?

Hej.

Jeg tror at prisen på GTX 1080 op til jul afhænger af, hvor populær RTX 2080 og RTX 2070 bliver.
Jeg har læst rygter om, at 3 af de store grafikkort fabrikanter stadig har meget store lagre af GTX 10xx.
Så mon ikke der blive gode muligheder for et billigt GTX 10xx til Black Fredag.

Men ellers har jeg også læst, at driverne til de nye RTX 20xx er megte forsinket. Så megt at Anmelderne ført lige har fået dem. Så NDA fristen for , hvor når man må offentliggøre
anmelselser er blivet delt op i flere frister. Den første udløb i går. Og både Tomshardware og Anandtech er kommet med beskriveser af nVidea Turning Arkitektur:



Benchmark osv. kommer først om nogle få dage.

Hilsen Carsten.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg sidder med en 27" i 2K. Jeg havde overvejet en 34", men jeg synes simpelthen den bliver for stor, så jeg mister overblikket. Til gengæld kunne jeg godt overveje 2 x 27" i 4K til min musik produktion, hvor jeg så kan have mixeren på den ene hele tiden. Men nærrigheden kom desværre op i mig Embarrassed
Mvh

Kim Andersen.
Kim Andersen

Er det virkeligt dine egne produktioner? …Det er sku både imponerende og virkeligt godt gået!    


Beklager det lidt sene svar - Er lige kommet hjem fra ferie. 

Yep, det er nogle af mine egne produktioner. Men dem på soundcloud er ved at være lidt gamle, og i øvrigt fra jeg startede med trance. Jeg har ændret lidt siden hen (parallelt med, at jeg er blevet lidt mere erfarende i genren). Og dem har jeg ikke fået lagt op på soundcloud, simpelthen fordi jeg synes soundcloud stinker i kvaliteten. Jeg har dog ikke selv prøvet at downloade dem for at høre om det er anderledes. 

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Elsker selv Ovnimoon, Suduaya, Ott, Shpongle, Steve Roach, Saki Kaskas mv. og stilarter som trance, psytrance og nok især ambient og psybient.


Jeg har det bedst med uplifting trance, og ikke for meget vocal, (det går tit hen og bliver kedeligt, synes jeg). 

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Kan der arrangeres nogle lossless udgaver tager jeg imod med kyshånd! Kim Andersen

Edit: Det ser ud til at man får wave 24 bit 44,1 KHz fra SoundCloud som download i dit tilfælde, så har nappet 2 af dem den vej, men kan ikke downloade resten.


Interessant, jeg troede Soundcloud lavede dem om, også når man downloader dem. 
Jeg håber/regner med her hen over efteråret/vinteren, at der bliver lagt noget mere op. JEg har en del projekter i gang for tiden, men tiden er min største udfordring. Som nævnt oppe over, så har jeg ændret en del af de gamle, remixet/remastered dem. Men har endnu ikke fået lagt dem op. 
Jeg testede også med dropbox på et tidspunkt.. Dette link skulle vistnok stadigvæk virke.
https://www.dropbox.com/s/yr7zcfb6nmdegrz/Beat%20of%20love%20%28sun%20In%20your%20eyes%29%20new%20mix%2009.wav?dl=0
Det er 100% råt (losless), direkte fra produktionen (for hmm.. et stykke tid siden). Men den er langt bedre end den der ligger på soundcloud. Den er dog ikke remixet helt færdig endnu.

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Eksempler på noget af det jeg i forvejen holder af inden for disse genrer:
Ovnimoon - Sat Nam for me, Sat Nam for you
Great leap forward - In the name of the super natural
Suduaya & irina mikhailova - Sweetness
Shpongle - Around The World In A Tea Daze Ott Remix
Steve Roach - Heart's Core
Amnesia Part 1 (Green Beats remix)
Saki Kaskas & Rom Di Prisco - Kallista (Callista Long Mix)


Det er også rigtig gode kunstnere, men også meget psy/goa stil. De har nogle gode beats og effekter som inspirere mig en del. I sin tid hørte jeg en del goa, fx Astral Projection. Ambient synes jeg også rigtig godt om, men det er dele af det, som inspirere mig. 
I dag høre jeg mest mixes, en DJ som KUNO synes jeg har rimelig godt styr på det. 
https://www.youtube.com/user/KunoOnMusic
Men det er som nævnt mere uplift/trance stilen. 
Et lidt ældre men bestemt lytteværdig, hvis man kan lide Upliftning Trance (vocal), så er en person som Allan Morris ret god og "afdæmpet". 



Og her er et totalt fedt nummer fra en af mine bekendte (Martin Leblance) sammen med Nick Silvestri.



Hov, Jeg/vi kom vist ret offtopic ud i det her.. Lad os fortsætte et en ny tråd i Bruger til Bruger området, hvis der er interesse for det Wink
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 15:36
Nvidia RTX 2080/Ti Founders Edition Anmeldelser.

Hej.

Nu er de første Nvidia RTX 2080/Ti Founders Edition anmeldelser kommet:

'Nvidia GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition Review: A Titan V Killer'


Og

'Nvidia GeForce RTX 2080 Founders Edition Review: Faster, More Expensive Than GeForce GTX 1080 Ti'


Der vil komme flere Intenet anmeldelser senere i dag og i morgen.

Hilsen Carsten.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 16:30
Nice. Har store forhåbninger til fremtiden for Deep Learning Super-Sampling

Det er vel også det eneste der måske(!) gør det realistisk engang at spille Ray-traced titler i 4K på denne generation GPU som vel realistisk klarer Ray traced titler i 1080p uden DLSS. Men fra 70 til langt over 100% ydelsesforbedring (afhængigt af titel) med DLSS, der i øvrigt også lader til at være en AA metode som ville virke til VR (hvor hardware krævende supersampling hidtil har været den eneste AA-metode der har fungeret ordentligt) skal bare vide sig SÅ velkomment i mit liv.

- Her kan man virkeligt tale om en "Ny generation af grafikkort"

Redigeret af TBC1 - 19-September-2018 kl. 16:53
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 13:20
Her op til Black Friday er priserne på GTX 1080 da ikke faldet
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu