recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksproblemer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 20:26
hiper kører dobbelt nat, ring til dem og bed om en ægte ip, så er det problem løst.

og hvad med routeren på din kabel forbindelsen, er den sat i bridge nu du bruger din egen router?
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7995fbf9//helpers/preHelper.js">

Redigeret af affer - 28-Marts-2016 kl. 20:28
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 20:39
Det var også noget sludder jeg skrev. Adressen på myip skal være den samme som på wan siden af din router OG den samme som dit domæne peger på :-)

Hvis adressen på myip er forskellig fra routerens wan ip er du indblandet i dobbelt nat og du kan ikke tilgå dit netværk fra internettet.

mvh BS

Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 21:26
Det er pt. ikke muligt at få et fast ip-adresse hos Hiper endnu. De havde et håb om at kunne tilbyde det i slutningen af første kvartal.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Det er pt. ikke muligt at få et fast ip-adresse hos Hiper endnu. De havde et håb om at kunne tilbyde det i slutningen af første kvartal.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7995fbf9//helpers/preHelper.js">

men er det ikke nok med en dynamisk ip? bare den er offentlig?
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 22:12
Du skal tjekke at IP adressen på WAN interfacet på din router, er den samme som du får på myip.dk
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Problemet er opstået i forbindelse med skiftet fra Yousee til Hiper. For et par sigen fik jeg en dynamisk ip-adresse til min aftale.


Det kan ikke både være billigt og godt....Hiper tilbyder slet ikke fast ip via kabel tv.

Tag skeen i den anden hånd og køb dig til webserverplads ude i byen. Det kan let være billigere end at have den derhjemme - ikke mindst når fast ip alene koster 19 kr/md. Hertil kommer så strømforbruget på din server.

Jeg er med til at drive et lille forum om modeltog. Det koster cirka 250 kr om året at få hostet hos onoeuro. Det er hvad du skal betale for fast ip hos Hiper - hvis det overhovedet kommer.
 
Og så er der backup, der skal aldrig betales for en ny server, sikkerheden er i top, den skal vi ikke bekymre os om osv osv osv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Det er pt. ikke muligt at få et fast ip-adresse hos Hiper endnu. De havde et håb om at kunne tilbyde det i slutningen af første kvartal.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7995fbf9//helpers/preHelper.js">

men er det ikke nok med en dynamisk ip? bare den er offentlig?
Desværre ikke hvis din udbyder også bruger NAT for at spare på adresserne.

Mvh BS
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Det er pt. ikke muligt at få et fast ip-adresse hos Hiper endnu. De havde et håb om at kunne tilbyde det i slutningen af første kvartal.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7995fbf9//helpers/preHelper.js">

men er det ikke nok med en dynamisk ip? bare den er offentlig?
Desværre ikke hvis din udbyder også bruger NAT for at spare på adresserne.

Mvh BS
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/64acdc9b//helpers/preHelper.js">

jeg har en dynamisk offentlig ip fra hiper, den kører fint her. og jeg bad netop om at komme ud af deres nat, det var ikke noget problem. jeg har dermed ikke en fast ip adresse, men en offentlig dynamisk. om det er muligt på deres kabeltv-forbindelser skal jeg være svar skyldig, men det koster vidst ikke at spørge dem.

< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/64acdc9b//helpers/preHelper.js">

Redigeret af affer - 29-Marts-2016 kl. 11:58
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Det er pt. ikke muligt at få et fast ip-adresse hos Hiper endnu. De havde et håb om at kunne tilbyde det i slutningen af første kvartal.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7995fbf9//helpers/preHelper.js">

men er det ikke nok med en dynamisk ip? bare den er offentlig?
Desværre ikke hvis din udbyder også bruger NAT for at spare på adresserne.

Mvh BS

jeg har en dynamisk offentlig ip fra hiper, den kører fint her. og jeg bad netop om at komme ud af deres nat, det var ikke noget problem.

Får du også internet via din kabel-tv forbindelse ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 12:12
Hvad sker der hvis du åbner for DMZ og peger den til din webserver??
 
Jeg er kunde hos Waoo, og jeg havde samme problem, men løser det ved at åbne for DMZ og peger den på min webservers ip.
//Guldhammer
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Det er pt. ikke muligt at få et fast ip-adresse hos Hiper endnu. De havde et håb om at kunne tilbyde det i slutningen af første kvartal.
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7995fbf9//helpers/preHelper.js">

men er det ikke nok med en dynamisk ip? bare den er offentlig?
Desværre ikke hvis din udbyder også bruger NAT for at spare på adresserne.

Mvh BS
< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/64acdc9b//helpers/preHelper.js">

jeg har en dynamisk offentlig ip fra hiper, den kører fint her. og jeg bad netop om at komme ud af deres nat, det var ikke noget problem. jeg har dermed ikke en fast ip adresse, men en offentlig dynamisk. om det er muligt på deres kabeltv-forbindelser skal jeg være svar skyldig, men det koster vidst ikke at spørge dem.

< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/64acdc9b//helpers/preHelper.js">
Det var da dejligt enkelt :-) bare alle udbydere havde den holdning.

Så må det være løsningen til trådstarter.

Mvh BS
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 15:10
Jeg har lige skrevet til Hiper, så må jeg bare vente at se. :)
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu