recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Facebook - skjul egne kommentarer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Facebook - skjul egne kommentarer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kakilika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kakilika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Facebook - skjul egne kommentarer?
    Sendt: 22-Marts-2016 kl. 14:42
Hej 

Ved ikke om dette er det rigtige underforum, men prøver alligevel :)

Når jeg vælger at kommenterer på en artikel etc. på Facebook, så kan alle mine venner se på deres tidslinje, at jeg har kommenteret på den og den artikel, og gå ind og læse det kommenterede.

Er det muligt at skjule dette, for synes ikke det vedkommer alle hvad jeg kommenterer på? Har selv søgt en del, men har ikke kunnet finde svar - men ved der sidder mange kyndige teknikmennesker herinde der måske har svaret ;)

God påske

/kakilika
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 17:29
lad være med at bruge facebook! - hvad du skriver på facebook ses kun af resten af verden! (overvej at kigge i deres hjælpedokumenter omkring "privacy" )
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 03:58
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lad være med at bruge facebook! - hvad du skriver på facebook ses kun af resten af verden! (overvej at kigge i deres hjælpedokumenter omkring "privacy" )
 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
kakilika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kakilika Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 08:43
Er det virkelig den eneste mulighed? ;)

Kan man virkelig ikke gøre andet? Troede der var en indstilling et eller andet sted. Man kan jo allerede gøre sin væg privat.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 08:54
Når du kommenterer en artikel, er det jo firmaets side der bestemmer offentlighedsgraden. Firmaerne skal jo bruge markedsføringen for at vinde noget på det de gratis deler ud.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 08:55
Nu er jeg ikke den store facebook ekspert, men når jeg fx kigger på en artikel på tv2nord.dk, så er der en tjek-boks med "Slå også dette op på Facebook". Mit gæt vil da være, at hvis man lod være med at afkrydse den, så vil det kun blive opslået som en kommentar til den artikel.
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 09:14
Hvis du vælger at kommentere et offentligt opslag på facebook, f.eks. en artikel, kan dette ikke skjules. Det vil derfor ende op andres feed, altså dine venner. Og alle andre der går ind og læser kommentarene i offentligt opslag, vil også kunne se din kommentar.

Du kan kun skjule hvis du selv laver opslag på facebook.

Så i bund og grund, lad være med at kommentere hvis du ikke liv have andre læser det. Eller opret en profil hvor du ingen venner har.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 09:26
Hvorfor overhovedet kommentere noget man ikke kan stå ved
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 14:23
Det handler ikke om ikke at kunne stå ved det, men det er ikke nødvendigvis alt man kommenterer der er lige interessant for alle på ens venneliste der jo kan omfatte bedsteforældre, børn, arbejdskolleger o.a. 

Jeg syntes også den manglende mulighed for at kommentere noget uden det kommer på mine venners feeds er helt idiotisk. 

Det handler ikke om ikke at kunne stå ved det man siger, men om en slags selective privacy

Man kunne forestille sig jeg kommenterede noget på et opslag fra den lokale swinger klub - som jeg måske ikke syntes skulle plastres udover alle mine tilknyttede facebook venners feeds nær og fjern.

  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det handler ikke om ikke at kunne stå ved det, men det er ikke nødvendigvis alt man kommenterer der er lige interessant for alle på ens venneliste der jo kan omfatte bedsteforældre, børn, arbejdskolleger o.a. 

Jeg syntes også den manglende mulighed for at kommentere noget uden det kommer på mine venners feeds er helt idiotisk. 

Det handler ikke om ikke at kunne stå ved det man siger, men om en slags selective privacy

Man kunne forestille sig jeg kommenterede noget på et opslag fra den lokale swinger klub - som jeg måske ikke syntes skulle plastres udover alle mine tilknyttede facebook venners feeds nær og fjern.

  


Hvis den lokale svingerklub ikke selv sætter deres privacy til anonymt, er den jo ikke for skarp. 
Når det er sagt, hvorfor skulle politikken, berlingske osv. accepterer, at den markedsføring der nu ligger i, at du kommenterer på deres artikel ikke skulle være der? 
Du har jo læst den gratis artikel, og valgt at kommentere på den, så må det jo have en værdi for dig, og dermed også en værdi for dem at det bliver delt ud?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 15:03
swingerklubben var et tænkt eksempel, men ja det kunne være en artikel eller andet jeg kommenterede på - jeg har forsåvidt ikke noget imod at min kommentar er offentligt tilgængelig i det forum den er tilknytter forstået sådan at andre der har interesse for artiklen eller emnet og derved besøger den kan se min kommentar - men der er langt fra dette til at det automatisk kommer frem hos min søster i Canada, mine børn, min bedstemor, mine arbejdskolleger eller whatever som måske er fuldstændig irrelevante i forhold til det emne jeg kommenterer på

reklameværdien interesserer mig ikke, men det er helt sikkert at denne manglende mulighed for bare at fravælge at min kommentar kommer på alles feed har en censurerende effekt på hvad jeg kommenterer. 

Jeg kan trods alt stadig lave et offentligt opråb i fælledparken, uden at andre end de tilstedeværende bliver generet af det - der burde være en tilsvarende mulighed på tjenester som Facebook. 

PS: iøvrigt er jeg inkarneret Facebook modstander så det er ikke fordi jeg rent faktisk bruger det ret meget, eller kommenterer på alt muligt - det er mere et konceptuelt indspark. 


Redigeret af spawn - 23-Marts-2016 kl. 15:08
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 22:08
alle "kommentarer" man laver af privat karakter skal køres som personlige beskeder. Det er den eneste måde det kan "løses" på.
(og så er det ligegyldigt om man swinger den ene eller anden vej )
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu