recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksproblemer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 09:21
Jeg har ikke hørt noget fra Hiper endnu, men nu kan jeg godt få fat i mit domæne.
Så enten har Hiper ændret noget eller også hjalp det at genstarte routerne.

Tak for jeres hjælp.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 20:49
Hej, genoplivning af en gammel tråd her.

Jeg har også Hiper (med fiber adgang) og har sat min egen Asus RT-87U router til i stedet for Hipers Zyxel.

Jeg har problemer med port forwarding, har sat det op i routerens regler og åbnet i Windows firewall. Men når jeg tester med f.eks. canyouseeme.org er de relevante porte lukkede.

Jeg begynder at mistænke noget, som jeg egentlig ikke helt forstår mig på, nemlig at min WAN IP for routeren ikke svarer til min offentlige IP.  Jeg kan se i routerens "startside" at det er en anden IP end den som Myip.dk viser:



Hvis det er et problem, hvad kan jeg så gøre?

Det skal siges at der bliver spillet meget computer over internettet uden problemer, men lige de porte som skal åbnes giver altså problemer.

Håber nogle af eksperterne kan hjælpe Smile
Jørgen


Redigeret af JBoysen - 17-November-2020 kl. 20:50
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 20:53
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 20:58

Mange tak for hurtigt svar. Kan man nøjes med en dynamisk ipv4 adresse for at løse problemet som de nævner, eller skal det være en statisk IP ?

Vh Jørgen
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 21:03
Det som de kalder dynamisk ip er åbenbart det samme som en offentlig ip.
Det er rigeligt, men du skal benytte noget dynamisk dns eller tilkøbe fast ip, hvis du skal have nemt ved at tilgå den udefra.

Jeg bruger selv dynamisk dns.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 21:06
Cool, tak for input, besked sendt til Hiper support.

Jeg skriver lige hvad resultatet blev, når jeg hører fra dem

God aften,
Jørgen
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 11:35
OK, så Hiper gav mig en dynamisk IPv4 adresse. Det har gjort at den WAN IP som jeg kan aflæse i routeren modsvarer den eksterne IP som f.eks. MyIP.dk viser. Jeg har kørt et port tester program og det viser nu at portene er åbne, hvor de før var lukkede.

Er der nogen der ved hvor ofte en "dynamisk" IPv4 adresse skifter? Tænker at det ligger i navnet at den kan ændre sig, i modsætning til en ægte statisk IP

Vh Jørgen
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 11:52
Det sker faktisk ret sjældent (har selv Hiper).
Nu benytter jeg ikke min VPN adgang så tit, så jeg er lidt usikker på hvor længe jeg har haft min nyværende IP-adresse, men jeg har med sikkerked haft den samme IP-adresse siden juni måned, hvor mit modem/router fik ny firmware.
Mvh Jesper
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 12:05
OK godt at høre at det ikke sker ofte.

Fik også at vide fra Hiper at det sker "hver gang du logger af og på internettet eller genstarter din router". Så ja, tror det er mange år siden man loggede af internettet, men genstart af router kan da forekomme og hvis man ellers skulle blive smidt af pga. en teknisk fejl i fiberforbindelsen. Så alt i alt sker det nok ikke særlig tit at den dynamiske IP ændrer sig.

Vh Jørgen


Redigeret af JBoysen - 19-November-2020 kl. 15:11
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:40
Som regel vil udstyret få samme adresse, hvis den ikke er taget.

Men du kan være uheldig at genstarte routeren og der er en anden imens som smider nyt udstyr på, som tager din gamle adresse.

Ofte sker det ved strømafbrydelser i et helt område, hvor en enkelt router kan nappe en ip adresse fra en anden og så skubbes alle adresserne rundt under deres opstart. Wacko
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu