recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af android head unit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af android head unit

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 18:26
Hej tak for jeres indlæg.
tanken om en android unit er sat i standby da vi har valgt at købe ny bil eller hvad man nu kalder en dacia.
men hvad er forskellen på auto og mobil android?
Mvh
Svsommer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 19:21
Ved Android Auto er hele systemet sat op til betjening i bil. Launcheren er tilrettelagt, så betjening af enheden er nemt, mens man kører bilen. Dertil er der det sikkerhedsmæssige i det. Faktisk er jeg lidt i tvivl om, om dem med almindelig Android er helt lovlige herhjemme. Almindelig Android er ikke begrænset, så du ikke kan se video på skærmen, hvilket er ulovligt for føreren af bilen. Man må gerne have videoafspiller i bilen, men de må ikke være synlige af føreren.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Man må gerne have videoafspiller i bilen, men de må ikke være synlige af føreren.
Er det noget du har en kilde på?
Synes det lyder mærkeligt, så kunne være rart at få det bekræftet/afkræftet :P
Altså selvfølgelig må man ikke se film imens man kører bil, det siger vel sig selv, men at skærmen ikke må være synlig for føreren det synes jeg lyder meget mærkeligt..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 02:06
Hvorfor lyder det mærkeligt. Det er vel ret logisk, hvis du spørger mig..

Men nej, jeg har ingen kilde på det. Det er blot noget jeg har ladet mig fortælle.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:45
Fordi at fx navigation må gerne være synlig for føreren, og der er skærme indbygget i mange biler, som kan vise alt muligt, og stadig må kunne være synlige for føreren, og endda bruges af føreren ved hjælp af knapper på rattet.
Så må jeg indrømme at jeg godt nok ikke synes det virker logisk at videoafspilning ikke må være synligt, når alt andet må..

Men nu var jeg også bare nysgerrig på det om det kunne være rigtigt, da jeg ikke har hørt om det før, så vil tage det som det er afkræftet hvis der ingen kilde er på det, og kan heller ikke selv finde noget om det på retsinformation.dk.


Redigeret af Flick - 07-April-2016 kl. 13:50
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 15:27
Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr 
 
Fjernsynsapparat og lignende skal være
a) således anbragt, at føreren ikke kan se skærmen under kørslen, eller
b) således tilsluttet, at det ikke kan tændes, når motoren er i gang. Bestemmelsen gælder ikke for fjernsynsudstyr, der alene er indrettet som supplement til påbudte førerspejle eller til overvågning af passagerrum, herunder automatiske døre
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 15:44
Godt så. Mente nu nok det var rigtigt.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 15:49
Fantastisk, og godt fundet!
Det er noget vi kan bruge til noget, frem for bare løs snak :D
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 10:54
prøv at læse denne tråd
der er virkelig meget info at hente
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr 
 
Fjernsynsapparat og lignende skal være

a) således anbragt, at føreren ikke kan se skærmen under kørslen, eller

b) således tilsluttet, at det ikke kan tændes, når motoren er i gang.
Bestemmelsen gælder ikke for fjernsynsudstyr, der alene er indrettet som supplement
til påbudte førerspejle eller til overvågning af passagerrum, herunder
automatiske døre

Fuldstændig som android virker i min Honda, alt der viser film Youtube o.lign. eller video via hdmi stikket, er deaktiveret når bilen kører. Alt andet vises på skærmene i bilen, den lille infoskærm viser detaljer omkring kørslen, det store infocenter viser gps,billeder af kontakter ved telefonopkald osv.
Levende billeder under kørsel,er kun bakkameraet der tillades på skærmen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 12:33
Den er indrettet efter b. Hvilken unit har du?
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2016 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Sig til hvis du finder noget interessant Smile

Jeg har kig på http://ca-fi.com/store/index.php?route=product/product&path=162_172&product_id=283 men den har været Out Of Stock i over et år.

Jeg ville ellers gerne udskifte min touchradio i min Toyota GT86...

Hej
Fik du købt en Lars
Jeg har fået tanker om købe igen
Nogle der ved hvor hurtigt de boot?
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu