recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Generation af Grafikkort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Generation af Grafikkort.

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 33>
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 03:48
Jeg vil lige høre jer der har disse nye grafikkort om i oplever flaskehalse nogle steder i systemet eller om i har garderet jer med 64+ GB RAM og raid 0 på et par NVMe diske?
- eller er SATA SSD'er hurtige nok?

Jeg agter at bygge en ny gaming computer næste år og tænker på om jeg selv skal gardere mig for fremtidige flaskehalse ved netop at gå den vej.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

  om i oplever flaskehalse nogle steder i systemet eller om i har garderet jer med 64+ GB RAM og raid 0 på et par NVMe diske?


Hej.

Jeg ved ikke, hvilken CPU du ønsker?
Men jeg vil gerne fortælle, at AMD flere gange har oplyst at de forventer, at komme med nye CPU'er hver 12 til 18 mdr. Afløseren for Ryzen 5000 kommer med en ny sokkel og sandsynligvis med hurtigere DDR5 Ram, som er dobbelt så hurtige som DDR4. Jeg ved dog ikke om de kommer allerede i efteråret 2021, eller om AMD venter til CES Udstillingen i januar 2022.

Og der vil komme store ændringer i årene der efter. Her er et link til en 3:08:47 lang YouTube fra:

'AMD Financial Analyst Day 2020 Complete Briefing!'


Fra 3:04:40 til 3:06:42 i Q&A afsnittet fortæller AMD's David Wang, Senior Vice President Engineering om fordelene ved både fælles unified memory og fælles cache mellem CPU og GPU.

nVidea laver ikke x86 Cpu'er, så konkurrenten bliver Intel, der på et eller andet tidspunkt vil få løst deres problemer med at fremstille chips, i mindre end 14nm.

Det kan sagtens blive denne Ponte Vecchio med Rambo Cache, som bliver konkurrenten til ovenstående ide fra AMD. Her er et link: 

'Analyzing Intel’s Discrete Xe-HPC Graphics Disclosure: Ponte Vecchio, Rambo Cache, and Gelato'


Så både AMD og Intel planlægger i øjeblikket at forbinde CPU og GPU med delt memory og fælles cache. Det forventer jeg bliver fremtiden. Og det vil give helt nye andre fremtidige flaskehalse, end dem vi taler om i dag.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 29-December-2020 kl. 09:39
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 16:20
Har modtaget min HP reverb G2 vr brille, og fået det til og køre Project Cars 2, ret fornuftigt med mit nuværende voldclockede RTX 2060. Så tror også jeg afbestiller RTX 3090 igen, da det kommende 3080 TI ser ret lovende ud og til en væsentlig lavere pris.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 17:01
What - er der stadig nogen der spiller pc2?

(men ok, den grafiske engine i pc2 er sjovt nok også den der er brugt i automobilista 2 med nogle tweaks og det ser temmelig godt ud)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

What - er der stadig nogen der spiller pc2?

(men ok, den grafiske engine i pc2 er sjovt nok også den der er brugt i automobilista 2 med nogle tweaks og det ser temmelig godt ud)

Og jeg smuttede flux ind og købte automobilista LOL Men kan konkludere det ikke kører særlig godt i VR, plus PC2 ser langt bedre ud. Øv så ellers godt ud på reviews.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 15:54
hvilken version af automobilista købte du? - version2?


automobilista 1 er ikke særligt godt i VR, men version2 har da fået som du siger rigtigt gode anmeldelser(har desværre ikke selv muligheden for at teste VR, så det har jeg ikke mulighed for at sige noget om). Gad vide om det er noget opsætning? PC2 og A2 bruger rent teknisk den samme grafiske engine, så at pc2 skulle se bedre ud burde faktisk ikke være muligt. SMS har nemlig solgt den engine videre til dem der vil bruge den. Det er også den samme som er i PC3 - som så overhovedet ikke er en sim, men bare en gang arcade racing som GT og Forza
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg vil lige høre jer der har disse nye grafikkort om i oplever flaskehalse nogle steder i systemet

Jævnfør min signatur for aktuelle konfiguration, så har jeg nu faktisk haft 3 forskellige grafikkort på den samme platform (GTX 1080 Ti, RTX 2080 Ti, RTX 3080) uden at have opgraderet andet og ser aktuelt ingen grund til at opgradere andet end GPU'en om knapt 2 år til næste generation, med mindre noget ligefrem går i stykker. Mit system er egentligt bare kommet en lille smule tættere på at skalere i det mindste bare en lille smule bedre end tidligere, men det er i 99% af de spil jeg spiller fortsat GPU'en der er langt den første og største flaskehals (4K gaming på 120 Hz VRR LG CX) og den komponent der først maxes ud med 100% load. (Lidt ældre spil kræver dog ofte supersampling for overhovedet at nå dertil)

Hvis jeg havde haft 1080p monitor kunne det meget vel have have været en helt anden snak, men til 4K er det generelt stadig GPU'en der er langt det svageste led i kæden ifbm langt de fleste spil.


Redigeret af TBC1 - 03-Januar-2021 kl. 15:42
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 20:38
Hej.

Salget af GeForce RTX 3060 12GB er begyndt i dag. Proshop havde sat 230 stk på Introduktionstilbud til 2695,-  Det har været meget svært, bare at komme ind på deres hjemmeside:


Her et et par links til reviews:



Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 07:14
Hej.

Vedr.: AMD Radeon RX 6700 XT 3. Marts Kl 17.

Citat: 'AMD will reveal a new Radeon RX 6000 graphics card during Episode 3 of its "Where Gaming Begins" event on March 3 on 11 AM US Eastern.' Det er den 3. marts kl 17.

Her er et link med billeder:


Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 17:47

Hej.

AMD Radeon RX 6700 XT 12 GB vRam til $479 fra den 18. marts


Jeg så AMD's online event. Man kan købe AMD's egne Grafikkort på Amd.com til $479 fra den 18. marts. Og Partner grafik kortene via de normale salgs kanaler. Vist nok også, fra den 18. marts.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 18:02
Hej.

I dag er det blevet tid til AMD Radeon RX 6700 XT Reviews. Her er nogle links:

'AMD Radeon RX 6700 XT Review: Big Navi Goes on a Diet:'



Og


De skulle alle  komme til salg fra den 18. marts

Hilsen Carsten.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2021 kl. 17:15
Det virker som den rette tråd at udbygge indholdet med et spørgsmål om PCI Express 3.0 x 16 sammenlignet med med PCI Express 4.0 x16.

Hvis Carsten ikke synes det er relevantsiger jeg undskyld og sletter indslaget.

Jeg har et MSI B250M Bazooka bundkort samt et GTX 10500 TI grafikkort.
Jeg vil gerne igang med VR, som andre i denne tråd, men mit grafikkort skal nok opgraderes.

Mit bundkort kører med PCI Express 3.0, mens mange af de nye kort har version 4.0
Giver det mening at købe et version 4.0 kort og bruge det med mit bundkort?

På forhånd tak

Hilsen Per

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu