recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med TV2 Play og Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med TV2 Play og Chromecast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse2211dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2014
Sted: Aars, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse2211dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med TV2 Play og Chromecast
    Sendt: 25-Marts-2016 kl. 22:30
Hej.
Jeg er løbet ind i problemer med at streame live tv fra TV2 Play til Chromecast (2. gen). Jeg streamer enten fra min iPad Air 2 eller min Nexus 6P og problemet består i dårlig billedkvalitet eller afspilningen stopper med en fejlmeddelelse.

Det er især galt med live kanalerne TV2 News og TV2, hvor billedkvaliteten falder betydeligt efter nogle få minutter (og nogle gange sekunder). Til at starte med står billedet klart og tydeligt men begynder herefter at blive meget grovkornet og det sker lige med ét. Det er som om at opløsningen falder til et meget lavt niveau og ofte sker der også det, at den til sidst stopper afspilningen helt med fejlen: Hov, noget gik galt......
eller også begynder billedet at hakke voldsomt.

Se evt. eksempel her: https://www.youtube.com/watch?v=1XYADhyAUEw

Jeg har prøvet at skifte mellem 2.4 GHz og 5 GHz Wifi og forskellige kanaler, hvilket ikke gav nogen forskel. Chromecast'en får strøm fra egen strømforsyning og jeg har også prøvet at give den strøm fra et USB stik på tv'et og altså stadig uden held. Endelig er der også forsøgt med en 1. gen. Chromecast men problemet er det samme.

Arkiv programmer på TV2 Play samt Netflix, HBO Nordic og DR fungerer perfekt og jeg har ladet dem køre i timevis og ikke en eneste gang fejler de og billedkvaliteten er super. Der er masser af signal på Wifi forbindelsen og app'en Speedtest på iPad'en viser 65/69 MBit.

Nu er det jo fristende at mistænke TV2 Play for at være noget hø og jeg har også kontaktet dem, men de har ikke kendskab til aktuelle problemer.
Så prøvede jeg en gratis periode fra Telia TV. Selvom Chromecast ikonet er til stede, får jeg den ene DRM-fejl klasket i hovedet efter den anden, så det blev jeg ikke meget klogere af. App'en nægter konsekvent at streame til Chromecast Cry og det er uanset om jeg prøver fra mobilen eller iPad'en.

Jeg har prøvet med et Apple TV (3. gen) og det går umiddelbart fint nok - hvis ikke app'en crasher på iPad'en. Jeg har også siddet og set TV2 News hvor den lige pludselig vælger at vise et lille still billede som en form for screensaver sammen med teksten: Uden navn - Ukendt kunstner mens den kun udsender lyden.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der går galt med TV2 Play og Chromecast når nu de selv siger, at de ikke kan hjælpe. Måske er det her, at problemet er når nu Telia TV heller ikke vil virke. Det ser bare mærkeligt ud når nu de øvrige tjenester virker som de skal.

På forhånd tak for svar.

Redigeret af Lasse2211dk - 25-Marts-2016 kl. 22:33
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 11:42
Lidt underligt når nu arkiv materiale ikke er berørt.
Har du tjekket at der ikke er "trængsel" på din Wifi kanal, og evt. prøve at flytte til en mere rolig frekvens.
Ellers har jeg ikke nogle forslag.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 16:45
har også problemer med kvalitets tab på TV 2live.
Problemet er vel en måned en måned gammel. Jeg har ikke problemer med andre tjeneste heller ikke live viaplay sport. Jeg kører fortrådet på min chromecast.
Jeg giver helt klart TV 2 skylden. Har også læst om andre der har samme problem


Redigeret af technology - 26-Marts-2016 kl. 16:46
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:34
Tv 2 app er generelt noget crap. Havde til start fuld TV2 pakke, efter flere mails hvor de til sidst skrev, at det ikke vil blive bedre foreløbig, da det ikke var her de satsede på at ville tjene det store. De gav mig mine penge tilbage, og jeg har nu bare TV2 live. Det nøjes jeg med, det er 39 kr om måneden.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 23:55
Det ser ud til, at TV 2 arbejder på problemet:

http://tinyurl.com/j5xlqmg

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu